Keménytetősen is gyönyörű a Mazda MX-5

Mazda MX-5 RF - targatetővel bolondították meg a roadstert

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A keménytetős kabrió már ciki, a Mazda viszont sokat adott el a korábbi MX-5 lemeztetőséből. Most pedig targatetőt raktak roadsterükre.


Hihetetlen, hogy mekkora mester a Mazda. A mindenki által ajnározott, tényleg remek vezethetőségű MX-5 roadsterből úgy csináltak lemez-, egészen pontosan targatetőst, hogy az autó semmit sem veszített szexepiljéből, inkább kapott abból még egy jó adaggal. Talán egy különálló modellnek is tűnhet a New York-i Autószalonon még csak "show car"-ként, azaz koncepcióként bemutatott MX-5 RF ("retractable fastback" modell.
Hirdetés

Érdekesség, hogy bár a keménytetős, így a vászonkalaposnál még jobb egész éves használhatóságot ígérő modell igazából csak az utasok feletti - amúgy üveg - panelt csomagolja el (elektromosan), de ehhez a teljes hátsó részt megemeli. A teljesen más, jóval összetettebb tetőrendszer ellenére az MX-5 RF csomagtere pontosan akkora, mint a vászontetősé: a tető helyzetétől függetlenül 130 literes.
Az MX-5 RF a roadsterrel azonos motorpalettával, azaz 131 lóerős 1.5-ös és 160 lóerős 2,0 literes Skyactiv benzines motorokkal várható (a piacon 2017-ben), érkezésével a remek hatfokozatú manuális váltó alternatívájaként hatfokozatú automata is kínálatba kerül. Az új variáns új színeket is hoz a kínálatba, ilyen például a "gépszürke" (Machine Grey) árnyalat, amihez ugyanúgy különleges, háromrétegű lakkozást alkalmaz, mint a márka első prémiumszínéhez, a "Soul Red" metálbordó színhez. Miként utóbbi is több Mazdához elérhető, a most bevezetett egyáltalán nem hagyományos szürke is megjelenik egyéb Mazdáknál, például az Egyesült Államokban már most piacra kerülő CX-9-nél is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 06:56
    Permalink

    Az MX nem igazán modellcsalád volt, csak egy elnevezés. Nem hiszem hogy sokan asszocálnának az egy/másfél modellgenerációt megélő MX3 vagy MX6-ra.

    Én jóval alcsonyabb vagyok, de az MX5 nekem kényelmetlenül szűk volt. Az új is. A Z4 is passzentos de nem szorít sehol.

    A Boxter pl egész kellemesen tágas, mégsem nevezném nehézkesnek.

    A mai flexibilis platformmal az mX5 -ösből szerintem lehetne egy olyan autót csinálni amely egyszerre élményautó, és nem igényel egy második autót.

  • 2017.10.28. at 06:56
    Permalink

    Ez nyilvánvaló, de kijelenthetjük, hogy korábban létezett MX-modellcsalád, még ha a másik kettő más szellemiségű is volt. Ha megszellőztetné a Mazda, hogy egy egész modellcsaládot tervez a jövőben az MX-5 köré, akkor akarva-akaratlanul is arra gondolna mindenki, hogy újra lehet MX-3 és MX-6.

    Közel 2 m-es vagyok, kicsit mackós alkat…nyilván Te sem lehetsz egy kis ember, ha szűkösnek találtad. Egy nagyobb roadsternél csorbulnának azok a jellemzők, amik naggyá tették az MX-5-öst(vezetési élmény, kezesség, játékosság, stb.), ezért inkább rontaná a Mazda hírnevét, ahelyett, hogy tovább öregbítené.

  • 2017.10.28. at 06:56
    Permalink

    Az Mx3 és az Mx6 másfajta koncepciót képviseltek. Előbbi egy 323 utóbbi egy 626-ra épített elsőkerekes dizájnerkupé volt. Az Mx5 nyilván más vonalat követett.

    A mostani Mx5 legnagyobb hibája fő erényéből ered: marhára szűkös. Nem tudom mekkora vagy, de nagyon passzentos az MX. Erre a platformra, picivel nehezebb, de tágasabb autó szerintem sikeres lehetne…

  • 2017.10.28. at 06:56
    Permalink

    Korábban volt MX-3 és MX-6 is. Sokan mondják, hogy már az MX-5 is kicsi, emiatt talán az MX-3-ast butaság lenne visszahozni. Bár a Toyota S-FR-re akár még lehetne is válaszolni a Mazdának.

    Az MX-6 meg egy sportos kupé volt, messze nem akkora kultusszal, mint az MX-5-é. Nem hinném, hogy fel fogják éleszteni.

    Egy nagyobb roadster nem hiszem, hogy várható a Mazdától – ők ebben a méretosztályban alkottak maradandót, nekik ez megy nagyon. Ettől feljebb már csak a közelgő, új RX-sportkocsi lesz azoknak, akik a sportos vonal megszállottjai, Mazdában gondolkodnak, de erősebbet, nagyobbat, drágábbat akarnak az MX-5-östől.

  • 2017.10.28. at 06:56
    Permalink

    Most még több hívet szerezhet magának az MX-5(bár eddig is nagyon sok volt). A keménytető által még inkább tömbszerű érzetet kelt az autó vezetés közben. Továbbá ez egy ütőkártya lehet a Mazda kezében, mivel a “testvérmodell”, a Fiat 124 Spider minden bizonnyal ilyet nem fog kínálni. A jinba ittai-érzés egy újabb dimenziójához érkezett:)

Vélemény, hozzászólás?