Letisztult fazonjával itthon a Range Rover Velar
Magyarországon a Range Rover Velar, 19,5 millióról indul
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ötféle motorral, légrugózással, összkerékhajtással, három kijelzővel és behúzható kilincsekkel bódítja a hazai közönséget a Velar. Éppen 20 millió alatt kezdődik.
Szeptemberben tartották volna premierjét, az európai kereskedések viszont nem bírták ki, és idő előtt kiállították a Velart. Aki járt az M5-ös budapesti bevezetőszakaszán, az is megpillanthatta a Land Rover kereskedése előtt. Hivatalos bemutatóját viszont a vizes vb második helyszínén, a csodás Balatonfüreden tartotta a hazai képviselet, így rögtön nem csak magyarok, hanem külföldiek is találkozhattak a brit terepjáró-gyártó vadonatúj, minden eddiginél kifinomultabb, letisztultabb és futurisztikusabb modelljével. Úgy tűnhet, hogy a Velar csak egy újabb SUV amire ráhúzták az egyen Range Rover gúnyát, ám a paletta többi modellje mellett egészen futurisztikus, tanulmányautós a megjelenése, amiben nagyban közrejátszanak a zárásra eltűnő kilincsek és a 22 colos felnik.
Range Rover Velar- méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | Gázlómélység [mm] |
4803 | 2032 | 1636-1723 | 2874 | 673 -1731 | 650 |
Elöl az Audiéhoz hasonlóan lézeres technológiával világítanak a fényszórók, de kitakarják a szemből érkezőt a vakítás elkerülése érdekében. Légrugós futóműve akár 251 milliméter magasra is emelheti a Velar hasát, amivel gázlómélysége is elérheti a 650 millimétert. Bár a Velar tűnik a kínálat legpuhányabbjának és valószínűleg csak a városi forgalomban fogjuk viszontlátni, mégis valódi terepjárásra is képes. Minden modell kerekenkénti nyomatékelosztásra képes összkerékhajtással érkezik, bár a már említett 22 colos kerekeket hamar tönkrevághatjuk olyan helyen, ahol erre szükség lehet. Szintén alap a 8 fokozatú automata váltó a Velarhoz, kézi szerkezet nincs, és a kapcsoló itt is az indításra kiemelkedő tárcsa.
Range Rover Velar, benzines motorkínálat - műszaki adatok
2.0 Inline 4 Si4 | 3.0 V6 SC Si6 | ||
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1997 | 2995 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 6/24 | |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | ||
Teljesítmény [LE] | 250 (5000) | 380 (6500) | |
Nyomaték [Nm] | 365 (1200-4500) | 450 (3500-5000) | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,7 | 5,7 | |
Végsebesség [km/h] | 217 | 250 | |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 7,6 | 9,4 | |
CO2-kibocsátás [g/km] | 173 | 214 | |
Saját tömeg [kg] | 1804 | 1884 (1289) | |
Megengedett össztömeg [kg] | 2470 | 2540 |
A Velar ötféle motorral érhető el, már most hétvégétől rendelhető is, ráadásul aki egy éven belül rendel, annak a minden felszereltséget és a legfinomabb Windsor bőr belsőt és V6-os benzines-, vagy dizelmotort adó, 36,6 milliótól kezdődő First Edition is elérhető. Kétliteres négyhengeres dízelei az Evoque kabrióban és a Jaguar SUV-jában már próbált 180 és 240 lóerős kivitelekben érhetőek el. A gázolajos V6-os valódi erőgép, nem is 300 lóereje, hanem 700 Nm nyomatéka lesz érdekes mutatvány. Benzinesből egy 250 lóerős négyhengeres és a Jaguar XF-ben már bizonyított nyers, de bivalyerős 380 lóerős kompresszoros V6-os teszi ki a kínálatot.
Range Rover Velar, dízel motorkínálat - műszaki adatok
2.0D Inline 4 TD4 180 | 2.0D I4 240 | 3.0D V6 SD6 | ||
Emissziós norma | Euro 6 | |||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1999 | 1998 | 2995 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 6/24 | ||
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | |||
Teljesítmény [LE] | 180 (4000) | 240 (4000) | 300 (4000) | |
Nyomaték [Nm] | 430 (1500) | 500 (1500) | 700 (1500-1750) | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,9 | 7,3 | 6,5 | |
Végsebesség [km/h] | 193 | 217 | 241 | |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,4 | 5,6 | 6,1 | |
CO2-kibocsátás [g/km] | 142 | 149 | 167 | |
Saját tömeg [kg] | 1829 | 1841 | 1959 | |
Megengedett össztömeg [kg] | 2490 | 2510 | 2610 |
Legyen bármilyen erős és nyomatékos, vagy legyen bármilyen magasan is a Velar, aki bent ül, azt ez egyáltalán nem fogja érdekelni. Odabent teljesedik ki a tanulmányautós megjelenés, ennyire letisztult belteret még a Mercedes sem mutatott, pedig náluk is megannyi kijelzőt találunk. Megszokott formákkal és vonalakkal találkozunk, mégis minden nagyon új, egyszerű, mégis high-tech. Normál nyomógombot csak elvétve találunk, az ajtón, vagy a kormányon, de utóbbin is alapesetben teljesen feketén, csak működés közben jelennek meg a piktogramok. Három különböző kijelzőt találunk, egy 12,3 colos mered ránk a hagyományos műszeregység helyett, ezt szinte úgy konfiguráljuk, ahogy szeretnénk, a navigációt teljes egészében tudja mutatni, természetesen 3D grafikával, de szinte bármi lejátszható rajta, menet közben saját dokumentumainkban is böngészhetünk, akár prezentációt is futtathatunk rajta.
