Még erősebben, izompacsirtaként jön az új BMW X5 M és X6 M
Los Angelesben debütál a teljesen új BMW X5 M és X6 M
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Továbbra is a szabadidő-autók legerősebb és legdinamikusabb modellpárosa lesz a BMW X5 M és X6 M. A korábbiaknál is izmosabbak lettek.
Idén 15 éves a BMW X5, azaz a márka első sportos szabadidő-autója, ami a márka szerint nem is SUV, hanem SAV, azaz sportos többcélú autó helyett sportos és aktív életmódhoz való autó, szó szerinti fordításban jármű. A legaktívabb életmódhoz valónak, a legsportosabbnak - akármennyire is kevéssé illik e jelző egy kamuterepjáróhoz - az először az amúgy 2006-ban kigördített második generációból 2009-ben bemutatott X5 M számított, 4,4 literes kettős turbós, 555 lóerős V8-as motorral. Tavaly már a harmadik generációs X5 mutatkozott be, teszteltük is, remek gép, de még komolyabb lesz M csúcsverziójával, amire ezúttal nem kell három évet várni, november 21-én fog bemutatkozni a Los Angelesi autószalonon, kupés testvérével, az idén szintén új (második) generációba lépett X6-os M kiadásával együtt.
Hogy a BMW elnevezéstanában még egy kicsit elmélyedhessünk, az X6 már nem is SAV, hanem SAC, azaz Sports Acitvity Coupe. Az M-es modellek pedig szokás szerint egyedi, méretesebb légbeömlős első és ugyancsak átrajzolt hátsó lökhárítót, krómkopoltyús oldalsó levegőkivezetőt, sárvédő-szélesítéseket, hátul egyedi spoilert és kettős kipufogóvéget, valamint alapból is 20 colos alufelniket kapnak, hogy azok mögött a modellekhez illő fékek bújhassanak meg. Opcióként kérhető 21 colos malomkő-kerék is. M-es kiegészítőkből (kormánykerék, váltókar, ülések, vezetőoldali lábtámasz) természetesen az utastérbe is jutottak. Szerepelhet head-up display, meg nagyjából bármi más is.
Extrasorolás helyett jöjjön inkább a lényeg, a BMW összkerekes autói számára valaha fejlesztett legerősebb motor. Csak azért nem az abszolút legizmosabb, mert a jubileumi, idén 30 éves M5-ből készült 600 lóerős is, ez pedig „csak” 575 lovas. A 4,4 literes V8-asban két kettős leömlésű turbó dolgozik a hengersorok közötti kipufogó-leömlővel. Valvetronic változó szelepvezérlés és nagypontosságú közvetlen befecskendezés egyaránt szerepet játszik az azonos alapú elődhöz mérten 5 százalékkal növelt teljesítményben. A nyomaték 10 százalékkal, 750 newtonméterre nőtt, az ráadásul 2200-5000 1/perc fordulat között folyamatosan elérhető. Az xDrive összkerékhajtás és a 8 fokozatú automata váltó alapáras. Utóbbi nem a többi X5/X6-ban dolgozó ZF bolygóműves, hanem a BMW M kettős kuplungos automatája, amivel mindkét méretes szabadidő-gép 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A végsebesség alapból 250 km/órára korlátozott, a gyári vezetéstechnikai kurzussal kombinált M Driver’s Package rendelése esetén azonban 280 km/óra is lehetséges. Ha valakit érdekel (és elhiszi), a gyári vegyes fogyasztási érték 11,1 l/100 km, a CO2 emisszió 258 g/km; nyilván akkor, ha nem a képességeiket kihasználva hajtjuk őket.