FT helyett GT a Toyota 86, azaz a sportos, hátsókerekes kupé
Majdnem minden infó a Toyota 86-ról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hazájában csak szám jelöli az új Toyota sportkocsit, az európai modell GT 86 néven kerül forgalomba.
Európában GT 86, Japánban simán csak 86 néven érkezik az autó, melynek nem titkoltan lesz izmosabb Subaru testvérmodellje BRZ néven, Észak-Amerikában pedig Scion FR-S-ként fog piacra kerülni. A GT 86 története 2009 októberében kezdődött, amikor a Toyota Tokióban bemutatta az első FT-86 tanulmányt. Az idei Genfi Autószalonon már csaknem szériaérett változatban láthattuk az FT-86 II Conceptet, ami még kicsit egyszerűsödött, kisimult, Frankfurtban is tündökölt, mire végül GT 86-ra változott.
Egyszerű az utastér, a műszerfalon nagyméretű központi fordulatszámmérő köré csoportosulnak a számlálók, a középkonzolban pedig a nagyméretű navigációs-audio rendszer és a klíma kezelőszervei kaptak helyet. Kifejezetten sportos hangulatú a feketével bevont, karbonbetétekkel tagolt, alumínium pedálokat és piros cérnával varrt sportüléseket tartalmazó utastér, a kapcsolók a repülés világát idézik. 365 mm átmérőjű kormánykereke a legkisebb, amit eddig a Toyota szériaautóba illesztett.
A 4240 mm hosszú, 1775 mm széles és antenna nélkül 1285 mm magas autó tengelytávja 2570 mm, elöl 1520, hátul 1540 mm-es nyomtávval. A négyüléses autóban a Subaru újonnan kifejlesztett kétliteres boxere dohog, csúcsteljesítménye 200 LE, 7000 1/min fordulatszámon, legnagyobb nyomatéka 205 Nm 6600-as percenkénti fordulatnál. Kapható rövid utakon járó hatfokozatú kézi váltóval, és kézi kapcsolású automatával is, melyek részlegesen önzáró differenciálművön keresztül továbbítják a hajtást a hátsó tengelyre.
A hajtásláncot és az üléshelyzetet is a lehető legalacsonyabbra és leghátrébb helyezték, így sikerült elérni az 53:47-es első-hátsó súlyelosztást, míg az autó tömegközéppontja 475 mm magasan található. Elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak, a hűtött féktárcsák Japánban 18, Európában 17 colos kerekek mögött csücsülnek alapkivitelben. Az ABS mellett kikapcsolható menetstabilizálóval is felszerelték a GT 86-ot, melyet a Toyota úgy hangolt, hogy a lehető legnagyobb szabadságot biztosítsa a sofőrnek, és csak a legszükségesebb esetben befolyásolja az autó dinamikus viselkedését.
Egyes adatok, mint például a sokat számító gyorsulási érték még váratnak magukra, de alig három nap múlva tényleg minden lepel lehull a régóta várt Toyota sportkocsiról.
Hai! Végre-végre az új “hacsi” közeledik. Természetesen sperr difivel. Remélem, jövőre már élőben is látható lesz egy idehaza.
Végre egy szép toyota…mostanában mintha elfelejtettek volna klassz autokat gyártani a Supra és Celica után nagy semmi.. de lehet rájöttek nem csak jó autok kellenek hanem szépek is 🙂 !!!