Mintha a Mitsubishi L200 lett volna az ötletadó a Mazda BT-50 új formavilágát illetően. A Freestyle kabinja látszatra csak kétajtós, de az ajtó mögötti ablakos, fixnek látszó elem is nyitható, igaz, a menetiránnyal szemben
Nincs B oszlop, így akadálymentesen lehet beszállni a hátsó sorba
A pickup eredetileg munkaeszköz: masszív létraváz, erre csavarozva a kétszemélyes kabin, mögé a plató, a gépházban pedig egy tönkretehetetlen dízelmotor ketyeg. Akinek erre van igénye, több márka kínálatában is talál ilyen járművet, de a gyártók rájöttek, hogy tekintélyes bevételre lehet szert tenni a személyautóssá varázsolt, dupla fülkés, gazdagon felszerelt változatokkal. A kisteherautók eme közkedvelt tábora nagyon hamar felduzzadt, ahol a Mazda a Ford Ranger-rokon BT-50 modelljével képviselteti magát, és korábban már
be is számolhattunk a legfrissebb kiadásról. Most viszont bővül a kínálat, méghozzá a trükkös ajtókkal felvértezett Freestyle érkezésével. A megoldás nem igazi újdonság, a Mazda RX-8 sportkocsinál (és az előző BT-50 palettáján is) már láttunk hasonlót, ahol szintén elmaradt a B oszlop, és kívülről voltaképpen nem is látszik a hátsó ajtó.
A Mazdánál persze tudják, hogy a Freestyle helykínálata a kényelmes beszállási lehetőség ellenére sem vetekedhet a négyajtós kabinnal, de aki csak rövidtávon szállít utasokat, és fontosabb számára a plató mérete, az megtalálhatja a számítását ezzel a konfigurációval. A japánok elárulták, hogy a korábbi autóhoz képest igyekeztek javítani a kényelmen, ezért hátra 50 milliméterrel hosszabb, illetve 128 milliméter magasabb üléseket szerelnek be.