Kikapott a Chevrolet, Michelisz a pole-ban
Meglepő és magyarosan keserédes WTCC-rajt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az első monzai túraautó-világbajnoki versenyen Tarquini, a másodikon Michelisz indulhat az első rajtkockából.
A csütörtöki teszteket követően a szombat délelőtti monzai szabadedzéseken az egyformán gyári Chevrolet-pilóta Huff és Menu volt a leggyorsabb egyformán 1:58.6-os idővel, Michelisz Norbert az egyik narancs-fekete BMW-vel legjobbjaként 1:59.5-öt ment, Wéber Gábor a másik narancs-fekete BMW-vel épp nem fért be a kétperces határ alá.
A délutáni időmérőn (száraz, napos, de hűvös időben és aszfalton), friss gumin aztán mindkét magyar javított az idején, nem is keveset. A 20 perces Q1-ben, ahol Tarquini diktálta a tempót 1:58.0-val, Michelisz negyedik (1:58.4), a MOL-szponzorálta Zengő Motorsport régi-új pilótája, Wéber pedig tizenkettedik lett 1:59.3-mal. Húzták egymást szépen, használták a szélárnyékot, mint mindenki más is, tökéletes eredmény volt ez olyan szempontból, hogy a Q2-be jutásért a megváltoztatott szabályok szellemében a tizenkettőben kellett zárni (a 25-ből).
A 10 perces Q2 viszont sajnos csak részint sikerült. Sikerült, mert a vasárnapi második versenyen Michelisz indulhat majd a pole pozícióból, ami remek, ám ő és Wéber is lassabbak voltak a vártnál - utóbbi mindkét futamot a tizenkettedik helyről fogja kezdeni. Norbi az elsőt a tizedikről, a másodikat az elsőről.
Mert így változott az időmérős lebonyolítási rend ahhoz képest, hogy tavaly a Q1 döntött az első futam rajtsorrendjéről: idén a Q1-ben cél a legjobb 12-be kerülés. Akiknek ez összejött, folytathatják a Q2-ben. Ott aztán aki a legjobb időt éri el, pole-t szerez ezzel az első versenyre, továbbá 5 bónuszponttal gazdagodik. A másodiktól ötödikig 4, 3, 2 és 1 pontot kap. És az első 10 a második futamon fordított sorrendben startol. Hát így lehet Micheliszé a pole. Nem egyszerű a képlet, s elvileg azért ilyen, hogy ne lehessen széttaktikázni a kvalifikációt, mint korábban...
A monzai időmérő végeredménye (Top12)
Aki maradéktalanul elégedett lehet, az akkor még dízel Leonnal 2009-es világbajnok Tarquini, aki meglepetésre elkalapálta az időmérőn a 2010-es makaói meccs óta veretlen gyári Chevrolet-armadát. Tarquini bácsi (50 éves múlt a napokban) alatt ezek szerint tényleg méregerős az új (benzin)motorral felvértezett SEAT. és hát 40 kilóval könnyebb a Cruze-nál... A csokornyakkendősök közül a legjobb a címvédő, zsinórban harmadik, összességében negyedik trófeájára hajtó Yvan Muller lett. A Ford nem tudott tizenkettőbe kerülni az új, félgyári Focus WTCC-versenyautóval.
A vasárnapi első verseny 13:20-kor, a második 17:05-kor kezdődik.
- Tarquini (olasz, SEAT Leon WTCC) 1:59.715 p (176,86 km/h átlagsebesség)
- Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.059 mp
- Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.191
- Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.285
- Rydell (svéd, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.404
- Coronel (holland, BMW 320 TC) + 0.474
- Oriola (spanyol, SEAT León WTCC) + 0.497
- MacDowall (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.592
- Dudukalo (orosz, SEAT Leon WTCC) + 0.734
- Michelisz (magyar, BMW 320 TC) + 0.737
- D'Aste (olasz, BMW 320 TC) + 1.016
- Wéber (magyar, BMW 320 TC) + 1.433