Hivatalos: 3,79 millió forinttól kapható az új Suzuki Vitara
Megint népautó lehet a Suzukiból? A Vitara jó eséllyel pályázik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már nemcsak a hivatalos árait tudjuk az új Suzuki Vitarának, hanem az akciósakat is. Utóbbiakkal üthet a piacon a legújabb esztergomi autó.
Bár a múlt héten már hivatalosan is megkezdődött a negyedik generációs Suzuki Vitara gyártása Esztergomban (beszámoló és bemutató itt), akkor az árait még nem ismerhettük meg. Pletykaszinten persze már akkor is tudtuk, hogy nagyjából 3,8 millió forint lesz a belépő. Most már hivatalosan is tudjuk ezt.
A listaár ugyan 4,49 millió forint, ám van 700 ezer forint árcsökkentés. Így az 1.6 GL verzió valóban megcsíphető 3,79 millióért. Noha árlistát már láttunk hivatalos forrásból is, a felszereltségről még mindig csak íratlan forrásból származó információnk vannak. Azok viszont igencsak jók: az alap is klímás, teljes légzsákarzenállal felszerelt, elektromos ablakokat és központi zárt is adó, sőt, állítólag még ülésfűtés is szerepel benne. Az összkerékhajtás felára 600 000 forint, a dízelmotoré 800 000 forint, ám az csak az alapnál 1,22 millió forinttal drágább, minden elérhető extrát, egyebek mellett kulcs nélküli nyitást és indítást, valamint távolságtartós tempomatot és ráfutásos baleset veszélyére figyelmeztetést is adó GLX csúcsverzióval kapható. Így aztán összességében az alapnál 2 020 000 forinttal magasabb áron lehet dízelmotoros Vitarába ülni.
Suzuki Vitara 2015 - árak
Listaár | Akciós ár | |
1.6 GL | 4 490 000 Ft | 3 790 000 Ft |
1.6 GL 4WD | 5 090 000 Ft | 4 390 000 Ft |
1.6 GL+ | 4 810 000 Ft | 4 110 000 Ft |
1.6 GL+ 4WD | 5 410 000 Ft | 4 710 000 Ft |
1.6 GLX | 5 710 000 Ft | 5 010 000 Ft |
1.6 GLX 4WD | 6 310 000 Ft | 5 610 000 Ft |
1.6 DDiS GLX | 6 510 000 Ft | 5 810 000 Ft |
1.6 DDiS GLX 4WD | 7 110 000 Ft | 6 410 000 Ft |
A benzines változatoknál köztes lépcső a GL+ ellátmány, a GL-nél 320 000 forinttal drágábban, eltérő üléshuzattal, alufelnivel, tetőkorláttal és 2 DIN méretű érintőképernyős, MirrorLink funkciós szórakoztatórendszerrel. Az már most látszik, hogy árával és felszereltségével megszorongathatja a szabadidő-autók és a magánvásárlók kedvencének számító Dacia Dustert. Nem olcsóbb nála, de az első ülőpróba alapján finomabbnak tűnt. Amint tudjuk, alaposabban is próbára tesszük a Vitarát, hogy megtudjuk, vajon megint népautó lesz a Suzuki?
Nekem is tetszik ez az autó. Jó hír, hogy több nyugati újságíró is tesztelte már és a kormányzását, futómű viselkedését jobbnak tartják, mint az alapjait adó S-Crossnak. Sajnos a csomagtartója kisebb és ez komoly ellenérv lenne nálunk. A feleségemnek nem is tetszik. Ez némileg ellentmond annak, hogy az egyik autós lap úgy aposztrofálta, mint a nők kedvencét. Persze nem állítom, hogy nem lesz az, csak a forma inkább férfiasnak tűnne számomra. Tán csak a színek enyhítenek ezen. Az ára azonban nagyon jó. Kvalitásaiban nem fog a Qashqai főlé nőni, de végre a forma-ár-kezelhetőség háromszöge potens ellenfélé varázsolja jó pár leendő vevő szemében.
Ha most akarnék autót venni, nagy esélyes lenne nálam. Jól néz ki, és az ára is nagyon jó, nem követték el azt a hibát, mint az S-cross-nál, hogy irreálisan magas árral kezdték az értékesítést. Egy egyhatos japán szívó benzines motorral optimális, megbízható autó lesz szerintem. Ha a román Dustert feleennyiért adnák, akkor is ezt venném.