Negyven százalékot spórol a Kia Optima Hybrid

Legalább 10 évet bír a Kia Optima Hybrid akkuja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kell aggódni a Kia Optima Hybrid lítium-polimer akkumulátorai miatt, állítólag legalább 10 évet és 150 ezer kilométert bírnak.


A Kia első hibridjét, az Optimát ez év szeptemberére ígérik piacra. Elsőként az Egyesült Államokba várható. Az alap benzineshez mérten módosított, apasztott teljesítményű és fogyasztású, 2,4 literes, 168 lóerős, 209 Newtonméteres benzinmotorjához 41 lóerős, 205 Newtonméter nyomatékú villanymotort társító Optima Hybrid rendszerteljesítménye 209 lóerő és 265 Nm. A 100 km/órára 9,2 másodperc alatt gyorsuló szedán menetdinamikájával sem rossz, végsebessége például 195 km/óra, ám igazi különlegessége, hogy fogyasztása városban az alapjait adó benzinesénél 40,7 százalékkal kisebb, 6,5 l/100 km, országúton pedig még szerényebb, 5,9 l/100 km.
Mindezt úgy éri el az Optima, hogy benzinmotorja a hajtásláncról teljes mértékben lecsatlakozhat, villanymotorja 100 km/óráig képes önállóan, emisszió-mentesen mozgatni. Ha az akkuk engedik, az Optima elektromosan indul és a benzinmotor csak akkor „röffen be”, amikor a villanymotor ereje már nem elég az adott tempóhoz. Fékezéskor természetesen a generátor üzembe kapcsolt villanymotor által töltődnek az LG Chem gyártotta, lítium polimer akkumulátorok, melyek élettartamát az összes többinél jobbnak, legalább 10 évnek ígérik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?