Már gyártják a Kia Soul elektromos változatát, őszre nálunk lesz
Megkezdődött az elektromos Kia Soul sorozatgyártása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kisméretű villanyautók körében rekorder, 212 kilométeres hatótávot ígér a még idén piacra lépő Kia Soul EV.
Az első sorozatpéldányok meghatározott európai országokba jutnak; forgalmazásuk 2014 második félévében indul, a hazai piacon információink szerint ősszel debütál majd az emissziómentes Kia. A Soul EV a Kia gwangjui üzemében, Koreában készül; éves gyártási darabszáma a tervek szerint ötezer példány lesz - nem kalkulálnak tehát tömeges kereslettel.
„Most, hogy megindult az exportmodellek sorozatgyártása, az új Soul EV teljes mellszélességgel a Kia ’Clean Mobility’ programjának élére állhat, hiszen a világ minden pontján elérhető.” – mondta Thomas Oh, a Kia Motors alelnöke és ügyvezetője, majd hozzátette „Noha a Soul EV a Kia első, globálisan is értékesített, teljesen elektromos hajtású autója, valójában már második generációs modell, hiszen megalkotásakor rengeteget merítettünk a Ray EV programból, valamint a koreai Ray EV flotta mindennapos üzemeltetési tapasztalataiból is.”
Mivel a Soul EV kialakításában, utasterének vagy csomagtartójának méretével pontosan ugyanazt tudja, mint a második generációs, itthon múlt héten bemutatkozott Kia Soul, tökéletesen igazodik a városi ingázók igényeihez.
Nem csak hatótávja, akkumulátorának kapacitása is rekorder, a 192 cellás, padlóba épített 27 kWh-s lítium-ion polimer csomaggal az EV egyetlen feltöltéssel akár 212 kilométer megtételére is képes, s ezt immár az európai norma szerinti tesztciklus is igazolta. A cellák élvonalbeli, 200 Wh/kg energiasűrűségének, valamint egy sor ultramodern, energiatakarékos megoldásnak köszönhetően a telep könnyebb, mint a közvetlen vetélytárs Nissan Leaf 24 kWh-s akkuja. A technikai csemegék között említhető hőszivattyú, intelligens légbeömlő rendszer, valamint egyéni (csak a vezetőhöz irányítható) szellőzőrendszer. Csaknem magától értetődő, hogy a Soul EV regeneratívan fékez, azaz lassításkor az akkukat tölti, így hasznosítja újra az egyébként elvesző mozgási energiát.
Már a gyártása is tiszta
Az új Soul EV a világon elsőként nyerte el az UL Környezeti Tanúsítványt a gyártásánál felhasznált autónkénti 23 942 gramm bioműanyagnak, illetve a 10 százalék bioszervesanyagnak köszönhetően. A Soul EV utasterében is visszaköszönnek az újrahasznosított anyagok, ott a bioműanyag, a biohab, a bioszövet, a bio PET-filc, valamint többféle csekély illékonyságú szerves vegyület és újonnan kifejlesztett, antibakteriális anyag is.
A Soul EV erőforrása egy 81,4 kW-os (110 LE-s) villanymotor, amely már az autó elindulásának pillanatában 285 Nm nyomaték leadására képes. A motor egyfokozatú, állandó, fordulatszám-csökkentő áttételen keresztül hajtja az első kerekeket. A sajtóközlemény szerint a Soul EV megőrizte a hagyományos Soul élvezetes vezethetőségét; az előzetes kalkulációk szerint 11,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége 145 km/óra.
Az új Soul EV a világon elsőként nyerte el az UL Környezeti Tanúsítványt a gyártásánál felhasznált autónkénti 23 942 gramm bioműanyagnak, illetve a 10 százalék bioszervesanyagnak köszönhetően. A Soul EV utasterében is visszaköszönnek az újrahasznosított anyagok, ott a bioműanyag, a biohab, a bioszövet, a bio PET-filc, valamint többféle csekély illékonyságú szerves vegyület és újonnan kifejlesztett, antibakteriális anyag is.
A Soul EV bármely szabványos háztartási elektromos aljzatból táplálható, közvetlenül a konnektorba dugva 9-10 óra alatt tölthető fel. A nem vészes áron elérhető fali töltővel, 6,6 kW-os váltóárammal a teljesen lemerült akku mintegy öt óra alatt telíthető. A 80 százalékos töltöttség 100 kW-os, egyenáramú töltővel 25, 50 kW-os töltővel 33 perc alatt érhető el.
Az ígéretes Soul EV áráról egyelőre nincs információnk, ha a Nissan Leafhez hasonló módon 9 millió forint alatti árral tud startolni, akkor jó esélyekkel szerezhet vevőket.
Összehasonlításképpen a BMW i8 fogyasztása elméletileg 2.1 L/100 km (lesz).
27 kWh-ás az akksija, tehát ennyi + kb 10% veszteség, de levezetve: azt írja 10 óra alatt feltölt, egy szabványos háztartási elektromos aljzatból ritkán jön biztonságosan 3KWh-nál több, tehát 30KWh-val feltölt a kocsi, ami 50 ft-al számolva 1500 Ft. Ezzel meg tud tenni 212 kilométert, tehát 708Ft/100km ~ 1.7 liter benzin/100 km az összehasonlítás kedvéért.
27 kWh-ás az akksija, tehát ennyi + kb 10% veszteség, de levezetve: azt írja 10 óra alatt feltölt, egy szabványos háztartási elektromos aljzatból ritkán jön biztonságosan 3KWh-nál több, tehát 30KWh-val feltölt a kocsi, ami 50 ft-al számolva 1500 Ft. Ezzel meg tud tenni 212 kilométert, tehát 708Ft/100km ~ 1.7 liter benzin/100 km az összehasonlítás kedvéért.
Fontos lenne, hogy hány KWh áram mennyiség szükséges egy feltöltéshez? 1 KWh kb 50Ft
Legelább hülyeséget ne írjál, mert létezik olyan műanyag amit természetes anyagból is elő lehet állítani, illetve lebomlik a természetben. (pl. politejsav, meg más műanyagokhoz is lehet olyan adalékanyagokat adni amik hatására lebomlik)
Egy minimális utánajárás azért nem ártana.
Bioműanyag…ahha…. ez hangzásra olyan, minta fából-vaskarika tányéron kínai, halízű sertéspörkölt (kutyából)