30 évet kellett rá várni, de ismét itt a VW Scirocco GTS
Lipcsében debütál a Volkswagen Scirocco GTS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Második generációjával és annak GTS változatával is 30 éve debütált a Volkswagen Scirocco, a harmadik - immár 4 éves - nemzedék most utóbbinak állít emléket.
Az idei, június 2-án nyíló Lipcsei Autószalonon mutatkozik be a harminc évvel ezelőtti, második generációs Volkswagen Scirocco GTS előtt tisztelgő, immár a harmadik generációs alapjaiból formált Scirocco GTS. Miként 1982-ben, a GTS most is csak optikai tuningot jelent, az egykor orrkiképzésével és fekete B-oszlopával megkülönböztetett GTS neve ezúttal módosított lökhárítókat és küszöbborításokat, a karosszérián a motorháztetőtől az utastér tetején és a hátsó spoileren keresztül egészen a csomagtérfedélig végigfutó, a '70-es, '80-as évek sportautóit idézni hivatott csíkozást, 18 colos alufelniket, piros külső tükröket és féknyergeket, valamint egyedi, 18 colos felniket vet be. Ha valaki nem venné észre, hogy nem alap Sciroccóval áll szemben, a biztonság kedvéért a sárvédőkre szerelt GTS felirat is figyelmezteti.
Bár a GTS motorikus átalakítást nem kapott, a hírek szerint csakis a Scirocco legnagyobb motorjával, a 210 lóerős 2.0 TFSI-vel lesz elérhető. Ez messze nem a legerősebb változat, hiszen ugyanezen blokk a Scirocco R-ben 265 lóerőre képes, ám a 210 pacival elérhető 6,9 másodperces 100 km/órára gyorsulás és a 240 km/órás végsebesség egyáltalán nem rossz érték. Így, aki nem valódi sport-, hanem csak sportos kocsit szeretne, s GTS feliratot hordó, piros cérnával varrott fekete bőrülésben ülve a 30 évvel ezelőtti GTS-ével egyező dizájnú, de öt helyett már 6 fokozatú szerkezetet kapcsoló váltógombot markolászna, az hamarosan - egyelőre nem ismert felárért - hosszú pauza után ismét rendelheti a Scirocco GTS-t.