Bréking: miután leleplezte, meg is veszi a Nissan a Mitsubishit
Már tény: a Mitsubishi többségi tulajdonosa a Nissan lesz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem titok, hogy a Nissan szúrta ki, hogy a Mitsubishi is csalt a japán belpiacos modellek fogyasztási adataival. A botrányt követően most meg is vásárolja a cég 34%-át.
Bár azon híreket cáfolta Mitsubishi, hogy veszélybe került a cég léte, miután a japán gyártóhoz is begyűrözött a fogyasztási mizéria, most mégis elveszíti eddigi függetlenségét. A Nissan ismerte fel, hogy nem stimmelnek a közösen is értékesített kei car modellek fogyasztási értékei, majd a Mitsubishi is beismerte, hogy kisebb mértékben kozmetikázta azokat. Most a hírek hatására jelentősen esett árfolyamú cég 34 százalékát megvásárolja a Nissan, hogy a Japánban villanyautóival erős Mitsubishivel még tovább erősítse villanyautós (amúgy vezető) pozícióját.
A Nissan a Mitsubishi részvényeinek 34%-ának megvásárlásával többségi tulajdonos lesz. Mivel a Nissan 43,4%-os tulajdonosa a Renault (a Nissan pedig a Renault tizedét birtokolja), a jövőben három márkássá bővül a "szövetség". A Nissan elsődleges célja a japánban a villanyautó piacán erős Mitsubishivel, hogy saját pozícióját is erősítse, továbbá, hogy következő generációs környezetbarát autóit a Mitsubishivel együttműködésben fejlessze.
Ha összeadjuk a Mitsubishi, a Nissan és a Renault eladásait, a világpiac vezető (Toyota, GM, Volkswagen) gyártóihoz hasonlóan erős csapatot láthatunk. A Nissan és a Mitsubishi együttműködésük kezdeteként a 2011-es esztendőt jegyzi, azóta készítették közösen a botrányt kirobbantó kei car modelljeiket.
*Thaiföldön gyártják a Colt utódját, a Space Start is.
Nézd, nekem úgy tűnik, te nem olvasgatod a híreket, én viszont szó szerint feltúrtam a netet, mert nagyon érdekel ez a dolog. Még angol nyelvű cikkeknek is nekifutottam alkalomadtán:)
Kínában a Toyota is alaposan el van verve a VW által, de ennek lehet, hogy részben köze van a két ország közti szigetvitához is. Kár, hogy ilyen dolgok rányomják a bélyegüket az autóiparra. Sejthető, hogy a Mitsu ezek után egy marginális piaci szereplő ott. Ausztráliát már korábban kitárgyaltuk veled.
Azt, hogy DK-Ázsiában erős a Mitsu, hírekben olvastam, sokhelyütt leírják. Ebben a cikkben is:
[url]http://www.origo.hu/auto/20160512-a-nissan-megveszi-a-mitsubishi-egyharmadat.html[/url]
Szerintem a thaioknál nagyon erős lehet, mivel pl. ott készül az L200-as, vagy Malajziában, mivel a Proton Mitsu-gyökerekkel rendelkezik, de már egy jó ideje teljesen saját tervezésű autóik vannak, úgy tudom. Szívesen látnám őket itt újra emiatt, Angliában jelen is vannak, azt hiszem, ahogy a másik maláj versenyző, a Perodua is. Azt nem tudom, hogy pl. Indonéziában, a filippinóknál vagy Szingapúrban mi újság a Mitsubishi vs. Nissan eladások terén.
Azért a Mitsu érdemeit nem kéne elvitatni tőle, jó hírű márka, a Hyundainak is jó ugródeszka volt anno.
Szerintem Ghosn-nak most a legfőbb célja, hogy a Mitsunak a botrány által megtépázott nevét megpróbálja helyreállítani, Masuko meg megbízik benne, mert tudja/látja, hogy jól el tud menedzselni már hosszú ideje egy autóipari szövetséget. Joggal reménykedhet, hogy a 3 gyémánt is újra felragyoghat. A Nissan pl. az amerikai piacon adhat neki egy jó erős s***berúgást, de az rá is fér, mivel a Lincoln is megelőzte tavaly.
