Jönnek a Ford Focus RS-ek!
Már gyártják a Ford Focus RS-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legördültek a gyártósorról első Focus RS-ek, melyek Németországban a saarlouisi üzemben készülnek.
Dörzsölhetik a tenyerüket a Focus-fanatikusak és azok is, akik szeretnek sportosan vezetni. A 350 lóerős összkerékhajtású Focus RS kizárólag hatfokozatú kéziváltóval érkezik, és igazi élményautónak ígérkezik. Az első darabok már le is gördültek a saarlouisi gyár futószalagjáról, várhatóan néhány hónapon belül már hazánkba is megérkeznek az első példányok.
A Focus RS már konfigurálható, 11,8 millió forintról indul az ára, amely teljesítmény-élmény/ár arányban korrektnek mondható. 4,7 másodperc alatt gyorsul százra, mellyel M-es BMW-ket és S-es Audikat is meg lehet majd szorongatni a piros lámpánál való elrajtoláskor.
Valószínűleg azon kevesek közé tartozol, akik nem gerjednek a Mustang-feelingre. Szerintem a valaha készült egyik legmaszkulinabb járgány. Neked a mostani csak árnyéka a réginek? Tök jól megoldották, hogy egyszerre legyen retro és modern. A baj az Ecoboost-mocival van – mintha szentségtörés lenne:(
Itt jön ki az, hogy a Mustang odaát sokkal olcsóbb, és hogy az európai nép finnyásabb, mint az amerikai. De elég jól fogy az új itt is. A Corvette-tel és az NSX-szel egyetértek. Sokan a 911-esre gerjednek, mások Ferrarikra, Jaguarokra…ettől szép a világ, hogy sokszínű.
Azt mondják, hot hatch kategóriában a franciák a legjobbak – Mégane, Clio és Twingo RS és a Peugeot GTI-jei. Lehetséges, de biztos nagy élmény egy Type-R vagy egy ilyen Focus is.
Engem a nagy mustang legenda nem fogott meg. Jobb oldalt van egy narancs mustang tesztje. Ott is leitjak hogy belulro igenytelen olcso muanyagbol van, es meg ronda is, a nemet konszern lampakapcsoloval, ugy nez ki minth osszeolloztak volna a belet. Mintha budget auto lenne. Olyan latvanyos Dacia belurol. Sztem randa a bele. Sztem. Egy regi kiadas az igen, de azok alatt meg osdi futomu van. Ezek az uj mustangok a regiek arnyekai. Akkor inkabb egy Corvette. De ha mar legenda akkor leginkabb egy NSX. De enniyert sztm az RS tok jo.
Így már más. Igaz, hogy downsizingolják, de az attól még Mustang marad – egy autóikon. A Focus RS csak egy a hot hatchek közül, ráadásul tudomásom szerint nem is a legjobb. Nyilván ha szempont, hogy beférjen a család, akkor az RS jobb választás – de ne mondd nekem, hogyha lenne egy RS-ed, nem vágyakoznál mégis egy Mustang után…nekem legalábbis hiányérzetem maradna: vettem egy jó kis hot hatch-et, amivel jól elszórakozgatok ugyan, a család is elfér benne, de mégsem vagyok egy legenda és a vele járó életérzés tulajdonosa.
Oke visszavonoam! Nem voltam pontos. Europara gondoltam. Itt a mustang 2. 3. auto lehet. Odakint biztos nem igy van, de en nem ott elek. 🙂 Persze jo lenne egy mustanggal veretni, bar mar azt is downsizingoljak. 🙁 Akkor inkabb mar egy 4 kerekes csaladi hothatch ami nagyon hasonlo menetteljesitmenyeket produkal. Legalabbis tobb mint kielegitot. Nekem jobban is teccik mint az uj mustangok.
Jaj, ilyet ne tessék már írni: “Feleslegessé teszi a Mustangot”. Egy hot hatch??? Az amerikai autórajongók nevében felszólítalak, hogy most azonnal vond vissza ezen állításodat!:)
Persze, teljesen jogos, amit írsz, de ilyen “rémisztő” gyorsulási adatok láttán akaratlanul is felmerül az emberben, hogy márkán belül van-e egyáltalán vetélytársa. Persze, a Ford GT megenné reggelire az RS-t, a Mustangot viszont minden bizonnyal megverné(gyári Mustangról beszélünk). Ettől az teljesen igaz, hogy más-más típusú embereknek szánta őket a gyár.
Igazad van. Ez egy 5 uleses auto 4 ajtoval, akar egy kisebb csaldnak is tokeletes. Olcsobb, konyebb vele parkolni, jot lehet vele kanyarodni, mar az elozovel is jot lehetett. Es meg a Mustangot is megfogja. Telleg nem valtozta semmin. Feleslegesse teszi a Mustangot.
Nem minden a sebesség. A Mustang egy izomautó, a GT egy supercar, ez meg egy amolyan hothatch. Totál más kategóriák, totál más célközönség. Az, hogy esetleg a Focus gyorsabb lesz a Mustang-nál nem fog semmin változtatni.
Én úgy gondoltam, hogy te fizetsz, mert vezetheted 🙂
Ha esetleg felrertettel volna, nem kotekedesbol mondtam. Nem fogalmaztam eleg tisztan. Sorry.
Képzeld az RS3-as is nagy kedvencem.
Az 4,3 alatt van 100-on, de kb. 4 millióval drágább, így ez értékarányosabb.
A fizetésről még tárgyalnunk kell, de azt megígérhetem, hogy én a zöldnél fogok elrajtolni nem a pirosnál és így a biztonság terén már eggyel beljebb vagyunk. 🙂
Az 5 sec alatti 0-100-as érték már nagyon komoly szám. Valószínűleg legyorsulná a házon belüli Mustangot is, mindegy, hogy a Mustang milyen motorral van szerelve. Bár ezek olyan nüansznyi különbségek, hogy szinte érzékelhetetlenek. Fordon belül azért egy ellenfele biztosan lenne:
[url]https://www.google.hu/search?q=ford+gt&client=opera&hs=L9D&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjD0ajggbbKAhWJiSwKHWNRAcgQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]
Jeee, egy nem japan csigas auto ami menomanonak is teccik! Ha ezt a jo-oreg szakertonk es mindentudonk latna!!! 🙂
Amugy nekem is teccik. Veretnem.
ez a 4.7-es gyorsulás már nem rossz…..
Veszek egy ilyet, te meg jössz hozzám sofőrnek, csak kötök előtte egy életbiztosítást a családom javára. Jó lesz így? 🙂
Ha lenne rá pénzem, biztos vennék egy ilyet. Nagyon tetszik.
Szerintem az ár-érték aránya nagyon jó és a vállalt garancia is kiemelkedő, ha igazak a régebben írtak.