Győr büszkesége 280-ig űzi az új Audi RS5-öt

Kitolta az RS5 határait az Audi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy héttel az RS4 Avant után az RS5 is bemutatkozott a győri V8-as szívómotorral, megnövekedett teljesítményét szigorúbb arcvonások tükrözik.


Nem sokkal, illetve pontosan egy héttel az RS4 Avant hivatalos sajtófotóinak és adatainak közreadása után most a hasonló módszerekkel megújított, és szintén a Genfi Autószalonon debütáló RS5 kupéról is lerántotta a virtuális leplet az Audi. Ugyanaz a 450 lovas 4,2 literes V8-as hajtja, de alacsonyabb tömege miatt rövidebb idő, 4,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, és a 250-re beállított elektronikus korlátozás is módosítható 280 km/h-ra, ha a kedves megrendelő igényli.
Legnagyobb teljesítményét füleket gyönyörködtető 8250 1/perces fordulatszámon adja le a V8-as, a 430 Nm-es csúcsnyomaték 4000-6000 1/perc között jelentkezik. Hétfokozatú S tronic váltóval a kombinált gyári fogyasztási adat 10,5 l/100 km, és a duplakuplungos váltók karakterisztikájának ismeretében ez nem is teljesen elképzelhetetlen, de meglehetősen higgadt sofőr kell ennek a motornak hosszabb távon is takarékos használatához.
Hirdetés
A szolidabb "ötösökhöz" mérten szögletesítették a Single Frame rács sarkait, a motorháztetőn végigfutó élek is erőteljesebbek lettek, és ekkor már a fényszórókat sem hagyták ki a játékból, szűkebbre, hegyesebbre formálták a xenont és LED-es menetfényt egyesítő házakat. Módosult a farrész is, más lett a hátsó lámpatestek elrendezése, de az új vonalú lökhárítón a karikázd be a különbségeket a képen játék világbajnoka is elvérezne.


Természetesen továbbra is alapáras a 20 mm-rel ültetett futómű, az állandó quattro összkerék-hajtás, és opcióként kínálják a hátsó kerekek közti tökéletes nyomatékelosztást biztosító sport differenciált. Feketére festik az első, nyolcdugattyús féknyergeket, a sima hűtött tárcsák helyett pedig hatékonyabb, lassabban fáradó karbon-kerámia diszkek is kaphatók.
Szintén az alapellátmányba tartozik a számtalan paraméter, többek között a sportdifi, a dinamikus kormánymű, az adaptív tempomat, illetve a sportfutómű beállításainak módosítását lehetővé tevő Audi drive select. Extralistára szorult viszont a baleset-elkerülő berendezések és a szórakoztató-információs funkciók egy része - ami a szó szerint sportos modellnél természetesen inkább hálás, mint nyűgös kérdés.
Az RS5 utasterében az alján levágott, bőrborítású kormánykerék a legdominánsabb elem, a többi kezelőszerv is ismerős látvány, a fekete alapszínű utasteret karbon, alumínium vagy rozsdamentesacél-betétek dobják fel az év közepe táján piacra lépő újdonságban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 03:29
    Permalink

    “de alacsonyabb tömege miatt” az mennyi?
    szívó vagy turbó? (mondjuk nyilván turbó, mert jó szívókat sosem gyártott az audi)
    kissé hiányos nekem ez a cikk…

  • 2017.10.31. at 03:29
    Permalink

    ha megvenném minimum egy ikerfeltöltőt alátennék. hogy hiányozhat egy bika 4.2 v8 ból a gázpedál elengedése után a hatalmas szisszenés a bov szelepből

Vélemény, hozzászólás?