Legyen kombi, három vagy ötajtós a karosszéria, a frissített, így három és feledik Mégane-t elsősorban LED-es nappali menetfényéről fogjuk felismerni. A lámpa alatti egyenes csíkos a normál, a hokiütős a GT-kivitel
Az RS csúcsmodell megint más LED-füzért kapott, de nem ez benne a legjobb, hanem az akár 265 lóerős, kétliteres turbómotor és a fantasztikus kanyarsebességet garantáló futómű
Márciusban kerül a boltokba a frissített Mégane, amelynek Palenciában, Spanyolországban gyártott harmadik generációja 2008-as bevezetése óta világszerte 730 ezer példányban talált gazdára. A Renault bestsellerének legújabb kiadását természetesen az átdolgozott orr-részéről lehet majd felismerni, az új színekről, a díszcsíkokról és a felnikről kevésbé, a variánsokat pedig akár a LED-es nappali menetfény elhelyezése és alakja alapján is megkülönböztethetjük: a lámpa alatti egyenes csíkos az alapmodell, a hokiütős a GT, s az egyik előzőbe sem sorolható az RS hot hatch. Utóbbit persze egyéb elemei is kiemelik a masszából.
A Visio system fel-le kapcsolja a reflektort, s a sávelhagyásra is figyelmeztet
Bent új audiorendszer várja a vájtfülűeket USB-csatlakozóval és Bluetooth-kihangosítóval, a kétzónás automata klíma levegőminőség-figyelős, parkoláskor tolatókamera, lejtőn-emelkedőn dombsegéd is támogathatja a kéttónusú bőr-alcantara ülésben trónoló sofőrt. Az extralistán egy Visio System elnevezésű berendezés is megjelenik: a kamerás rendszer egyrészt 45 km/h-s tempó fölött magától váltogat a tompított fényszóró és a reflektor használata között, másrészt indokolatlan sávelhagyást tapasztalva hanggal és fénnyel figyelmezteti a nem elég éber vezetőt.
Ez a Mégane Renault Sport pilótafülkéje, de a hétköznapibb változatok utastere is prémiumosabb benyomást kíván kelteni. Nagy zene, tolatókamera, lesz minden
A faceliftes Mégane új, stop-startos Energy erőforrásokkal támad és takarékoskodik: az 1,6 literes szívó benzinest nyugdíjazó 1.2 TCe közvetlen befecskendezéses és turbós motornak a kategória-rekord 115 lóerős teljesítmény és a 190 Nm maximális nyomaték mellett étvágya - papíron - mindössze 5,3 l/100 km, CO2-kibocsátása 119 g/km. Az 110 lovas és 260 Nm-es 1.5, valamint a 130 lóerős és 320 Nm-es 1.6 dCi gázolajosok nyilván ezt is bőven alulmúlják a maguk 3,8, illetve 4 literes fogyasztásával - s míg az üzemanyagot szinte gyűlölik, szén-dioxidból is csak 99 és 104 grammal terhelik a környezetet kilométerenként.
A kiváló RS sportváltozat - Trophy limitált kiadásával - is izmosodott és profitált a modellfrissítés során, hiszen sportmódba kapcsolva 250 helyett 265 lóerővel, a 340-re pedig még egy lapáttal rátéve, durva 360 Nm-rel gyilkolja az első gumikat. Állítólag a hangja is jobb lesz, s akkor nem pusztán különleges külseje okán veszi majd észre az utca - irigy - népe.
Márciusban már senki nem fog benzines autót vásárolni, úgyhogy gyorsan tegyék bele ebbe is az elektromos hajtást, ha el akarják adni!
Erre az 1.2 Turbóra azért kíváncsi leszek. A nyomatéka megegyezik a jelenlegi 1.4 Tce motoréval.