Itt a Nissan Leaf növelt hatótávú változata
Leaf e+ néven dobják piacra a Nissan megnövelt hatótávú autóját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csak nagyon apró külső változások különböztetik meg a Nissan Leaf e+ modellt az alapváltozattól.
Las Vegasban a Mercedes-Benz CLA debütálása mellett a Nissan Leaf e+ is bemutatkozott a nagyközönségnek, a CES-en (Consumer Electronics Show). A Leaf itthon is megvásárolható alapváltozata 270 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik a WLTP mérés szerint, míg az EPA szabvány 243 kilométeres hatótávot ígér; az e+ jelölésű modell ennél jóval többet tud.
A megnövelt kapacitású, pontosan 62 kWh-ás lítium-ion akkumulátorcsomaggal az EPA mérés szerint 122 kilométeres hatótávnövekedés érhető el, tehát így már összesen 363 kilométer is megtehető a villanyautóval, a WLTP adat pedig akár a 400 kilométert is elérheti majd. Emellett a villanymotort is továbbfejlesztették, amely már 217 lóerős és 340 Nm forgatónyomatékot biztosít. Ez szintén jelentős növekedés az alapváltozat 149 lóerejéhez és 319 Nm-es forgatónyomatékához képest. Így 10 százalékkal nagyobb a végsebessége is, és 13 százalékkal jobb a gyorsulási értéke 80-ról 120 km/h-ra. A módosítások hatására az autó tömege nem gyarapodott jelentősen és a töltési idő sem nőtt meg, ugyanis immár 100 kW-os töltést is fogadhat a Leaf. Ugyanakkor kérdés, hogy hol lesz olyan, továbbá az is, hogy hány 100 kW-os töltést fog bírni az aktív hűtés nélküli akkumulátor..
Kívül a 16 colos, friss dizájnú könnyűfém keréktárcsák árulkodnak a megnövelt hatótávolságú Leafről, illetve néhány kék színű díszítőelemmel gazdagodott a karosszéria. A Leaf e+ forgalmazása még januárban elkezdődik Japánban, ugyanakkor Európába csak az év közepén érkezik meg.