Frankfurt 2011: lítium-ionra vált a Toyota Prius+
Megérkezett a Prius buszlimuzin változata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Genfben már láttuk a hétüléses Toyota hibridet, melyet az eddig NiMH akkuk helyett immár lítium-ion táplál.
Jövő év elejétől lesz megvásárolható a hibridkategória királyának számító Prius hétüléses buszlimuzin változata.
A normál modell formai kialakítását figyelembe véve, a Toyota az alapoktól kezdte a Prius+ tervezését, és sikerült kedvező, 0.29-es alaktényezőt kialakítani. Az autó főbb dizájnelemei a panoráma napfénytető, az éles vonalú lökhárítók, és a függőlegesen elnyújtott hátsó lámpák. Az utastérben két ülést találunk az első sorban, három különálló, osztott, lecsukhatót a másodikban, és egy 50:50 arányban osztott, szintén elpakolható padot hátul.
A Prius+-t a Hybrid Synergy hajtáslánc legutóbbi generációja hajtja, melyet - leszámítva az új plug-in Priust - első ízben táplálnak NiMH helyett lítium-ion akkumulátorokról. A Genfben már korábban is látott modell átlagfogyasztása 5,9 l/100 km körül alakul, ami nem kiemelkedően alacsony érték, de 100 g/km alatti CO2-kibocsátásával az egyik legkíméletesebb buszlimuzin lehet, amikor jövőre piacra kerül.
A normál modell formai kialakítását figyelembe véve, a Toyota az alapoktól kezdte a Prius+ tervezését, és sikerült kedvező, 0.29-es alaktényezőt kialakítani. Az autó főbb dizájnelemei a panoráma napfénytető, az éles vonalú lökhárítók, és a függőlegesen elnyújtott hátsó lámpák. Az utastérben két ülést találunk az első sorban, három különálló, osztott, lecsukhatót a másodikban, és egy 50:50 arányban osztott, szintén elpakolható padot hátul.
A Prius+-t a Hybrid Synergy hajtáslánc legutóbbi generációja hajtja, melyet - leszámítva az új plug-in Priust - első ízben táplálnak NiMH helyett lítium-ion akkumulátorokról. A Genfben már korábban is látott modell átlagfogyasztása 5,9 l/100 km körül alakul, ami nem kiemelkedően alacsony érték, de 100 g/km alatti CO2-kibocsátásával az egyik legkíméletesebb buszlimuzin lehet, amikor jövőre piacra kerül.