Kínában valami szánalmasan gyenge 60.000 körüli eladásokat produkált a Mitsu, ha nem téved a left lane…
Ausztráliában gyárbezárás és helyi piacra fejlesztett modell utód nélküli kivezetése.
Te tudod hol erős a Mitsu DK-Ázsiában?
Pláne amivel behozza a Nissan 800.000 feletti éves eladását.
Ezzel nem a két márkát akarom minősíteni, csak nem értem a számok alapján amit írsz.
Az alá fölé rendeltségi viszonyra utal, ha az egyik felvásárolja a másikat, a hírekből nem derül ki hogy ez egy tipikus ellenséges átvétel volt, vagy annyira megroggyant a Mitsu hogy a tulajok beleegyezésével vásárolt be a Nissan. Előbbi ritka az autóiparban .
Ebben igazad van, jó meglátás, de az alá- és fölérendeltségi viszony ettől még érvényes mindegyiknél. A Volvo alá van rendelve a Geelynek, hiszen a kínai tőkét felhasználva tudnak fejleszteni – ergo rájuk vannak utalva. Ugyanez a Tata-konszern és a Jag/LR esetében is igaz.
Különböző csoportokat lehet megkülönböztetni: ahol az anyacég fejlettebb színvonalon áll, és a leányvállalat tőle vesz át műszaki megoldásokat, motorokat, platformokat, stb.(ilyen pl. a Skoda, Seat, Dacia), hogy ezáltal nagyobb elismertségre tegyen szert – és van a másik, ahol a leányvállalat áll magasabb szinten és ebből az anyacég profitálhat(ilyen a Volvo, a Jaguar, a Land Rover és szerintem a Ssangyong esete is, mivel biztos, hogy előrébb tartanak, mint a Mahindra).
Olyan is van, mint a Fiat-Chrysler esete, ahol nehéz lenne megmondani, melyik áll magasabb műszaki-fejlettségi szinten, mégis a Chrysler az alacsonyabb rendű cég a csoporton belül.
Szerintem azért még a nagyobb kínai gyártókat is bonyolult lenne felsorolni, elég nehéz – legalábbis nekem – eligazodni a pofátlan másolásból élők és a komolyan vehető cégek tengerében, de nyilván egy párat minden autórajongó kapásból felsorolna, pl. a Qoros, a Geely, a Great Wall, a Chery, a Dongfeng, a Brilliance, stb… És az utolsó mondatoddal is egyetértek, jó lenne róluk többet olvasni, pont azért, hogy tisztábban lássunk kínai autó-ügyben. Én alapból is hiányolom az oldalról az Európán kívülre tekintő cikkeket, a konkurens oldalakon több szokott lenni.
Meg mindig tartom az ajanlatomat kedves Mitsubishi, mielott vegleg megszuntok igenyt tartanek ket Lancerre a szalonbol. Multkor felaron (2millio/db) elvittem volna oket, most se adnek tobbet, de mar kell a metal is vagy johet magasabb felszereltseggel ugyanennyiert. Kapera, azonnal fizetek 🙂
csalfaromeoírta: 2 órája
Szerintem nagy különbség van a VW csoportba betagozott Seat vagy Skoda és a Jaguar-Land Rover és az anyacég Tata, vagy a Volvo Cars és a tulajdonos Geely kapcsolata közt.
A Dacia tényleg minden szempontból alárendelt, de a Tata vagy a Geely inkább átveszi a tulajdonában lévő JLR vagy Volvo technikáját és technológiáját, mintsem a Renault mintájára “kinőtt” megoldásai, motorjait vagy padlólemezeit adná át…
“Kína pedig még nagy kérdőjel – ember legyen a talpán, aki fel tudja sorolni az összes ottani autógyártó céget” – legalábbis a nagyobbakat, az évi 10 ezres sorozat felett gyártókat nem olyan bonyolult dolog.
Ha a “szaksajtó” egy-egy multiktól leeső spanyol tesztút reményében nem a klónozós gagyi cikkekkel lenne elfoglalva valószínűleg sokkal több mindenkinek menne.
Ez egy ordas nagy badarság. Egy részt vett meg belőle, amivel a legnagyobb részvényes is lett egyúttal.
