550 lóerővel jön az új Mercedes ML 63 AMG
Los Angelesben mutatják be a legújabb Mercedes ML 63 AMG-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alapból 518, a gyári tuning opcióval 550 lóerős teljesítménnyel kínálják a csillagos terepjáró legerősebb változatát, a Mercedes ML 63 AMG-t.
Így aztán nem csoda, hogy a kéttonnás szörnyeteg bármilyen sportkocsival képes versenyre kelni: alapkiépítésben 4,8, teljesítménycsomaggal 4,7 másodperc alatt futja a 0-100 km/h-s sprintet, végsebességének pedig elektronika szab határt 250 km/h-nál. Mindeközben a cég bejelentése szerint az autó 30 százalékkal takarékosabb és kíméletesebb elődjénél, bár a 276 g/km-es CO2-kibocsátás még nem mondható környezetbarát értéknek. A motor nyomatékának 40 százalékát az első, fennmaradó 60 százalékát pedig a hátsó tengelyre továbbítja a duplakuplungos 7G-Tronic váltó és az elektronikus differenciálmű.
Az Airmatic felfüggesztés természetesen önműködően állítja a csillapítás mértékét, sebességfüggű a kormányzás érzékenysége, és folyamatosan szabályozott a karosszéria magassága is, a kanyarokban érezhető sodródást pedig aktív stabilizátorok hivatottak csökkenteni, ezen rendszer elnevezése Active Curve System.
Az 1999-ben bemutatott ML 55 AMG-t még 5,5 literes 347 lóerős motor hajtotta, majd ezt követte az ML 63 6,2 literes, 503 lóerős V8-asa. Az eredetileg feltöltő nélküli motort azóta visszaméretezték, így ma is 5,5 literes, de már dupla turbós, emiatt méretétől függetlenül egyre erősebb - sikerét az elmúlt 13 évben eladott 24 ezer AMG terepjáró igazolja.