Ketten maradtak, előnyben Vettel
Kettős Red Bull-sikert hozott az F1-es Koreai Nagydíj
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Papírforma-eredménnyel zárult a Forma-1-es Koreai Nagydíj, győzelmével Vettel át is vette a vezetést a tehetetlen Alonsótól. Úgy fest, a Red Bull megint mindent visz.
Egy héttel a Japán GP, Alonso peches, váratlan nullázása és Vettel rajt-cél győzelme után Koreában az volt a fő kérdés, hogy a Red Bull kétszeres címvédője lendületből át is veszi-e a vezetést a Ferrari klasszisától. Az időmérőn kisebb meglepetésre Webber volt a leggyorsabb, mellőle Vettel, mögülük közvetlenül Hamilton és Alonso, a harmadik sorból Räikkönen és Massa várta a startot. Langyos, száraz időben, egy ritmustalan, kettős karakterisztikájú pályán. A Pirelli a szuperlágy és a lágy keverékekkel készült. A Top10 kivétel nélkül előbbin, az üldözőboly főleg utóbbin indult. A rajt és az első kör felettébb eseménydúsra sikeredett: Vettel elment Webbernek, Alonso Hamiltonnak, Webber visszatámadta Vettelt, Alonso mindkét Red Bullt szorongatta. Räikkönen Hamiltont sanyargatta, végül őt előzték meg – jelesül Massa. A két sauberes, Pérez és Kobajasi elintézte Rosberget és Buttont. Kobajasi áthajtásos büntetést kapott. Grosjean ezúttal kimaradt a balhéból. A biztonsági autónak nem kellett bejönnie.
Vettel szórta a leggyorsabb köröket, igyekezett meglépni, Alonso nem igen tudta tartani a lépést a Red Bullokkal. A 10. kör végére Vettel már bő 5 mp-es fórt épített ki, plusz Webber hűséges hátvédként loholt az árnyékában – Alonso szívhatta a fogát. Az első kerékcserék sorát Hamilton kezdte meg a 14. körben, majd érkeztek szépen a többiek is, nem történt változás. Egészen a 21. körig, amikor Massa könnyedén ment el a belassuló Hamilton mellett, akit Räikkönen is nyilván szeretett volna lehagyni, ám nem bírt vele.
A 27. körben megint az utolsó mclarenes versenyeinek egyikét futó Hamilton sietett ki először a boxba egy friss szett abroncsért – apropó, hol a Mercedes? Sehol. Rosberg ugye kiesett, Schumacher a pontszerző zónán kívül… Vettel pedig megduplázta előnyét Alonsóval szemben, stabilan beálltak az erőviszonyok. Räikkönen mondjuk mégiscsak Hamilton elé került, de ez túl sok vizet nem zavart, sőt.
A főszereplők verseny utáni nyilatkozatai
"Kulcsfontosságú volt a rajt" - mondta Vettel azt persze kihagyva, hogy Webber később úgyis elengedte volna... "A hajrára elég ramaty állapotba koptak a gumik, de remekül sikerültek a kiállásaink, jól működött az autó, megvolt a kellő tempónk - pont erre volt szükségünk ahhoz, hogy előnybe kerüljünk Alonsóval szemben. Keményen dolgozunk tovább, csak magunkra koncentrálunk, arra, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el a következő futamon is."
Webber sajnálkozott kicsit amiatt, hogy nem tudta győzelemre váltani a pole pozíciót, viszont a bajnokságok szempontjából hozták a maximumot, és az klassz. Az éllovasi helyétől megfosztott Alonso optimista: "Azt hiszem, elégedettek lehetünk, hiszen harmadik-negyedik helyen futottunk be a verhetetlennek tűnő Red Bull mögött, s megelőztük a McLarent, amiben néhány nappal ezelőtt nem reménykedhettünk. Még egy kis fejlődés az, ami kell, s akkor a hátralévő négy futamon csodálatos harcot vívhatunk a győzelemért. Annyi a dolgunk, hogy 7 ponttal többet gyűjtsünk Vettelnél, meg tudjuk csinálni."
