Győr büszkesége 280-ig űzi az új Audi RS5-öt
Kitolta az RS5 határait az Audi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy héttel az RS4 Avant után az RS5 is bemutatkozott a győri V8-as szívómotorral, megnövekedett teljesítményét szigorúbb arcvonások tükrözik.
Nem sokkal, illetve pontosan egy héttel az RS4 Avant hivatalos sajtófotóinak és adatainak közreadása után most a hasonló módszerekkel megújított, és szintén a Genfi Autószalonon debütáló RS5 kupéról is lerántotta a virtuális leplet az Audi. Ugyanaz a 450 lovas 4,2 literes V8-as hajtja, de alacsonyabb tömege miatt rövidebb idő, 4,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, és a 250-re beállított elektronikus korlátozás is módosítható 280 km/h-ra, ha a kedves megrendelő igényli.
Legnagyobb teljesítményét füleket gyönyörködtető 8250 1/perces fordulatszámon adja le a V8-as, a 430 Nm-es csúcsnyomaték 4000-6000 1/perc között jelentkezik. Hétfokozatú S tronic váltóval a kombinált gyári fogyasztási adat 10,5 l/100 km, és a duplakuplungos váltók karakterisztikájának ismeretében ez nem is teljesen elképzelhetetlen, de meglehetősen higgadt sofőr kell ennek a motornak hosszabb távon is takarékos használatához.
Természetesen továbbra is alapáras a 20 mm-rel ültetett futómű, az állandó quattro összkerék-hajtás, és opcióként kínálják a hátsó kerekek közti tökéletes nyomatékelosztást biztosító sport differenciált. Feketére festik az első, nyolcdugattyús féknyergeket, a sima hűtött tárcsák helyett pedig hatékonyabb, lassabban fáradó karbon-kerámia diszkek is kaphatók.
Szintén az alapellátmányba tartozik a számtalan paraméter, többek között a sportdifi, a dinamikus kormánymű, az adaptív tempomat, illetve a sportfutómű beállításainak módosítását lehetővé tevő Audi drive select. Extralistára szorult viszont a baleset-elkerülő berendezések és a szórakoztató-információs funkciók egy része - ami a szó szerint sportos modellnél természetesen inkább hálás, mint nyűgös kérdés.
Az RS5 utasterében az alján levágott, bőrborítású kormánykerék a legdominánsabb elem, a többi kezelőszerv is ismerős látvány, a fekete alapszínű utasteret karbon, alumínium vagy rozsdamentesacél-betétek dobják fel az év közepe táján piacra lépő újdonságban.
“de alacsonyabb tömege miatt” az mennyi?
szívó vagy turbó? (mondjuk nyilván turbó, mert jó szívókat sosem gyártott az audi)
kissé hiányos nekem ez a cikk…
ha megvenném minimum egy ikerfeltöltőt alátennék. hogy hiányozhat egy bika 4.2 v8 ból a gázpedál elengedése után a hatalmas szisszenés a bov szelepből