Miként az X6 ActiveHybrid, úgy az ActiveE is domborított gépháztetőt kapott
Hátulról a kipufogóvégek hiányáról ismerhető fel az ActiveE
Miként a Nissan, a BMW is lízingszerződéssel kínálja ez évtől elektromos autóját. Az okok ismertek: a ma még kisszériás villanyautók előállítási költsége extrém magas és a gyártóknak minden felhasználói tapasztalatra szükségük van. A BMW az ActiveE ezer példányát állítja forgalomba, az Egyesült Államokban, Európában és Kínában. Az 1-es Coupéba épített elektromos hajtáslánccal nem titkoltan a 2013-ra ígért Megacity Projekt Vehicle, elektromos, városi autóhoz kívánnak tapasztalatot gyűjteni a bajorok.
Megacity néven két év múlva várható a BMW városi minije
A továbbra is hátsókerék hajtású 1-es Coupé 170 lóerős, 250 Newtonméter nyomatékú villanymotorjával és a tengelyei közötti 50/50 arányú tömegelosztással meglehetősen sportosnak ígérkezik. Noha végsebességét elektronikusan 145 km/órára korlátozták a fejlesztők, a 9 másodperces 0-100 km/óra közötti gyorsulási érték kellően meggyőző. A 160 kilométeres hatótáv a mai villanyautóktól megszokott érték, de, a 32 Amperes csatlakozással is 5 órás töltési idő ma már szinte lassúnak mondható.
Villanymotorját és vezérlő elektronikáját hátul, vízhűtéses lítium-ion akkumulátorait a karosszériában elosztva hordja az ActiveE
Noha az ActiveE lítium-ion akkumulátorait részint a „gépháztető” alá, részint a megüresedett kardán-alagútba, illetve a hátsó ülések alá építették, a hátra szerelt villanymotor és a vezérlő elektronika 170 literrel, 200 literesre apasztotta a Coupé csomagterét.
Sajnos a négyüléses ActiveE nagy sorozatú gyártásáról egyelőre nincsenek hírek, ám logikus lenne, ha két év múlva nem csak hajtáslánca, hanem maga a kétajtós, négyüléses kupé is szériagyártásúvá avanzsálna.