BMW M4 GTS: 700 példányban, 500 lóerővel, vízbefecskendezéssel
Limitált szériával, hengertérbe nyomott vízzel jön a legizmosabb BMW M4
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Tokiói Autószalonon fog debütálni a BMW M4 pályára szánt csúcsváltozata, az M4 GTS, amit a bajorok már most megmutatnak számos fotóval és infóval.
Bár csak október végén nyitja meg kapuit a Tokiói Autószalon, ahol hivatalosan debütál majd a BMW M4 GTS - pályára szánt csúcsváltozat, a BMW már most csaknem minden információt elárult róla. A korábban koncepcióként már látott, mindössze 700 példányban és 500 lóerős motorral készülő kupé bőséggel tartogat érdekességeket.
Már a megjelenés is kellően elüt az "alap" M4-esétől. Elöl szabályozható a szoknya alatti légterelő, domborítottabb a gépháztető, hátul pedig szintén szabályozható a karbonszálas légterelő, amit különleges, CNC-formázott alumínium rögzítéssel szereltek fel az ugyancsak karbonszálas plasztik csomagtérfedélre. A GTS egyedi - és természetesen ugyancsak karbonszálas műanyag diffúzort, titán kipufogórendszert és egyedik, M-es alufelniket kap, melyekre Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok kerülnek. A fényszórók LED-esek, a hátsó lámpák pedig szériagyártású autón elsőként OLED technikájúak.
Az M4-esből ismerős beltér Alcantara kárpitozású, miként a háromküllős M sportkormány borítása is az. Az ülések M-es kagylók, itt is csupán hárompontos övvel. GTS felirat került a műszerfalra, egyedi a purista ajtóbehúzó, hátul pedig nincs ülés, üvegszál erősítésű (GFRP) műanyag bukócső került oda, a karosszériaelemeket hátul is Alcantara borítja, nem a pőre lemezek látszanak. Az autójukat valóban komoly pályázáshoz vásárló vevőknek a BMW egy Clubsport Package névre hallgató versenycsomagot is kínál - narancsszínű bukócsövezéssel, hatpontos biztonsági övekkel és tűzoltó berendezéssel.
Az igazi különlegesség azonban a motortérben keresendő. Az M4 3,0 literes, soros hathengeres, ikerturbós motorját az égést javító vízbefecskendezéssel 431-ről 500 lóerősre izmosították, miközben 550 newtonméteres nyomatékcsúcsa 600 Nm-re nőtt. A hétsebességes, duplakuplungos automataváltóval a hátul hajtó M4 GTS 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, sebességkorlátozás pedig nincs benne, így akár 305 km/órás végsebességre is képes. A BMW már a Nürburgring Nordschleife kör időmérésén is túl van, igencsak meggyőző 7 perc, 28 másodperces eredményt értek ott el. Féktáv-adat még nincs, viszont a megállásról karbon-kerámia tárcsák gondoskodnak a GTS-ben. A futóműben - versenyautóhoz méltó módon - pedig még a csavarrugók is szabályozhatók
A mindössze 700 példányban készülő M4 GTS áráról még nincs információ, azonban az M4 Coupé alapból is több mint 26 millió forintos listaára alapján a garantáltan ritka és növelt teljesítményű, ráadásul új technológiákat is hozó modell ára mindenképp 100 ezer euró felettinek ígérkezik, de még az sem zárható ki, hogy akár annak kétszerese lesz.
A teljes gépjármű állományra vetítve máshol sem lesz belőle sok.
Dehogynem… Csak tudjuk kivárni azt a 10-15 évet. 🙂
Ebből sem sok lesz a magyar utakon 🙂