Kína lenyomta Európát
Már csak az amerikai autópiac nagyobb a kínainál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly már 13,2 millió autót adtak el Kínában, míg a visszaeső európai piacon csak 12,5 millió fogyott. Amerika még kitart, de sokáig biztos nem.
Nem újdonság és nem is meglepő Kína gazdasági előretörése, az elmúlt néhány évben már a nyugati autógyártóknak is a világ legnépesebb országa szolgál elsődleges célpontul. És a friss adatok alapján már tavaly megtörtént az, amire korábban csak számítani lehetett: a kínai autópiac lenyomta az összeurópait. Nem is kicsit.
A 2011-es 13,6 millióhoz képest a válságos időket élő, a mérséklődő keresletre kénytelen-kelletlen kapacitáscsökkentéssel és üzembezárással reagáló kontinensünkön 2012-ben 12,5 millióra csökkent az értékesített új autók száma - írja a Süddeutsche Zeitung a német autóipari szövetség (VDA) adataira hivatkozva. Közben Kína 13,2 millióval előzött, s elemzők szerint idén a most még vezető Amerikai Egyesült Államok is "meglesz". Ferdinand Dudenhöffer, a duisburg-esseni egyetem autóipari kutató intézetének (CAR) igazgatója ráadásul úgy véli, hogy 2030-ban Kínában már több autót adnak majd el, mint Európában, az Egyesült Államokban és Japánban együttvéve. Az erőviszonyok a gyártásban is átalakulnak. Európában az utóbbi 10 év közül ötször csökkent a termelés - tavaly 15 millió személygépkocsit gyártottak, az idén pedig stagnálás van kilátásban. Kínában viszont az elmúlt évtizedben folyamatosan emelkedett a gyártott autók száma, és 2013-ban várhatóan eléri a 13,8 milliót. Ugyanakkor a piacot a betelepült nyugati gyártók uralják, a nem mellesleg már "visszafelé", azaz Európát is célzó hazai cégek aránya csupán egyharmados. A külföldi társaságok jellemzően helyi partnerekkel közösen üzemeltetnek gyárakat az ázsiai országban. Kiemelkedően erős a német cégek jelenléte, egyebek között a BMW és a Daimler is üzemeltet gyárakat Kínában; jelzésértékű, hogy a német autóipar tavaly 700 ezerrel több kocsit értékesített Kínában, mint Németországban.
Valószinűleg annyira mint a többi termékük amiket saját erőből -másolás útján- gyártanak (telefonok, műholdak, atomtengeralattjárók, repülőgép hordozó anyaahjók, 5-ik generációs lopakodó vadászgépek, tankok, stb…). Ha minderre képesek, akkor miért kételkednénk az autóikban??? A nagy Európai és Ázsiai gyártók már 20 éve ott vannak és gyártanak a Nagy Népi Kínában. A dolog pikantériája az, hogy gyárlétesítés feltétele már akkor is -és most is- a technológia TRANSZFER volt. Vagy ha nem kapnak technikát, akkor licenszet vesznek lásd a 2000-ben az orosz Szuhok 27 és 30 -as tipusok. Megvették a licenszet és vagy 30 db kész gépet. Felhúzták a gyárat, gyártottak még vagy 30 db-ot, majd felmondták a szerződést majd J10 és J11 néven továbbra is gyártják nagy számban de már nem fizetnek az oroszoknak egy vasat se. Ugyanezt eljátszották a légiharc rakétákkal és egyéb fegyverzettel is.
Én már alig várom hogy megjelenjenek a kínai autók az európai piacon, mivel lefogják nyomni az árakat, így pedig mi is profitálhatunk majd ebből.
Mennyire tartósak ezek a kínai autók? Mennyibe kerülnek újonnan?