Idő előtt látható az új Porsche 911
Kiszivárogtak az új Porsche 911 képei
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A cég nem nyilatkozott a képekkel kapcsolatban, de most már szinte mindent tudunk az új Carreráról.
991-es kódszámmal érkezik a következő, Michael Mauer Porsche-főtervező által megrajzolt új 911-es, mely a képeken Carrera és Carrera S kivitelekben látható.
Igazából semmilyen forradalmi változás nincs az autón – bolond is lenne a Porsche gyökeresen hozzányúlni legsikeresebb modelljéhez – és ez jól van, ahogy van. Kicsit laposabb, aerodinamikusabb lett az orr-rész, vékonyabbak a légbeömlők és a lökhárítók, a fényszórók alatt feltűntek a 918 Spyderen látott LED-es nappali fények. A visszapillantó tükrök az A-oszlop tövéből az ajtókra költöztek, és a hátsó lámpatesteket is keskenyebbre vették. Áttervezték az automatikusan nyíló hátsó szárnyat, így több leszorítóerőt termel 120 km/h-s sebesség felett. Lényeges még az áttervezett motorháztető a farrészen, melyen a korábbi öt helyett már csak három nyílás található.
Ugyan a részletek csak kicsit változtak, az autó arányait úgy alakították át, hogy növeljék a stabilitást és a biztonságot, és kicsit sikerült megnyújtani a hátsó lábteret, nem mintha valaha láttunk volna embert a hivatalosan is 2+2 üléses 911-es hátsó ülésén. A 4491 mm hosszú, 1873 mm széles és 1299 mm magas autó 56 mm-rel hosszabb, 65 mm-rel szélesebb és 11 mm-rel alacsonyabb, mint a kifutó 997-es. A túlnyúlásokat elöl és hátul rövidebbre vették, hogy ne növekedjen túl sokat az autó hossza. A motor természetesen maradt az autó hátuljában, de megváltoztatták a felfüggesztési pontokat, amivel sikerült optimalizálni a súlyelosztást.
Elvükkel maradtak az elöl MacPherson, hátul multilink konfigurációjú felfüggesztések, viszont immár, a modell történetében először, elektromechanikus kormányszervo került az autóba. Szintén most fordul elő először, hogy a futóművek alumíniumból készültek, csak a biztonsági szempontból lényeges helyeken dobtak be némi nagyszilárdságú alumíniumot. A karosszéria is könnyűfémből készült, a farrészen tartalmaz némi acélt. A nagyobb kerekek, gumik és fékek ellenére az alumínium használatának köszönhetően mintegy 45 kg-ot sikerült lefaragni az autó tömegéből.
A Carrera S-be a régi 3,8 literes hathengeres boxer kerül, de kicsit felfrissítve, így 380 helyett 400 lóerő teljesítménnyel, míg a Carrera alapmodellben 350 lóerős 3,4 literes hathengeres váltja a 3,6-os 341 lóerős elődöt. Ahogy már megszokhattuk, a Carrera kettő, a Carrera S négy kipufogóvéget mutat a világnak. Az autóhoz opcionális lehetőség lesz a hétfokozatú PDK automata váltó, viszont mostantól a manuális egység is hét fokozattal kapható. Rendeléseket a Frankfuti Autószalon kezdetétől vesznek fel az új 911-re, az első példányok pedig év vége fele juthatnak el a vásárlókhoz.
Igazából semmilyen forradalmi változás nincs az autón – bolond is lenne a Porsche gyökeresen hozzányúlni legsikeresebb modelljéhez – és ez jól van, ahogy van. Kicsit laposabb, aerodinamikusabb lett az orr-rész, vékonyabbak a légbeömlők és a lökhárítók, a fényszórók alatt feltűntek a 918 Spyderen látott LED-es nappali fények. A visszapillantó tükrök az A-oszlop tövéből az ajtókra költöztek, és a hátsó lámpatesteket is keskenyebbre vették. Áttervezték az automatikusan nyíló hátsó szárnyat, így több leszorítóerőt termel 120 km/h-s sebesség felett. Lényeges még az áttervezett motorháztető a farrészen, melyen a korábbi öt helyett már csak három nyílás található.
Ugyan a részletek csak kicsit változtak, az autó arányait úgy alakították át, hogy növeljék a stabilitást és a biztonságot, és kicsit sikerült megnyújtani a hátsó lábteret, nem mintha valaha láttunk volna embert a hivatalosan is 2+2 üléses 911-es hátsó ülésén. A 4491 mm hosszú, 1873 mm széles és 1299 mm magas autó 56 mm-rel hosszabb, 65 mm-rel szélesebb és 11 mm-rel alacsonyabb, mint a kifutó 997-es. A túlnyúlásokat elöl és hátul rövidebbre vették, hogy ne növekedjen túl sokat az autó hossza. A motor természetesen maradt az autó hátuljában, de megváltoztatták a felfüggesztési pontokat, amivel sikerült optimalizálni a súlyelosztást.
Elvükkel maradtak az elöl MacPherson, hátul multilink konfigurációjú felfüggesztések, viszont immár, a modell történetében először, elektromechanikus kormányszervo került az autóba. Szintén most fordul elő először, hogy a futóművek alumíniumból készültek, csak a biztonsági szempontból lényeges helyeken dobtak be némi nagyszilárdságú alumíniumot. A karosszéria is könnyűfémből készült, a farrészen tartalmaz némi acélt. A nagyobb kerekek, gumik és fékek ellenére az alumínium használatának köszönhetően mintegy 45 kg-ot sikerült lefaragni az autó tömegéből.
A Carrera S-be a régi 3,8 literes hathengeres boxer kerül, de kicsit felfrissítve, így 380 helyett 400 lóerő teljesítménnyel, míg a Carrera alapmodellben 350 lóerős 3,4 literes hathengeres váltja a 3,6-os 341 lóerős elődöt. Ahogy már megszokhattuk, a Carrera kettő, a Carrera S négy kipufogóvéget mutat a világnak. Az autóhoz opcionális lehetőség lesz a hétfokozatú PDK automata váltó, viszont mostantól a manuális egység is hét fokozattal kapható. Rendeléseket a Frankfuti Autószalon kezdetétől vesznek fel az új 911-re, az első példányok pedig év vége fele juthatnak el a vásárlókhoz.