Persze, az nyilvánvaló, hogy a Dacia egy alárendelt márka, ahogy a Skoda, a Seat, a Jaguar, a Land Rover, a Volvo, a Ssangyong, a Lotus, a Bentley, a Chrysler, a Jeep stb. is. Ezek leányvállalatok lettek, beolvadtak egy nagyobb mammutcégbe. De a Mitsubishi nem olvadt be(persze később ez bekövetkezhet), csak partnerségi viszonyra lépett a Nissannal. Ilyen volt már ugyancsak a Mitsu és a Daimler között korábban, a Mazda és a Ford között, a Subaru és a Toyota között jelenleg is…Erre mondta Ghosn, hogy “It’s a win-win situation for both of us.”
“Ez nem egy alá- és fölérendeltségi viszony” – Pedig de, mivel a Nissan megvette a Mitsubishit.
Az egy másik tészta, hogy milyen néven árulják majd az autókat, ha van eszük, akkor Mitsu alatt, ugyanúgy, mint a Renault Nyugat-Európábanm vagy Dél-Amerikában saját nevén árulja a Daciát. Ott is alárendelt lett a Dacia…
Ez az egész tulajdonképpen egy jó hír, mert a Mitsubishi egy mentőövett kapott Ghosntól. A kisebb cégek az autóiparban egyre nehezebben fognak külső támasz nélkül boldogulni, és ez olyan kérdéseket is felvet, hogy a Mazda hosszútávon képes lesz-e egyedül, partner nélkül helytállni. Vagy az Isuzu. Túl sok japán gyártó van a japán piac számára, ezért a jövőben várhatóak még hasonló összefonódások. Ha megnézzük, a németeknél is 3 nagy mammut van, Amerikában 2 + a Tesla egy felettébb ígéretes jövővel, így várható, hogy a japán gyártók száma is megcsappan a jövőben. A legnagyobb autógyártó ország, Kína pedig még nagy kérdőjel – ember legyen a talpán, aki fel tudja sorolni az összes ottani autógyártó céget:)
Aztán ott vannak még a malájok 2 céggel is(Perodua, Proton+Lotus), ott van India szintén kettővel(Tata+Jaguar/Land Rover, Mahindra+Ssangyong), a tajvaniak(Luxgen)…
Azt felejted el, hogy a Nissan dél-kelet ázsiai pozíciói meglehetősen gyengék a Mitsuhoz képest, úgyhogy ebből a bizniszből a Nissan is profitálni szeretne. Ez nem egy alá- és fölérendeltségi viszony, hanem egy mindkét fél számára – várhatóan – gyümölcsöző kooperáció lesz. Másfelől pedig nem hinném, hogy olyan szuperképességekkel rendelkeznél, hogy bárki fejébe beleláss, úgyhogy egyelőre hagyatkozzunk arra, amit az interjújában elmondott.
“A Mitsunak nincs erős piaca több…”
“A Nissan számára a Mitsubishi délkelet-ázsiai régióban erős piaci pozíciói jelentenek nagy lehetőséget.”
Forrás: automotor.hu
[url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/mar_hazankban_is_rendelheto_a_ford_edge-16847#comments[/url]
Melyik videót?
Világviszonylatban nemhiszem hogy egy márka 3 típussal több autót fog eladni mint egy másik gyártó több típussal, persze nem lehetetlen. De engem ezek a számháborúk annyira nem érdekelnek engem mint a vezetés maga. Nézd meg a videót, reagálj rá, de ne kapkodd el, gondolkodj rajta, aludj rá.
Szerinted egy profi CEO mi mást mondana, mint amit mondania kell? Nyilván nem a vélhető igazságot fogja mondani, hogy szanáljuk a nem jövedelmező palettát, kiszervezzük a megmaradt honi gyártás jó részét és ti is réteggyártók lesztek vélhetően a Nissan féle suv-oknál kicsit terepesebbre hangolt palettával.
Az EU-t én is megtaláltam.
