Hivatalos fotókon az Audi Q7
Megjelentek az első gyári képek az Audi Q7-ről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hivatalos fotókat tettek közzé a várva várt második generációs Q7 szabadidő-autóról.
Pontosan úgy néz ki, amilyennek vártuk. Az Audi zászlóshajó SUV-ja megszabadult korábbi vaskos vonalaitól, összességében azonban nem sokat változott az autó. Az utasteret átláthatóbbá tették, amely részben az Audi TT és Volkswagen Passat stílusjegyeit hordozza. Ennek némileg ellentmond a műszerfal középén, nem túl dizájnosan elhelyezett kijelző, az utasoldalon is végigfutó szellőzőrostélyok viszont egyértelműen a Passat B8-ra emlékeztetnek. Az MLB Evo építési platformnak köszönhetően a 3.0 literes TDI motorral szerelt autó elődjéhez képest 325 kg-mal lett könnyebb. Ezzel 26 százalékkal hatékonyabbá vált az új Q7. A korábbi xenon és LED mellett újdonságként mátrix LED-es fényszórókat is rendelhetünk a nagy SUV-hoz.
A korábbi kiadáshoz képest a Q7 37 mm-rel rövidebb, 15 mm-rel keskenyebb lett, míg magassága nem változott, légellenállási együtthatója 0,32. Annak ellenére, hogy kívülről kicsit összement, belül tágasabb lett az autó. Az első és második üléssor közötti hely 21 mm-rel nőtt, az első fejtér 41, a hátsó pedig 23 mm-rel lett magasabb. Az utastérben a legújabb MMI rendszer és egy nagyobb touchpad várja az utasokat. Néhány gombot megszüntettek a mérnökök, ezzel átláthatóbbá vált a kezelés. Az autóba Google Android és Apple Auto CarPlay támogatás is beépítésre került. A zászlóshajó SUV-hoz elérhető lesz Bose hangrendszer 3D hanggal vagy a drágább Bang & Olufsen Advanced audiorendszer szintén 3D-s hangzással, 23 hangszóróval és 1920 wattos teljesítménnyel.
A motorpalettát hat- és nyolchengeres erőforrások alkotják. A 3,0 literes TDI gázolajos 272 lóerős, 600 Nm nyomatékkal. Ezzel a Q7 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége eléri a 234 km/órát, vegyes fogyasztása pedig mindössze 5,7 l/100 km. Kisebb dízel később lesz elérhető 218 lóerővel és 500 Nm forgatónyomatékkal. Benzines fronton a 3,0 literes TFSI 333 lóerőt és 440 Nm nyomatékot teljesít. Utóbbi 6,1 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, vegyes használatban pedig 7,7 liter benzinnel éri majd be 100 kilométeren. Ázsiai és amerikai piacokon elérhető lesz egy 252 lóerős 2.0 TFSI változat is.
A legnagyobb újdonság az e-tron plug-in hibrid Q7 érkezése, melynek kombinált teljesítménye 373 lóerő és 700 Nm. A dízel hibrid Audi ezzel a hajtáslánccal 1,7/100 km fogyasztással is beéri. Tisztán elektromos üzemben 56 km-t lehet vele megtenni. Az e-tronban egy 3 literes 258 lóerős TDI dízel és egy 94 kW-os villanymotor dolgozik majd. A 8 sebességes tiptonic sebességváltóval szerelt Q7 e-tron 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége eléri a 225 km/órát. Az új Q7-es jövő januárban debütál a nagyközönség előtt, a piaci megjelenés 2015 első harmadára tehető.
Tisztában vagyok vele mielőtt valaki emlékeztetne rá, hogy az emberek és ízlésviláguk egyénenként változóak, de akkor sem fogom soha megérteni mit esznek ezeken az unalmas német formákon 🙂 ?
Ez egy óriáskombi-SUV öszvér.
Milyen érdekes, hogy pont ázsiai és amerikai piacokon lesz kapható “kismotorral”. Én mindig azt képzeltem, hogy Amerikában megy a pazarlás, Ázsiában meg a flancolás.
Kedves Szerző!
A képaláírás szerint “Összteljesítménye 258”. Kicsit lentebb szumma 373 le-ről olvasunk.