A középkonzol napokig tartó programot ígér, kettő darab 10 colos érintőkijelzőt kapott, melyek összeköttetésben vannak egymással, de mindkettőn mást jeleníthetünk meg, így míg fönt a navigáció, vagy a multimédia fut, alul a klímapanelen zongorázhatunk. Négymagos processzorral és 60 GB-os háttértárral dolgozik a központi egysége, a fölső kijelző alaphelyzetben a műszerfal döntött síkjába simul, nyitásra, vagy gyújtásra kibillen és a pozícióját úgy állíthatjuk, ahogy nekünk kényelmes, természetesen menüből. Az újrahasznosított anyagból készült szövetkárpitot a Kvadrat gyártja, viszont a Jaguarokból már ismert perforált, szellőztethető Windsor bőrkárpit is elérhető. A Velar bruttó ára még éppen 20 millió forint alatt kezdődik, a 180 lovas dízellel 19 520 000 forinttól indul, és a leggyengébb dízel, valamint a négyhengeres benzines árai megegyeznek.
Range Rover Velar, 2017 - alapárak (Ft)
Felszereltség | 2.0D 180 | 2.0D 240 | 3.0D V6 | 2.0 | 3.0 V6 SC |
Standard | 19 520 000 | 20 934 000 | 22 887 000 | 19 520 000 | 23 123 000 |
S | 21 640 000 | 23 054 000 | 25 008 000 | 21 640 000 | 25 243 000 |
SE | 23 340 000 | 24 755 000 | 26 708 000 | 23 340 000 | 26 944 000 |
HSE | 26 085 000 | 27 499 000 | 29 452 000 | 26 085 000 | 29 688 000 |
R-Dynamic Base | 20 665 000 | 22 079 000 | 24 032 000 | 20 665 000 | 24 268 000 |
R-Dynamic S | 22 785 000 | 24 199 000 | 26 152 000 | 22 785 000 | 26 388 000 |
R-Dynamic SE | 24 486 000 | 25 900 000 | 27 853 000 | 24 486 000 | 28 088 000 |
R-Dynamic HSE | 27 230 000 | 28 644 000 | 30 597 000 | 27 230 000 | 30 833 000 |
First Edition | - | - | 36 624 000 | - | 36 860 000 |
Ha kijelzőből nem lenne elég, felárért a 7-es BMW-hez hasonlóan egyszerre két különböző TV adást is kínáló 8 colos kijelzőt kaphatnak a hátsó utasok az első fejtámlákba építve, egy-egy vezeték nélküli fejhallgatóval kiegészítve. A beltér hangzásáról minden esetben a Meridian gondoskodik, alapból 11 hangszóróval, de lehet 17, vagy 23 hangszórós szett is a Velarban. Ami pedig a sofőrt segíti, az a hed-up display, ami eddig nem látott megoldással 3D grafikát vetít elé, így a navigáció sokkal élethűbb képet ad, nem csak nyilakat és piktogramokat. Alapáras a sebességlimiteres tempomat, a vészfékasszisztens és a sávelhagyás-figyelmeztető, felárért természetesen van adaptív tempomat is és a legtöbb ismert vezetéstámogató segéd. Online kapcsolat és valós idejű forgalomfigyelő navigáció is van a Velarhoz, valamint távolról is vezérelhetjük a klímát, a lámpákat, vagy az ajtók zárását telefonos, vagy okosórás applikációról. A Range Rover Velar stílusból és technikából is repetázott, de nagykanállal méri a biztonságot és a minőségérzetet. Megkérik az árát, de luxuskategóriás SUV-ként nem is lehetne ez máshogyan.
Fura hogy 2 literes motornál kiírják a soros elnevezést … bár lassan odáig jutunk hogy 4 hengeres is kuriózum lesz mint a 6 hengeres motorok .
Inline = soros hengerelrendezes. Inline-4 / I4: sornegyes.
le= lenni
Az Inline az Ingenium akart le ? ” 2.0 Inline 4 Si4 , 2.0D Inline 4 TD4 180 ” csak mert nem hallottam még Inline motorcsaládról ellenben Ingeniumról igen JLR-nél .