A kimagaslóan legjobb gyári Cruze-ok eltűnése az ellenfeleknek persze nem rossz hír, akár a BMW-vel versenyző Michelisz Norbertnek is komoly esélye lehet a világbajnoki címre...
Motorsportos és marketingstratégiájának átszervezésével indokolja a Chevrolet, hogy a szezon végén kiszáll a túraautó-világbajnoki sorozatból. A sportban ezentúl az IndyCarra és a GT-versenyzésre fókuszálnának. A hírt nagy meglepetésre most, a nyári szünet közepén jelentették be - papíron azért, hogy a programot irányító RML istállónak és a pilótáknak legyen elég idejük kezelni a helyzetet, felkészülni a folytatásra.
Az amerikai gyártó (eleinte a Lacettivel, majd 2009-től a Cruze-zal) 2005 óta van jelen az egyik legnépszerűbb autóverseny-szakágban, a befektetett munka és irgalmatlan mennyiségű pénz eddig 59 futamgyőzelmet, illetve két-két egyéni és konstruktőri vb-címet eredményezett (FIA-szinten először a General Motorsnak). Idén is a csokornyakkendősöknek áll a zászló, egyedüli gyári csapatként
fölényesen vezetik a ponttáblákat, mérget lehet venni a triplázásra.
Az is valószínű, hogy privátban maradnak majd a gyári támogatást tehát elveszítő Cruze-ok. Rob Huff, az egyik pilóta úgy nyilatkozott, hogy sokkolta a bejelentés, viszont egyszer ugye minden jónak vége szakad. Marcello Lotti, a WTCC promótere azt mondta, hogy ilyen az autósport, gyárak mennek, gyárak jönnek - utalva ezzel arra is, hogy a privát SEAT-okhoz és BMW-khez - no meg a Fordhoz - csatlakozik a Honda, s csatlakozhat a Lada is. Tény, hogy a gyári Chevyktől megszabadulva sokkal több esélyük lesz a jó szereplésre...