Engem a Mitsu globális eladásai érdekelnének. Az eladásai mélypontján lévő és kevés piacon szereplő Alfa azért nem igazán mérce, Te azt mondtad hogy nézzek ki az utcára. Én erre azt írtam hogy ez országonként eltérő, még Európában is. Sőt nagyobb piacokon is. Kimész a Párizsi bagy brüsszeli utcákra és nem lesz tele Motsubishivel, sőt az emúgy eléggé pénzes (ki a mi piacunkhoz hsonló eladászá számú) luxembourgi utcaképben valszeg a Porsche mögött lesz, amint az eladások mutatják.
Nekem úgy tűnik, a Mitsu valahol a Lexus/Volvo méretével bír. De lehet hoyga japán piac annyit hoz rajta, ezért érdekelt. A Mitsuinak nincs erős piaca több, a Subaru el lenne csak az USA piacával is, de a Mitsubishinél nemrég a kivonulást is pedzegették…
Kimész Belgiumban, Luxembourgban az utcára és sokkal több alfát fogsz látni az utcán (igazából az ASX-szel javolt egy kicsit a japán márka helysete), míg a vannak piacok ahol a Mitsubishi erős (Holland, nyilván, )
2015, ALfa: 56e, Mitcu: 132e.
[url]http://left-lane.com/european-car-sales-data/alfa-romeo/[/url]
[url]http://left-lane.com/european-car-sales-data/mitsubishi/[/url]
Linkek harca.
De teszek be neked egy nagyon jó linket a Fordos cikkhez, azt nézd meg!
Amit látok a left Lane-en, auz EU 100-150, az USA 100 alatt, a kínai pedig inkább az 50.000 hez közelít
Ha találsz globális adatot nyugodtan linkelt be.
Megint megtaláltad a bolhát. Ha már ennyire jó vagy a listákkal akkor összehozhatnál egy totált is, világviszonylatban. Köszi…
[i]“kinéz az ablakon, meglátjuk mit lát előbb, Mitszut vagy Alfát.”[/i]
Ez azért erősen országfüggő. A Franciáknál pl több Alfa fogy mint Micu. [url]http://raycee1234.blogspot.be/2016/01/france-car-sales-by-brand-2015.html[/url]
Megint kiragadsz egy mondatot a köürnyezetéből és azt felnagyítod. 150 hibát talaáltak 1989 óta, húha mekkora gebasz! A helyzet az hogy japánban ezért súlyosan felelőségre lehet vonni vezetőket, tradícionális okok miatt. Próbáld meg ezt máshol. [i]Szóval megint bolhából csinálsz elefántot.[/i] A 2ik cikked meg nem is működik.
Hagyjuk már szegény Alfát lógva, jó hogy még velünk vannak, hány modelljük van, 3? Amerikában csak 2. https://www.alfaromeousa.com/cars/alfa-romeo-models%5Burl%5D%5B/url%5D [url]http://www.alfaromeo.co.nz/[/url]
[u]Emlékszem te fikáztad a TOyotát hogy nincs rendes modellpalettája, erre mit mondjunk az Alfára?[/u]
Amúgy meg ha valaki kinéz az ablakon, meglátjuk mit lát előbb, Mitszut vagy Alfát. Hagyjuk az Alfát inkább, meglássuk végképp kihal vagy sikerül fennmaradnia.
A Mitsubishi nem csak egy autógyártó hanem egy összetett óriáscég, az autójuk az kb. a hobbijuk amit nem vettek túl komolyan az utobbi időben, esetleg most megpróbálják gatyába rázni Ghosonnal.
Olvastam a Mitsus krackról régebben, de most be is posztolom, olvassátok a kommenteket mit gondolnak róla az emberek külföldön.
[url]http://www.speedhunters.com/2016/04/end-mitsubishi/[/url]
A pelenkát meg jobb ha te készíted mert ebben a korban amiben lehetsz már érhetnek meglepetések…
Nézd, ha még pelenkát hordtál amikor a Ghosn rendbe tette a Nissant. A Rernaul pénz és technológia mellett igen kemény költségvágást hajtott végre a Renault fenegyereke. Meg persze elvitte a gyártást japánból. Egyébként ha olvasol Ghosnos híreket (a francia autós hírekben gyakran szerepel), igen keményen szokott tárgyalni a japán kormánnyal is.És kész a japán Nissan részvényeseket as francia állammal szemben felsorakoztatni. Nem az a bexari fajta…
Szóval az Alfának botránya nem volt. Olyan ami a világsajtót bejárta. Mint a msotani. Vagy a 10 évvel ezelőtti: 2005-ben minden idők legnagyobb visszahívásai között volt. Eltitkolt hibák miatt….