"Ennyi volt" - summázta a dolgok állását a sérült hátsó stabilizátorral bajlódó Hamilton. "Megteszünk még mindent, hogy minél jobb eredménnyel zárjuk a szezont, de akkor is: három futamon három komoly gond, ez sok. Egy McLarennek nem a Toro Rossóval meg a Force Indiával kéne küzdenie..." Az új kipufogó önmagában kevés volt a Lotusnak. "Nagyjából ez volt, amit elérhettünk. Az új kipufogó miatt motorerőt veszítettünk, nehezebbé vált az előzés" - vélekedett Räikkönen.[/szlista]
"Kulcsfontosságú volt a rajt" - mondta Vettel azt persze kihagyva, hogy Webber később úgyis elengedte volna... "A hajrára elég ramaty állapotba koptak a gumik, de remekül sikerültek a kiállásaink, jól működött az autó, megvolt a kellő tempónk - pont erre volt szükségünk ahhoz, hogy előnybe kerüljünk Alonsóval szemben. Keményen dolgozunk tovább, csak magunkra koncentrálunk, arra, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el a következő futamon is."
Webber sajnálkozott kicsit amiatt, hogy nem tudta győzelemre váltani a pole pozíciót, viszont a bajnokságok szempontjából hozták a maximumot, és az klassz. Az éllovasi helyétől megfosztott Alonso optimista: "Azt hiszem, elégedettek lehetünk, hiszen harmadik-negyedik helyen futottunk be a verhetetlennek tűnő Red Bull mögött, s megelőztük a McLarent, amiben néhány nappal ezelőtt nem reménykedhettünk. Még egy kis fejlődés az, ami kell, s akkor a hátralévő négy futamon csodálatos harcot vívhatunk a győzelemért. Annyi a dolgunk, hogy 7 ponttal többet gyűjtsünk Vettelnél, meg tudjuk csinálni."
"Ennyi volt" - summázta a dolgok állását a sérült hátsó stabilizátorral bajlódó Hamilton. "Megteszünk még mindent, hogy minél jobb eredménnyel zárjuk a szezont, de akkor is: három futamon három komoly gond, ez sok. Egy McLarennek nem a Toro Rossóval meg a Force Indiával kéne küzdenie..." Az új kipufogó önmagában kevés volt a Lotusnak. "Nagyjából ez volt, amit elérhettünk. Az új kipufogó miatt motorerőt veszítettünk, nehezebbé vált az előzés" - vélekedett Räikkönen.[/szlista]
Kiesett
- De le Rosa (spanyol, HRT-Cosworth) 16.
- Kobajasi (japán, Sauber-Ferrari) 16.
- Button (brit, McLaren-Mercedes) 1.
- Rosberg (német, Mercedes) 1.
Leggyorsabb kör
Webber, 1:42.037, 54. kör
[/keret]
Schumacher? Ez a hétvége, az ismételten szürke eredménytelenség is csak azt erősíti meg, hogy nincs már helye a száguldó cirkuszban, pláne a gyenge Mercedesszel. Räikkönen, Hamilton és a többiek? Bár matematikailag még sokuknak van esélye a világbajnoki trófeára, reálisan már csupán Vettel és Alonso bízhat az egyformán harmadik sikerben. Azonban már mindenképp a németnek áll a zászló. Folytatás két hét múlva Indiában.
Az egyéni és a konstruktőri vb állása
pilóta | pont | csapat | pont | |
1. | Vettel (Red Bull-Renault) | 215 | Red Bull-Renault | 367 |
2. | Alonso (Ferrari) | 209 | Ferrari | 290 |
3. | Räikkönen (Lotus-renault) | 167 | McLaren-Mercedes | 284 |
4. | Hamilton (McLaren-Mercedes) | 153 | Lotus-Renault | 255 |
5. | Webber (Red Bull-Renault) | 152 | Mercedes | 136 |
6. | Button (McLaren-Mercedes) | 131 | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Rosberg (Mercedes) | 93 | Force India-Mercedes | 89 |
8. | Grosjean (Lotus-Renault) | 88 | Williams-Renault | 58 |
9. | Massa (Ferrari) | 81 | Toro Rosso-Ferrari | 21 |
10. | Pérez (Sauber-Ferrari) | 66 | ||
11. | Kobajasi (Sauber-Ferrari) | 50 | ||
12. | Hülkenberg (Force India-Mercedes) | 45 | ||
13. | Di Resta (Force India-Mercedes) | 44 | ||
14. | Schumacher (Mercedes) | 43 | ||
15. | Maldonado (Williams-Renault) | 33 | ||
16. | Senna (Williams-Renault) | 25 | ||
17. | Vergne (Toro Rosso-Ferrari) | 12 | ||
18. | Ricciardo (Toro Rosso-Ferrari) | 9 |