Citroën DS3: 3,0 l/100 km
LED-ekkel és tisztább motorokkal frissül a Citroën DS3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Frissült a DS3, a Citroën modernkori DS-vonalának első, kabrióként is elérhető tagja főleg LED-es fényszórójával lett még menőbb.
A DS-féle prémiumirányzat első képviselője 2010-ben mutatkozott be, eljött hát az ideje egy szokásos modellfrissítésnek. Ami persze nem pusztán a háromajtós kisautót, de annak nyitható tetős kivitelét is érinti. Ahogy a sajtóanyag írja, a DS3 még karakteresebb, még egyedibb lett egyrészt a lenyűgöző fényszórókkal és az új, személyre szabható megoldásokkal, másrészt az Euro 6 környezetvédelmi szabványnak is megfelelő új motorokkal és az Active City Brake rendszerrel. A DS3-ból eddig mintegy 300 ezer példány talált gazdára, s mivel háromból két kocsi új ügyfelet hozott a márkának, sikersztorinak is bátran nevezhető. A facelift legszembetűnőbb eleme a Wild Rubis-től örökölt LED-menetfényes Xenon fényszóró, s a futófényszerűen felvillanó irányjelző is roppant trendi. Az erejével és várható élettartamával (a LED-ek normál körülmények között több mint 20 ezer órát bírnak – hússzor többet, mint a halogénizzók) is kiemelkedő fényszóró három LED- és egy xenonmodulból áll, a tompított fényszóró fogyasztása 35%-kal, az országútié 75%-kal alacsonyabb, mint eddig. A lámpa „természetesen” hátul is diódás, 3D-hatású és DS-emblémákból álló fekete háttérben krómozott DS-logós.
Tovább bővült a személyre szabhatóság. Opcióként lézergravírozott műszerfalbetét és szitanyomással díszített hátsó oldalablak jelenik meg Párizs szimbólumait, az Eiffel-tornyot és a Diadalívet is reklámozva. Friss karosszériaszín a gyöngyházfehér, újfajta 17 colos fényezett könnyűfém kerék, nappabőr kárpitozás is van.
A DS3 motorválasztéka is megújul: jönnek az Euro 6 szabványnak is megfelelő verziók. A dízelkínálat újdonsága a BlueHDi 120 és a BlueHDi 100 (országtól függően), e változatokban a részecskeszűrő elé épített SCR (Selective Catalytic Reduction) katalizátor akár 90%-kal is csökkentheti a NOx-kibocsátást, és a CO2-emisszió mérsékléséhez is hozzájárul. A 95 helyett már 100 lóerős BlueHDi 100 CO2-kibocsátása 79 g/km, a dettó 1,6 literes, 115-ről 120 lovasra okosított BlueHDI 120-é 94 g/km 3,0 illetve 3,6 l/100 km-es fogyasztással.
A benzines palettán marad a 207 lóerős Racing és a THP 155; hozzájuk csatlakozik a PureTech család új tagja, az 1.2 e-VTi 82 ETG, amely dízelesen takarékos (4,1 l/100 km) és környezetkímélő (95 g/km CO2-kibocsátás). Az ETG váltó 5 fokozatú, elektronikusan vezérelt robotizált szerkezet.
A DS3-ban és a DS3 Cabrióban debütál a PSA új automatikus fékrendszere. Az Active City Brake az alacsony sebességnél bekövetkező ütközéseket segít elkerülni. A szélvédő felső részén található lézeres detektor az előttünk álló, vagy velünk egy irányban lassan haladó járművet érzékeli, és 30 km/h sebesség alatt működésbe hozza az autó fékeit. Tolatókamera is van már az eMyWay navigációs rendszer részeként.