4,4 millió forint alatti árral startol a Mazda3 itthon
Már itthon is kapható az új Mazda3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Múlt héten Frankfurtban debütált a harmadik generációs Mazda3, hétfő óta itthon is kapható, 9 példány már el is kelt belőle.
A legkedveltebb konfiguráció az a G120-as (120 lóerős, benzines) kézi váltós, Challenge-felszereltségű verzió, melyet az újságírók, Mazda-rajongók és -követek is teszteltek a „Mazda3 kihívás 2013 – Hirosimától Frankfurtig” tartó expedíciós tesztvezetés keretében.
A nem csak a gyári információk alapján, hanem a hallott tesztvezetői tapasztatlatok szerint is nagyon dinamikus modell valós étvágya a beszámolók alapján a hosszú út alatt 6,1 liter/100 km volt – még a nagysebességű vezetés sem vitte feljebb a fogyasztást, mint 6,7 l/100km.
Az új Mazda3 alapárát már elárultuk, s az az alábbi táblázatban is látható a nagyobb motorok bázisáraival együtt. A 2,0 literesek közül a szerényebbik, "G120-as", 120 lóerős verzió 16”-os könnyűfém kerekekkel, kétzónás klímával, 7”-os színes, érintőképernyős kijelzővel, HMI vezérlővel, Bluetooth kapcsolattal már 5 399 900 Ft-ért rendelhető, míg a nagyteljesítményű (165 LE) benzines (G165 néven) 6 499 900 Ft-ért érhető el. A CD150 dízel 6 199 900 forinttól kapható.
Új Mazda3 alapárak
Részletes műszaki adatok korábbi cikkünkben
Motor | Alapár | Váltó | Vegyes fogyasztás (l/100km, katalógusadat) |
G100 (100LE, benzin) | 4 399 900 Ft | kézi | 5,1 |
G120 (120LE, benzin) | 5 299 900 Ft | kézi, vagy automata | 5,1-5,6 |
G165 (165LE, benzin) | 6 499 900 Ft | kézi | 5,8 |
CD150 (150LE, dízel) | 6 199 900 Ft | kézi vagy automata | 4,1-4,8 |
Részletes műszaki adatok korábbi cikkünkben
Miként arról az új Mazda3 részletes bemutatójánál már beszámoltunk, e modellben olyan eszközök is elérhetők, melyekkel az új Mazda3 az elsők között jelentkezik a kompakt kategóriában, ilyen a head-up display vagy az i-ELOOP fékenergia-visszanyerő rendszer. Ahogyan a szintén idén érkezett Mazda6 esetében a kombi és a lépcsőshátú között, úgy a Mazda3 Sport és a Sedan karosszéria-változatai között sincs árbeli különbség.
Az új Mazda3 jó kezdése kapcsán az importőr még egy sikert, mégpedig az új Mazda6 itthoni hazai eladásait is megemlíti, a márka a D-szegmensben, augusztusban 16,5%-os piaci részesedésével az első lett megelőzve a nagy flottamodelleket is. Miként azt Burovinc Esztertől, a Mazda Motor Hungary PR-osától megtudtuk, a teljes évre vetítve a Mazda6 8,5%-os piaci részesedést ért el augusztus végéig, s a márka esetében a pozitív trend a szeptemberi hónapban is folytatódik. Gratulálunk hát hozzá, s bízunk benne, hogy hamarosan személyesen is megélhetjük az Mazda3 által ígért újfajta, már Skyactiv Zoom-zoom élményt.
Sajnos még mi sem, itt a cikkben viszont olvashatók az árak.
Az árlistát hol lehet megtalálni, mert a Mazda oldalan en nem talaltam meg.
Az autó arányai és a középkonzol valóban hajaz a BMW 1-esre, de annál sokkal szebb, persze ez ízlés dolga.
Az én szememben nagy piros pont, hogy végre van olyan gyártó aki nem feküdt le a downsizing-nak és normáliás méretű, vélhetően tartós motorral gyárt autót.
Jelenleg egy 1.4-es turbós benzines kocsit hajtok, de soha többé kisköbcentis turbós motort. (turbólyuk, gyenge motorfék, magas fogyasztás, télen belefagysz mert gyenge a fűtés, drága szervizek. Ha ezek az “előnyei” egy kicsi turbós motornak inkább nem kérek többet belőle… )
Apropó, az árlistát hol lehet megtalálni mert a Mazda oldalán nem találtam.
Nyílt hétvégéről tud valaki valamit, hogy mikorra várható?
Az még szép, hogy itthon olcsóbb, mint a németeknél, ott a kinti 4-5x akkora fizetés elbír egy kis extra hasznot. Bár a felszereltséget se árt összehasonlitani, mert habár ígyis-úgyis olcsóbbak itthon a kocsik, azért pár extra hiányozni szokott belőlük a németországihoz képest azonos felszereltségi szinten.
Szerintem az egyetlen újonnan bemutat kompakt amely hízott az elődhöz képes, éppen 20kg-t , a 6-os tényleg nagy dobás, de úgy látszik a 3-asra már nem jutott pénz innováció terén, egyedül a motorok újdonságok.
Amúgy vicces lesz, de találtam olyan 1-es BMW-t, ami tényleg ugyanez a gyári kerék van. 😀
Elképesztő, hogy egyes dilettánsok ezt a formát az 1-es BMW-hez hasonlítják.
Osztják az észt és pont abban szűkölködnek (esztelen kempelen). Vicces, de szánalmas is egyben.
Ez egy igen jól sikerült autó a nagyobb testvéréhez hasonlóan, amiben külön díjazom a benzines turbó motorok hiányát. Kíváncsi leszek az új MPS változatra. Vajon abból is kihagyják a turbót? 🙂
Korrekt árazás. 2020ban veszek is egy 5-6 éves darabot 3 milla alatt 🙂 Mazdám még nem volt (Honda és Toyota után 🙂
Jó sokat nézték az 1-es BMW-t a tervezők. A sziluett indigóval készült és a középkonzol középső légbeömlők lokáció is onnan jött. cserébe a műszerfalat korunk japán túramotojai ihlették, leginkább a Yamaha FJR 1300. Nos, mindegyik formaadó jármű szép, úgyhogy semmi gond.
Ez egy szép autó, de semmi egyedi nincs a formájában. És még ezzel sincs gond, mert ennek ellenére nagyon egyben van a forma.
Komoly autó lett, szemben ez az etalon. Megyek is próbavezetni, kíváncsi vagyok a G120-ra.
Mo-n még olcsóbb is, mint No-ban, 20e eurotól indul a G120as. Jól alakította a mazda a magyarországi árakat.