Villanyautóval menőznek a hírességek

Leonardo di Caprio lesz az első Fisker Karma-tulajdonos

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több híresség is fellelhető a különleges, nagyméretű sportkupé megrendelői között.

Még ebben a hónapban leszállítják az első Fisker Karmát, és a cég emellett azt is bejelentette, hogy már háromezer előrendelést gyűjtöttek a négyajtós sportkupéra. A korábbi Aston Martin dizájner, Henrik Fisker által tervezett, Mercedes-Benz CLS méretű autót egyedi alumínium térvázra építik, hajtáslánca pedig egy középre helyezett akkumulátor-csomagból és a hozzákapcsolódó két, hátra épített elektromotorból áll, ha pedig kifogy a villany, egy 260 lóerős, kétliteres, négyhengeres turbómotor funkcionál generátorként, és szolgáltatja a haladáshoz szükséges áramot. Az első példányt a filmcsillag Leonardo di Caprio veheti át, de olyan hírességek is szerepelnek a megrendelők listáján, mint Clinton egykori alelnöke, a környezetvédelemért élő Al Gore, vagy épp a Sivatagi Vihar hadművelet egykori kiötlője, későbbi amerikai külügyminiszter, Colin Powell.
Jelenleg hetente öt darabot gyárt a finn Valmet az autóból, de novemberre szeretnék heti háromszáz példányra növelni a termelékenységet. Ennek megfelelően a Fisker úgy számol, hogy 2012 első negyedében sikerül átadni a százezer dolláros autó összes eddig megrendelt példányát. A Karmából limuzin, kabrió és shooting-brake kupéváltozatot is rajzolt Fisker, és a legutolsót állítólag már meg is tekinthetjük az őszi Frankfurti Autószalonon. Ezzel párhuzamosan dolgoznak a Nina fedőnevű projekten, mely egy 2013-ra elkészülő, négyajtós hármas BMW-rivális kifejlesztését és piacra dobását takarja. Ezt már bal- és jobbkormányos változatban is gyártanák, árát pedig ötvenezer dollár környékére szeretnék belőni, s ha ez sikerül, akkor arra számítanak, hogy évente akár százezer darabot is eladhatnának belőle, amivel ez lehetne az egyik legkeresettebb alternatív hajtású autó a piacon.

Vásárlóinknak körülbelül fele igazi újdonságok iránt fogékony, szenvedélyes gyűjtő, míg a másik felük nem olyan nagy autórajongó, de tetszik nekik, hogy valami teljesen újjal jelentkezünk. Tudják, hogy az elektromos töltőhálózat még nem fejlődött ki, de felismerik, hogy stresszmentes, hatótáv-korlátozás nélküli autózási alternatívát kínálunk nekik – mondta Fisker.


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?