[url]http://old.seattletimes.com/html/businesstechnology/2001957925_mitsubishi17.html[/url]
Ami pár évvel korábban már beindult:
[url] http://www.nytimes.com/2000/08/23/business/mitsubishi-admits-to-broad-cover-up-of-auto-defects.html%5B/url%5D
Nem tudom, te mit tekintesz botráynnak, de ha 2000-ben elismerik hogy 77 óta trükköznek, majd 2005-ben megerősítik hogy tovább trükköztek, majd 2016-ab kiderül hogy 10 éve trükköznek, akkor én nem igazán látok nem lefedett időszakot 🙂
[i]“failing brakes, fuel leaks and malfunctioning clutches.” [/i]
Ezt is neked küldöm, te nagyon okos:
[url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/05/12/subaru_lesz_a_subaru_anyacege/[/url]
“Az előrejelzések szerint a cég az idén története során először több, mint egymillió autót adhat el. Ez autóipari szempontból nem nagy mennyiség, de [b]a Toyotával való szoros együttműködés stabil pénzügyi és szakmai hátteret biztosít a Subaru autógyár számára.[/b]”
Ez a Nissan-Mitsubishi kooperáció is erre épül.
Na, megjött a fórum bolondja, a mindent mindenkinél jobban tudó Mr. Green. És vele együtt az elmaradhatatlan h*lyeségáradat is:)
Persze, szanálni fogják, aztán nem felejtik el sóval behinteni a helyét. Erre itt a bizonyíték:)
[b]Nissan would also contribute corporate governance and management expertise to help Mitsubishi restore public trust in its brand.
“It represents a win-win,” Ghosn said. “We believe in the potential of Mitsubishi Motors.”
[…] “We are not going to change Mitsubishi. Mitsubishi is going to change by itself,” Ghosn said. “We are going to support Mitsubishi to do that.”[/b]
De mit is várhatnánk egy bevallottan japánautó-ellenes és európai felsőbbrendűséget hirdető blogger-rémtől? Netán te is ott voltál és lepacsiztál Masukóval és Ghosnnal?:)
“10 évente egy nagy megbízhatósági botránnyal tarkítva…”
Na, erről a kis kedvenced, az Alfa tudna mesélni, a Mitsu viszont nem igazán, mivel többszörös megbízhatósági lista-éllovas:)
Nagy üzlet ez Carlosnak és a Konszernnek a fejlesztéseket is beleértve megosztják a költségeket. Csak az a kérdés hogy tudnak életet lehelni a Mitsuba igaz a Nissanba is sikerült a 90-es évek végén 2000-es elején.
Nagy játékos ez a Ghosn.
Csalfának ez örök fájdalmas témája ne piszkáljátok már a hitében 😛
Nyilván a 43%-os messze legnagybb részvényes Renault nem tulaja a Nissannak amellyel valaki tuti üzletnént nem szavazó Renault részvényeket vásároltatott. De a Nissan tulaja lesz a Mitsubishinek a 34%-kal :).
Akárhogy is a Mitsubishivel rosszabb már nem történhet, mint az elmőlt 10 évben. Remélem Ghosn vezetésével tényleg szanálják, az elmúlt 20 év folyamatos revitalizációs (gyakorlatban gyárbezárási és modelfelszámolási) stratégiákkal zajlott, 10 évente egy nagy megbízhatósági botránnyal tarkítva…
Itt a Renault-ról említést sem tesznek, ehhez az ügylethez nekik semmi közük, csak Ghosn a francia autógyár vezetője is egyben. Ahogy a Datsun márka létrehozásához sem volt köze a Renault-nak, és az Infinitihez sincs sok, csak az Európában forgalmazott Infinitikben van némi Renault-féle műszaki tartalom.
