A valaha volt leggyorsabb Elise – Lotus Elise Cup 250

Könnyebb és izmosabb lett a Lotus legsikeresebb modellje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kevesebb több. Ez az autók világában hatványozottan érvényes. Tudják ezt a Lotusnál is, ezért újragondolták Elise sportautójukat.


A britek kedvenc sportautója, a Lotus Elise millió változatban létezik már, most a Cup verziót finomítgatták, ami 21 kilót fogyott, ám 26 lóerővel izmosodott. Lítium-ion akkumulátora 10 kilóval lett könnyebb, az ülések szénszálasak, a felnik pedig ultrakönnyűek, így már csak 931 kilót nyom a kis méregzsák. Az 1,8 literes 4 hengeres feltöltős, Toyota eredetű benzinmotor 243 lóerőt ad számára, nyomatéka pedig 250 Nm a 3500-5500 közti fordulatszámon. A teljesítménynöveléssel a 0-100-as sprintet 4,3 másodperc alatt megfutja, ezzel pedig kiérdemelte a valaha volt leggyorsabb utcai Lotus Elise címet.
Mindezt újrakalibrált gyújtásrendszerrel, versenypályára hangolt ABS-szel és elöl 16, hátul 17 colos könnyűfém felnikkel érték el. A gyár hetheli tesztpályáján 4 másodperccel jobbat ment, mint bármelyik sorozatgyártott Lotus valaha. Az Elise Cup 220-at tehát az Elise Cup 250 váltja, ami a brit gyár életében először alaphelyzetből kabrió, a hard top csak opció. Ebből is látszik, hogy nem feltétlenül a pályaautósokat, hanem az örömautózókat kívánják megcélozni, vagy azokat, akik szívesen élvezik a motor hangját munkába menet. Persze a másik oldalnak pedig ott van a Sport mód, ami növeli a gázreakciót, csökkenti a kicsúszási küszöböket és minimalizálja az alulkormányzást.
Hirdetés

A beltér alaphelyzetből teljes alcantara borítású (vörös vagy fekete színekben), de opcionális a bőrborítás is. A beépített szórakoztató-rendszer iPod és Bluetooth kompatibilis, választhatunk teljes kárpitozást és erősített hangszigetelést, ami talán bűn egy ilyen autónál. Akiknek ez nem lenne elég, azoknak ott van a Carbon Aero Pack, amivel még 10 kilót veszthetünk, valamint sportosabb első kötényt, hátsó szárnyat, diffúzort és karbon oldalszélesítéseket kaphatunk. A Lotus Elise Cup 250 áprilistól kerül a boltokba.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?