Carlos Tavares az elsők között merte őszintán kimondani, hogy elhibázottnak tartja az Euro 7 szabályokat
A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares szerint az Euro 7-es szabványokban szereplő szigorúbb kibocsátási határértékek az olyan szennyező anyagokra, mint a nitrogén-oxidok és a szén-monoxid, "haszontalanok" és kontraproduktívak egy olyan időszakban, amikor az autóipar a megfizethető elektromos autók gyártásáért küzd. Az új szabványokat várhatóan 2025 júliusában vezetik be, ami az autógyártók szerint nem ad elég időt a megfelelő hajtásláncok kifejlesztésére.
Tavares inkább a villamosítást pörgetné fel, nem a belsőégésű motorokra vonatkozó szabályokat szigorítaná tovább
"
Egyáltalán nem hasznos, ráadásul költséges, nem hoz előnyöket az ügyfeleknek, sőt, környezeti előnyöket" - mondta Tavares a Stellantis szerdán egy média kerekasztal-beszélgetésen, ám nem először kritizálta a döntéshozókat. Korábban idő- és pénzpocsékolásnak nevezte az Euro 7-es szabványokat, főleg úgy, hogy az Európai Unió 2035-től amúgy is be akarja tiltani a belsőégésű motorokat.
Elmondta, hogy a Stellantis a minimálisra korlátozná az Euro 7-es szigorítást, miközben a villamosítás minél gyorsabb felfuttatására törekedne. Tavares ugyanakkor dicsérte a fékbetétekből és a gumiabroncsokból származó részecskékre vonatkozó Euro 7-es javaslatokat.
Viszont a szabályalkotók szerint az olyan szennyező anyagok, mint a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentése a jövőben életek ezreit mentheti meg. Az EU döntéshozói szerint 2035-re az Euro 7-es előírások a személygépkocsik és a furgonok NOx-kibocsátását 35 százalékkal, a buszokét és a teherautókét pedig 56 százalékkal fogják csökkenteni. A fékrészecskék kibocsátása pedig 27 százalékkal csökken.