A Nissan most megvette a Mitsu 1/3-át, de a maradék 2/3 továbbra is Mitsubishi-érdekeltségű cégek, bankok kezében van. Emiatt írtam korábban, hogy az önállóságát megtartja.
csalfa ne bohóckodj már, kb 20% az anyacég 😀 43% a rönaú és most 34% a nissan……szerintem ez totál egyértelmű.
nem mondom, jól be kellett szálni a micuba, nem tudom mit qrtak el ennyire, de a paletta nagyon gyér volt annyi szent.
Még a Samsung is benne van.
Az itteni szalagcím butaság és félrevezető is egyben, viszont a vezess.hu-é már helytálló:
[url]http://www.vezess.hu/hirek/2016/05/12/beszall-a-nissan-a-mitsubishibe/[/url]
A Totalcar-é szintén rendben van:
[url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/05/12/a_nissan_atveszi_a_mitsubishi_iranyitasat/[/url]
Aki a pontos fejleményekre kíváncsi, most ne az AN cikkjét olvassa:)
Nem 7 márkás a szövetség? Renault, Dacia, Lada, Nissan, Infiniti, Datsun, Mitsubishi.
Öreg, nagyon itt lenne már az ideje, hogy trollkodáson kívül valami tudást is megvillantsál, már ha rendelkezel egyáltalán ilyesmivel. Eddig ennek semmi jelét nem mutattad. Ha lehurrogsz, akkor a legkevesebb, hogy utána ki is javítasz, de ez nálad valamiért mindig elmarad. Csak nem azért, mert tök h*lye vagy a témához?:)))
Te inkább menjél pihenni és újabb agyelszívó ökörségeket kitalálni, nehogy már megnormálisodj puncimanci.
Akárhány helyen olvastam eddig ezt a hírt, annyiféleképpen fogalmaztak az adott cikk írói(az angol nyelvűeket is beleértve), ezzel alaposan összezavarva az eseményeket követni szándékozó autórajongókat.
Nekem ezzel komoly problémáim vannak:”A Mitsubishi a Nissanba olvad.” 34 %-os tulajdonrésszel nem olvadhat bele. Ahogy anno a Mazda sem olvadt a Fordba, és a Subaru sem olvadt a Toyotába. Valószínűleg meg fog változni a Renault-Nissan Alliance neve a jövőben, kíváncsi vagyok, mi lesz az új név. Ez a 34% biztosítja a továbbiakban is a Mitsubishi önállóságát – majd ha Ghosn a jövőben 50 % fölé vásárolja magát a cégben, akkor beszélhetünk beolvadásról. Ez az, amit a Wikipedia “parent”-ként ír, ami teljesen helytálló, ha a Skoda vagy a Seat és az anyacég VW esetét nézzük, vagy a Dacia és a Renault esetét – itt bekebelezésről van szó. De a Nissan nem lett “parent”-je a Mitsubishinek 34%-kal, csak egy irányító részesedést szerzett benne, ami mindkét fél számára gyümölcsöző lehet – az irányító részesedés szerzése és a tulajdonossá válás nem ugyanaz. A Mitsubishiből ugyanis nem lett leányvállalat.
A Nissan valószínűleg az L200-hoz, a Space Starhoz és az ASX-hez nem fog nyúlni, csak villanyautós fronton fog a két cég egyesített erővel feljebb törni. Ez a húzás is bizonyítja, hogy a Renault-Nissan szövetségen belül a Nissan szabadsága meg van hagyva – még szép, hiszen 2x akkora, mint a Renault: olcsóautó-márkát is alapíthatott(Datsun), most pedig ellenőrző részt vásárolt. Olyan, mintha Carlos Ghosn-nak két énje lenne: Franciaországban az egyik dominál, Japánban a másik:)
Korábban is voltak közös modelljeik: a Mitsubishi Proudia ugrik be elsőként, ami egy átcímkézett Infiniti M volt. Ezentúl majd több lesz.
Az pedig tényleg érdekes lesz, hogy vajon odaér-e így Ghosn mammutja a Toyota-VW-GM eladási szintjére, mert túl sokkal nem volt lemaradva már tavaly sem. Minden esély megvan a világelsőségre is.
Csalfacucu béka porhanyódra.