Minden összeállhat: az ItalDesign gyártaná, a Lamborghini adná a karbon elemeket
Nemrég a Volkswagen megvásárolta az olasz ItalDesign stúdiót, amellyel korábban nem létező lehetőségek is elérhetővé váltak számára. Az olaszok például nem csak formatervezéssel foglalkoznak, a kis darabszámú gyártás területén is vannak hasznos tapasztalataik. Ezt szeretné kihasználni az Audi, no meg a tulajdonában lévő Lamborghini karbon autóipari alkalmazása terén szerzett azon tapasztalatait, amellyel megvalósítható lenne az Audi Quattro tanulmány. A hír komoly, Ingolstadtban a mérnökök egy csoportja már a gyártástechnológia legapróbb részleteinek kidolgozásával van megbízva. Az alap adott – az Audi RS5 csupasz karosszériája a fejlett összkerékhajtással együtt –, csak épp a megfelelő körítést kell hozzáadni rengeteg kézi munkával.
Nem a technikai lehetőségek, hanem a kipufogógáz-tisztasági előírások döntik el, milyen erős lesz az öthengeres turbó
„Visszajelzésre lenne szükségünk ahhoz, hogy megépítsük-e az autót. Az Audi korábban még nem csinált 200-500 példányban gyártott egzotikus autót. De az biztos, hogy nem lesz drágább 100 000 eurónál.” - nyilatkozta Stephan Reil, a Quattro GmbH fejlesztési főnöke. A sorozatgyártásban használt autó 2,5 literes turbómotorjáról egyelőre nem árultak el semmit, de az biztos, hogy erősebb lesz a 340 lovas TT RS-nél, mert nagyobb méretű turbófeltöltőt kap. A teljesítményről végső sorban a kipufogógáz-tisztasági előírások döntenek majd.
Legfeljebb 500, legalább 200 példányt gyártana az Audi