Jaguar F-Pace – így megy terepre az angol arisztokrácia
Lehullott a lepel a Jaguar szabadidő-autójáról Frankfurtban, íme az F-Pace
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hátsó- és összkerékhajtással, teljes egészében bemutatkozott az F-Pace, a Jaguar első szabadidő-autója.
Bár oldalról már a Frankfurti Autószalon előtt is megmutatta a nyilvánvalóan a Land Rover/Range Rover erőteljes hátszelével fejlesztett első szabadidő-autóját a Jaguar, a teljes megismerhetőséget a kiállításra időzített premier hozta el. Az XE és XF modellekhez hasonlóan sok-sok alumíniumot alkalmazó közös platformra épülő szabadidő-autó 4,73 méteres hosszával és 2,87 méteres tengelytávjával középkategóriásnak számít, már nem a Range Rover Evoque, de még nem is a Range Rover Sport ellenfele. A BMW X5 és a Mercedes GLE vevőiből kíván majd csemegézni, amihez 650 literes csomagterével minden esélye meg is lesz. Meg persze hajtásrendszerével is.
Az F-Pace alapverziói csak hátul hajtanak, de még az összkerékhajtásúak is csak nyomatékvesztés esélye esetén adnak nyomatékot az első kerekeknek. Az utastér a Jaguartól manapság megszokott, kellően tágas, kellően modern. A középkonzolra szélesvásznú érintőkijelző került. A 8 fokozatú ZF automataváltó előválasztója itt is forgótárcsa. A fedélzeti elektronika SSD merevlemezes navigációt ad, a fedélzeti wifi 8 készüléket szolgálhat ki.
A motorok, 2,0 és 3,0 literes benzinesek, illetve dízelek. A belépő a 2,0 literes, 180 lóerős, hátsó és automatikus összkerékhajtással, kézi- és automataváltóval egyaránt kapható gázolajos, a benzines, 240 lóerős 2,0 literes csakis hátsókerékhajtású és automataváltós lehet, míg a 3,0 literesek (a benzines 340-380, a dízel 300 lóerős) esetén az automataváltó és az összkerékhajtás is adott. A legizmosabb verzió 5,1 másodperc alatt képes 100 km/órára érni, végsebessége 250 km/órában korlátozott.
LED fényszóró, távolságtartós tempomat és kulcs nélküli nyitás-indítás természetesen egyaránt szerepel a kínálatban. Utóbbi érdekessége a vízálló, transzpondert tartalmazó Jaguar karkötő, ami kiválthatja az okoskulcsot, s így például úszáshoz, futáshoz is viheti az aktív életmódot támogató szabadidő-autó tulajdonosa.
RX -et inkább a különcök veszik főleg ezzel a női vaginát mintázó első hűtőmaszkkal … XC90-et meg akik egy hatalmas nagy olcsó szabadidő autóra vágynak … jelenleg a legnagyobb a piacon méretbeli közvetlen konkurense a Cadillac Escalade egy X5/6 vagy Ml ,Q7 egy számmal kisebb kategóriának hat mellette .
Szerintem ezt inkább olyan fogja megvenni aki vagy kiábrándult vagy még nem szeretett bele a Német 3as valamelyik aktuális trendi vackába… ” x3/4, GLC,Q5 ” .
Ugyanaz a réteg fogja venni, amelyik az XC90-et vagy a Lexus RX-et. Nem kimondottan a kopaszkigyúrtállatok autója.
Komolyan mondom ki kellene rúgni azt a tervezőt aki ilyen ajtópanelt tervez !!! Mi ez a marhaság hogy az ablak leengedő gomb fent van a panel tetején az ülés állítás pedig a könyöklőnél… szerintük miért van a könyöklő ??? Nem azért , hogy vezetés közben kényelmesebben lehessen haladni… ergó a kezed ott van a könyöklőn ha le akarod engedni az ablakot csak kb 3 cm et mozdítsz rajta… de így felemeled kotorászol nem találod leveszed a szemed az útról … kitekered a csuklód és leengeded… igazán remek ötlet !!!! Manapság szinte minden gyártó beletesz valami hülyeséget az új autójába ami kifogásolható nem értem nem gondolkodnak ??? Hab a tortán , hogy az ülés fűtés és szellőztetés gomb nincs fizikailag kint hanem menüből kell előkotorászni … hurrráááááá
“Így megy terepre az angol arisztokrácia.” Szerintem azt inkább Land Roverrel, Range Roverrel teszik. De még inkább Land Cruiserrel.:)