Jövő héten, a Genfi Autószalonon mutatják be a nagyközönség előtt a Brabus Mercedes-Benz 850 6.0 Biturbo Coupét
A Brabus azt állítja, hogy az általuk átépített Mercedes S 63 AMG Coupe a világ legerősebb és leggyorsabb összkerékhajtású kupéja. A V8-as duplaturbós motort több ponton is módosították. Egy speciális, hosszabb löketet adó főtengelyt szereltek a motorba, a furatok méretét is megnövelték. Ennek megfelelően nagyobb méretű, kovácsoltvas dugattyúk kerültek a hengerekbe. Az összlökettérfogat 5461 cm
3-ről 5912 cm
3-re nőtt.
Kicsit talán bazári lett az amúgy igen kecses S 63 AMG kupé beltere a Brabus kúrája után, de a 3,5 másodperces 100 km/órára gyorsulásért ez kibírható
A Brabus a turbófeltöltőket is nagyobbakra cserélte, ezen kívül a kipufogóoldalt is áttervezték. Az autó teljesítménye a fenti módosítások után 850 lóerőre nőtt, nyomatéka pedig 1450 Nm-re, amely 2500-4500 1/perc fordulatszám tartományban áll rendelkezésre. Utóbbit elektronikusan korlátozták 1150 Nm-ben, annak érdekében, hogy a hajtásláncnak hosszabb élettartama legyen. A bődületes erő hétsebességes automataváltón jut el a négy kerékig, a tuningcég kínál azonban csak hátsókerékhajtású változatot is. Azt persze nem tudni, hogy minek, hiszen az összkerékhajtásúval 3,5 másodperc a 100 km/órára gyorsulás, 9,4 s a 200 km/órás tempó, a végsebesség pedig a 350 km/órát is eléri, s ilyen menetdinamikához bizony jól jön a négy hajtott kerék.
Növelt méretű ikerturbók lélegeztetik az 5,9 literesre fúrt V8-ast, az eredmény brutális: 850 lóerő és 1450 Nm
Bár igaz, végsebességben biztos ez a jobb.
A Nissan GTR atezzája nem számít négykerék meghajtásnak? Csak mert ha picit is igen, akkor nem ez a Merci a leggyorsabb.