Apró módosításokkal jön a felfrissített Audi Q3

Kicsit új és zöldebb lesz az Audi Q3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a külsőt szabták át, a motorokat is környezetkímélőbbé és erősebbé tették a mérnökök.


A közel egy hónapja megjelent kémjelentéseket követően hivatalosan is bemutatták a 2011-ben érkezett Q3 modellfrissített változatát. A minimális kozmetikai módosítások elsősorban a hűtőmaszkot és a fényszórókat érintik. Utóbbi Xenon helyett immár LED-es változatban is rendelhető az alap halogénizzós helyett. A hátsó, szintén LED-es lámpákat és az irányjelzőket is átdolgozták.

A külső módosítások mellett a motorok is frissülnek. Összesen három TFSI benzinessel és három TDI gázolajossal lesz rendelhető a 2015-ös Q3. A négyhengeres, turbófeltöltővel ellátott és átdolgozott motorok akár 17%-al kevesebb CO2-ot bocsátanak ki, mint korábbi társaik. Lökettérfogatuk 1,4-2,0 liter közötti, 120-220 lőerő maximális teljesítménnyel.
Hirdetés

A csúcsmodell továbbra is az RS változat marad, amely 5 hengeres, 2,5 literes, szintén turbós erőforrással van szerelve. A faceliftes változat 30 lóerőt izmosodott, mostantól 340 lóerő és 450 Nm forgatónyomaték áll a vezető rendelkezésére. Az összkerékmeghajtású RS modellhez 7 fokozatú S tronic váltó társul. Ezzel a hajtáslánc kombinációval mindössze 4,8 másodpercre van szükség a 0-100 km/h megfutásához, a végsebesség pedig a németeknél már jól megszokott 250 km/h-ban van elektronikusan korlátozva. Természetesen a hanghatás sem marad el, RS kipufogórendszer gondoskodik arról, hogy minden egyes gázadás örömet okozzon.
A modellfrissített változat 2015 februárjától érhető el a márkakereskedésekben. A Q3 németországi alapára 29 600 euróról (9 176 000 Ft) indul, a legolcsóbb RS változathoz pedig 56 600 eurótól (17 546 000 Ft) juthatunk hozzá - Németországban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?