Csupán háromcsillagos a Citan
Leszerepelt a Mercedes-Benz Citan a törésteszten
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén a vártnál gyengébben szerepelt a Renault Kangoo és a Dacia Dokker csillagos testvére, a Mercedes-Benz Citan.
A Citan, a Dokker és a Kangoo majdnem teljesen egyforma, a Mercedest finomabb kidolgozású beltere, javított zajvédelme, megerősített futóműve és gazdagabb alapfelszereltsége különbözteti meg francia és román testvérétől. Mind a Renault, mind pedig a Mercedes márka kínál kombi, ötüléses egyterűt, rövid és hosszú tengelytávú kisáruszállítót, valamint vegyes felhasználású ötüléses és zárt rakterű változatot. Az európai törésteszten a csillagemblémás, ötüléses egyterűt csapták falhoz. Az eredmény mercedeses mércével nézve lehangoló, főként úgy, hogy 2008-ban (persze az akkori kritériumrendszer szerint) az alapokat adó Kangoo 4 csillaggal végzett. Bár az utastér stabil maradt, a frontális ütközés során komolyan sérülhetnek az elöl ülők térdei, a sofőr lábszára és mellkasa is (74 százalékos az autó felnőtt utasvédelme). Az oldalütközésnél megfelelő a fej védelme, ugyanakkor a függönylégzsákok nem a fújódnak fel eléggé, így a kocsi ezen a ponton is kapott büntetést. A Mercedes ígéretet tett, hogy a problémát mihamarabb orvosolják.
A gyermekvédelem terén jobban vizsgázott a Citan, mind a hároméves, mind a tizenegy éves gyermeket helyettesítő, gyerekülésben szállított tesztbábu megúszta komolyabb sérülés nélkül az ütközéseket (69 százalékos volt a Citan eredménye). Az Euro NCAP szakemberei azt is kifogásolták, hogy egy bizonyos alvázszám előtti kocsik kézikönyve nem tartalmaz elég információt a gyerekülések rögzítésével kapcsolatban. A gyalogosvédelemben hozta az elvárhatót a Citan (56 százalékot teljesített), a biztonsági felszerelések tekintetében azonban elvérzett a dobozos Mercedes (33 százalékot kapott). Biztonsági öv bekapcsolására csak a vezetőülésben figyelmeztet. A sebességtúllépésre figyelmeztető jelzés csak képi megjelenítésű, az Euro NCAP hangjelzést is megkövetel.
Ez komoly, hogy a Merci csinált egy olyan autót, ami Dacia emblémával is kapható?! Értem én, hogy költségcsökkentés meg kooperáció, de ez azért túlzás.
Biztos viszik majd mint a cukrot..
Ez ám a prémium!