Megérkezett a csak benzinmotorral készülő kombi Toyota Corolla
Közel 600 literes csomagtérrel érkezett a kombi Corolla
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csak és kizárólag benzinmotorokkal fog készülni az új Toyota Corolla, valamint háromféle karosszériával, amiből most ismerhetjük meg a másodikat, méghozzá a kombit.
Több piacon Aurisként, Európában Corolla néven kerül piacra a japánok új kompaktja, ami szemben a nálunk kapható legutolsó generációval, ismét háromféle karosszériával szerepel majd a piacon. A csapotthátút már láthattuk[/url], most megismerhetjük a második variánst, a kombit. A Touring Sports formavilága nem meglepő, a csapotthátúhoz nagyon hasonló és európai, Belgiumban rajzolták a Toyota zaventemi központjában.
A Corolla Touring Sports legnagyobb erénye lehet az, ami a kombiknál a legfontosabb, vagyis a csomagtér, mely alapesetben 598 literes. A Toyota szerint a kombi padlólemeze annyira különbözik a csapotthátútól, hogy külön modellként is kezelhetnék, úgy is, hogy mindkettő az új globális TNGA padlólemezre épül. Az akkumulátorcsomagnak a hátsó üléssor alatt találtak helyet, mivel itt a hibrid variánsoké a főszerep. Csak és kizárólag benzinmotorral fog készülni, alapból 116 lóerős 1,2 literessel, de lesz két hibrid, 1,8 és 2,0 literes benzinmotorral, melyek közül utóbbira igazán büszke a Toyota. Azt ígérik, hogy a hibridek között szokatlanul dinamikus haladáshoz segíti az új kombi Corollát.
Futóműve elöl hagyományos MacPherson, hátul viszont többlengőkaros, valamint Corollában először rendelhető lesz adaptív lengéscsillapítás is. Az új Corolla Touring Sports alacsonyra épített hajtásláncának és akkumulátorcsomagjának köszönhetően rendkívüli menetstabilitást ígér. A 2,7 méteres tengelytávolságú kombi fedélzetén korszerű extrák kaphatnak helyet, lesz head-up display, prémium JBL hifirendszer, valamint a Toyota új érintőkijelzős multimédiás fejegysége. Az új kombi Corolla egy hónap múlva mutatkozik be élőben a Párizsi Autószalonon csapotthátú társával együtt, de azt ígérik, hogy még idén megismerjük a szedánt is.
Kíváncsi leszek egy tesztre. De így első ránézésre kezdhetnek izgulni a németek. Szerintem jól néz ki, hatalmas csomagtartója van, ha a hibrid hajtáslánc is beválik (jól fog fogyasztani és jól fog menni) és az ára is kecsegtető lesz, nem kérdés, hogy a dízel csodák lassan nyugdíjba vonulhatnak. Hajrá Toyota! Ők legalább előre néznek…
A hírek szerint a Golf VIII.-ből kombi már nem lesz – a frontvonalon meg ott lesz majd ez, egy minden eddiginél nagyobb Ceed kombi + egy shooting brake verzió is, jön az új Focus… Szerintem a két francia, a Mégane és a 308 most nagy csapásokat fog elszenvedni, még ki tudja, meddig nem jönnek ki új generációkkal, és ha a 308 késik, akkor mostmár az Astra is ugyebár… Érdekesen fog alakulni ez a kategória a közeljövőben, az biztos.
Gen2 308-ból nem olyan régen jött ki a facelift, ami kb semmi változást nem hozott az előzőhöz képest (dieselnél az adblue miatt változott a betöltő nyílás, onnan lehet észrevenni egyedül).
A Megane meg túl friss ahhoz, hogy legyen belőle új.
Mindkettő csak árban tud versenyezni az Aven.. Corollához képest, ami flottás rendelés esetén számít igazán.
Egyértelműen csak az új Corolla, a koreaiakhoz képest is.
Ha a tabletet sikerült volna rendesen a konzolba építeni, semmi belekötni valóm nem lenne. Azért megvárom, amíg megmutatják alap 16″ felnikkel is 🙂