Új forma, új alapok, de a név marad. Ősszel vadonatúj modellként debütál a képen látható, a mostaninál rövidebb, szerényebb tömegű, ám tágasabb és persze takarékosabb Peugeot 308
Egy alapos fogyókúra bárki számára új életet jelenthet. A Peugeot 308 például 140 kilót leadva, teljesen új platformon jelentkezik a szeptember 10-én nyíló Frankfurti Autószalonon. Padlólemeze az új
Citroën C4 Picassóéhoz hasonlóan a PSA friss modulárisa lesz. Azt még nem tudjuk, hogy milyen motorokat kap majd, de azt már igen, hogy legtakarékosabb verziója 85 gramm/kilométer szén-dioxid emisszióval büszkélkedhet majd.
Meredekebb farával az eddiginél sokkal nagyobb csomagteret ad
Nem csak tömegével lesz "kisebb" az új 308 a mostaninál, hossza is szerényebb 3 cm-rel. A 4,25 méteres, a korábbinál meredekebb farú ötajtós ugyanakkor tágasabb utas- és jóval (122 literrel) nagyobb, 470 literes csomagteret tartogat. A francia márkától szokatlanul megtartott modellnév két tényezőre is visszavezethető: 309-es már szerepelt a márka történelmében, illetve bizonyára az is döntő volt, hogy még jó ideig a 8-as végű modellnevek fogják alkotni a Peugeot kínálatát.
Műszerfalán meghatározók a 208-asból átvetten magasra emelt órák. A jelek szerint kulcs nélküli nyitó- és indítórendszert is kaphat a 308
Az új 308 formavilágában egyébként szemből az 508, hátulról a 3008 vonásai fedezhetők fel. Fényszórói a magasabb felszerelések esetén alapáron LED-esek lesznek, s természetesen menetfénye, valamint hátsó lámpái is diódásak. Utasterében a sofőr előtti műszerblokk a 208-asnál látott módon magasra emelt, kormánykereke - szintén a kisautótól megszokottan - kisméretű, a középkonzolon pedig 9,7 colos érintőképernyő vezérli a szórakoztató-rendszert. A teljes műszerfal gyári terminológia szerint i-cockpit névre hallgat, s Vincent Devos termékfelelős szerint "
ösztönös mozdulatokra épít és intenzív vezetési élményt sugall". A gyáriak szerint a kézimunkával kidolgozott karórákat
idéző műszeregységek, valamint selyemfényű krómkeretük, illetve a műszerfal lakkozott fekete betétei mind-mind presztízsnövelő, s a minőségérzetet fokozó tényezők lesznek az ősztől Franciaországban készülő -hangsúlyozottan francia - kompaktban.
Selyemfényű krómmal keretezett órák és óriási, 9,7 colos központi érintőképernyő
az i-cockpit sajátosságai
Ennyit még a konzervatívok is be mernek vállalni szerintem. Így esőre engem is nagyon zavarna, de ki kéne próbálni… Viszont ha engem nem, akkor egy alacsonyabb emberkét duplán, mert ő még a kormány állítással sem tud variálni mint eddig, hogy legalább előre lásson ha már a műszereket nem. Érdekes az biztos, de a minőséggel is kezdhetnének valamit a belső forma helyett. Ahogy a cikkben is volt “[i]minőségérzetet fokozó tényezők lesznek[/i]” ezzel tele van a padlás, már Koreából is jönnek jónak látszó dolgok. Sovány vigasz lesz ez a szervizben, hogy minőséginek tűnt, aztán mégis mindig valami baja van.
“A kormány fölötti műszer egy tervezési baki” szerinted. Szerintem meg a legjobb dolog amivel kirukkoltak mostanában ebben a kategóriában. Tudod a magas és magasabb embereknek nagyon nem mindegy hogy hol van ez a műszeregység…
Jópofa a fordulatszám mérő.Mint a régi Giuliettában volt.De hát Alfától ellesni dolgokat nem szégyen.
Nem értem miért baj, hogy a kormány fölött vannak a kijelzők. A mi Civic-ünkben is a kormány fölött van a sebességmérő és jobb szeretem, hogy nem kell lenézni a kormány alá ha megakarom nézni a sebességet.
Szerintem ez a kialakítás még biztonságosabb is 🙂
A hátulja egy kissé nyújtottabb A osztály,az eleje meg egy kissé átrajzolt A3!
Az oldalvonalaknak és a lámpáknak köszönhetően azonban az összhatás mégis tetszetős,szerintem a kompakt osztály egyik legszebb autója a 308-as.A belső tér nem valami ergonomikus de legalább franciásan egyedire sikerült….
Ha műszakilag és elektronikailag jobb lesz mint az elődei(ami nem lesz nehéz)akkor Európában sikeres lehet!
A kormány fölötti műszer egy tervezési baki. Amíg ki nem javítják esélye nincsen komolyabb eladást elérni konzervatív vásárlók körében.
Továbbra is áll a véleményem, hogy a francia gyártók még nem tanultak meg jó autót gyártani. A PSA komoly anyagi problémákkal küszködik és mégis mernek ilyennel kijönni.
A többségnek nem extravagáns design vagy újítás kell, hanem a megszokott volán és külső. Különben bukásra van ítélve, hiába a kiváló hdi motor.
A VW nem hiába ragaszkodik a jól bevált Golf recepthez: csak keveset módosítani de mindig valamit javítani rajta.
Semmivel sem izgalmasabb a Golfnál. A Golfot pont azért veszik, szeretik mert olyan amilyen. A VW-nek semmilyen félnivalója nem lesz!!!
Semmivel sem izgalmasabb mint egy Golf. A Golfot pont azért szeretik akik megveszik mert olyan amilyen. Valakinek az tetszik.
Szép lett! Gratulálok PSA. Remélem mások is így fogják gondolni. Az “új” Golf hozzá képest borzalmasan unalmas. Alig lehet felfedezni benne újításokat. Az V Golf óta kívül alig változott. A 3-osztályben ez a legjobb! És még jön az új Mégane! 😀 lesz a golfnak félnivalója, és talán érdekesebb (szebb) formaterve készítenek.