Nem bánjuk, ha kicsit Mazda MX-5 lesz a Toyota GT86-ból
Mazda MX-5 alapot kaphat a következő Toyota GT86
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A piac ár-érték arányban legjobb élményautói egy gyártói együttműködésnek köszönhetően közös alapokon készülhetnének. Ez egy jó hír.
Korábban felröppent egy pletyka, hogy a Toyota GT86 és testvérmodellje a Subaru BRZ közvetlen utód nélkül fognak megszűnni a modellciklusuk végén. Most úgy tűnik, hogy ennél sokkal jobb a helyzet. A Subaru és a Toyota közösen fejlesztett sportkocsija az előbbi boxermotorját hordja, amivel alacsony tömegközéppont mellett nagyon stabil és élvezetesen vezethető. A Toyota jelenleg egyetlen igazi élményautója és egyetlen sportkocsija a derék, de szürke tucatautó és a fogyasztásra kihegyezett hibridek között egy tényleg üde színfolt. Kár lenne érte, ezért volt jó hír, hogy bár az eladások nem úgy alakultak, ahogy előzetesen várták, de lesz belőle második generáció.
Közben a Toyota a nála jóval kisebb, de a Skyactiv technológiával élen járó Mazdával kötött megállapodást az együttműködésről. Eszerint együtt fognak hibridautókat kreálni, de ami az egyszeri autórajongónak a legjobb hír, hogy a következő GT86 a MX-5-össel közös alapokra fog épülni. Bár az MX-5 roadster, a GT86 meg kupéforma, zárt kasztnis, az előbbi központi csővázas masszív szerkezete és igényes futóműve is kiváló alapot adna az új GT86-osnak, aminek így a fejlesztési költségei drasztikusan csökkennének. Az MX-5 eközben olasz testvéreket is kap, igaz nem Alfa Romeót, hanem Fiatot és Abarthot. Visszatérve a Toyotához, a következő GT86 állítólag már turbómotoros lesz, és egy kistestvére is megjelenhet a kínálatban. A méretben és súlyban, meg természetesen erőben is alatta álló változat végre igazi sportos tömegmodell lehetne, ami egy kedvező árral jóval több vevőt foghat meg. Legyen így! Reméljük, mindegyik sportkocsival találkozhatunk majd a hazai utakon.