Olyan autókat mutatott a Lada, hogy besírsz

Lada újdonságok szakmányban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kompakt szedánt, kompakt szabadidő-autót is fejleszt az elfeledett Lada, de olyan versenygépet is hoz, hogy hujujuj.


Ha nem is Ladaként, hanem Chevrolet-féle csokornyakkendősen egyszer lesz új Niva, viszont hogy ne maradjunk oroszos jövőkép nélkül, a Renault-Nissan többségi tulajdon AvtoVAZ a Moszkvai Autószalonon három koncepciót is bemutatott. Az egyik a Vesta szedán, a másik az Xray2 névre hallgató kis SUV, a harmadik meg a Vesta TC1, ami a túraautó-világbajnoki sorozatban, ahol Michelisz Norbi is versenyez Hondával, szóval a WTCC-ben fogja váltani jövőre a Grantát.
Hirdetés


A Vesta 2015 második felében, a régebbi háromajtós Xray tanulmánynál praktikusabb ötajtós Xray2 állítólag 2016 elején kerülhet a boltokba. Hogy Magyarországon forgalmazzák-e majd őket, ki tudja, ahhoz importőr kéne. A forma a korábban a Mercedesnél és a Volvónál is dolgozó, a Zsiguli-Ladát 2011 óta erősítő brit Steve Mattin munkája, az ő csapata álmodta hát meg a fura "horpadásokat". A Priora-utód Vesta és a Dacia Sandero Stepway-rokon Xray2 padlólemeze egyaránt a Renault-tól jön. A Mégane-elemekből is építkező Vesta hossza 4,35 méter, tengelytávolsága 2,65 méter, a 87-114 lóerős motorok Euro 6-osak lesznek, alapárát 8000 euró (2,5 millió forint) környékére próbálják belőni.

Végül egy videó az új főszponzor (Lukoil után Rosneft) miatt besárguló Vesta WTCC-ről. Minden bizonnyal Rob Huff és James Thompson is marad a csapatban, csak jobb lehet a csomag, mint az idei. Bár legutóbb Argentínban a világbajnok Huff alatt már meglepően jól ment a Granta...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 03:43
    Permalink

    Én meg merném kockáztatni, hogy a kritizált élek pl. a karosszéria szívó hatását jótékonyan befolyásolják, pl. azzal, hogy az oldalablakok latyakos időben nem lesznek sárosak, mint megannyi mai autónál. Csak tipp.

  • 2017.10.29. at 03:43
    Permalink

    Tényleg nem rossz, bár ezeket az oldalsó bevágásokat nem értem. Se nem szép, se nem praktikus, viszont a tervező felmenői folyamatosan csuklani fognak, ha az orosz karosszérialakatosoknak kezelésbe kell venniük a törések után.
    Talán ez lehet az első Lada a Niva után, ami nyugaton is versenyképes lehet (hála a Renault-nak), az meg már csak a sors iróniája, hogy a kelet-ukrajnai balhé miatt valószínűleg jó darabig nem fognak felénk ilyenek rohangálni, de legalábbis Lada néven biztosan nem.

Vélemény, hozzászólás?