Izomhibrid is lesz az új Toyota Aurisból
Kétféle hibrid hajtáslánccal, dízel nélkül jön az új Toyota Auris
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hamarosan harmadik generációjába lép a Toyota Auris, ami háromféle motorral várható, 1,2-es turbós benzinessel, valamint 1,8-as és 2,0 literes hibridekkel.
Még mindig csak egy sejtelmes fotón látható az új Toyota Auris, amit ma a Genfi Autószalonon már élőben is láthatunk, tegnap este azonban már közzétett róla néhány infót a gyártó. Az egyik kissé fájó: csak jövőre kerül gyártásba (Angliában), most pedig még csak kívülről ismerhetjük majd meg. Utasterét majd később mutatják, hajtásláncáról azonban már most tudjuk, hogy háromféle benzinest fog kínálni. A belépő az 1,2 literes, közvetlen befecskendezésű és turbós (116 LE) benzines lesz, a másik kettő pedig hibrid. Utóbbiak alapja a C-HR-ből és a Prius IV-ből ismert alacsony fogyasztásra és emisszióra optimalizált 122 lóerős rendszerteljesítményű, a világ legjobb termikus hatásfokú benzinesének számító 1,8 literes, Atkinson ciklusú benzinesen alapuló. Ugyanakkor itt debütál majd első ízben a Toyota izomhibridje, ami egy 2,0 literes benzinesen alapul, s 180 lóerős teljesítmény ad majd. A Toyota ezzel ki is váltja az Auris dízelmotorjait, ugyanis ez a hajtáslánc már nyomatékával is lepipálja majd a korábbi gázolajosakat.
A Toyota esetében tehát egyértelműen látható már a dízelek nyugdíjazása, eladásainak 41 százalékát még a dízel-fellegvárnak számító Európában is a hibridek adták tavaly, ugyanakkor dízelarányuk csupán 10 százalékos volt (2015-ben még a dízelből adták el 41 százaléknyit). Haszonjárműveihez, illetve terepjáróihoz (Hilux, Proace, Land Cruiser) természetesen továbbra is kínál majd dízeleket a Toyota, ám most azt mondják: az elkövetkezendő években náluk a hibrid hajtásláncok lesznek a dominánsak. Az új Aurisra hamarosan visszatérünk!
180 lóerős izom hibrid.
Ezen jót röhögtem. 😀
Basszus a Yaris GRMN köbe autózza! Legalább kihoznának egy 220-250 lovas valóban erősnek nevezhető hibrid Aurist. Szánalom!
Ez nem úgy “izomhibrid”, hogy sportos. Csalóka ez az elnevezés. Ezzel a nagyobb köbcentis dízeleket szeretnék kiváltani. Inkább örüljünk neki, hogy egyre inkább háttérbe szorítják az olajkályhákat 🙂
Igen igazad van, csak bosszant a Toyota hozzáállása a sportos autókhoz, ezért vagyok kicsit “agresszív”. 🙂
Mivel szerettem volna venni egy új sportos autót és főleg Toyotát, így sokáig reménykedtem a Yaris GRMN változatában. Nem feltétlenül kell nagyobb autó.
Mikor kinyögték az árát 10.030.000Ft, padlót fogtam. Nevetségesnek tartottam. Annak a reális ára kb. 7-7,5 max. 8 millió, de az is már sok.
TS (Toyota Sport) Auris nincs és valószínűleg nem is lesz, pedig van 2,0-es 240 lóerős turbó motorja a Toyotának.
Úgyhogy felbosszantottak, így kénytelen voltam márkát váltani.
Remélem nem faragok rá.
Az is bosszantana, ha 1-2 éven belül megjelenne valami “aszfaltszaggató” Auris.
A Toyoták még soha nem hagytak cserben, pedig “komoly kiképzést” kapnak. 🙂
Milyen márkára váltottál?
Amúgy nekem nagyon tetszik ez az Auris, főleg a 180 lovas megoldással. Ügyesek a Toyotánál, ha végre tényleg kihoznak egy erősebb hibridet. Nem a világ a 180 ló, de az Auris nem nagy autó, bár a súlya még kérdéses, viszont ha nem lesz túlsúlyos, ez a hajtáslánc ezzel a teljesítménnyel jól fogja mozgatni a kocsit. Külsőleg is tetszik.
Gondolom, mivel új a karosszéria és egy komoly hibrid egység dolgozik majd benne, nem lesz olcsó. Kíváncsi leszek.
Ez az új Auris valóban jól néz ki. Tetszik, csak az erejével van egy kis gond.
A most 13 éves TS Corollám 2005-ben már 192 lovas volt. Nagyon szeretem.
Most egy Hyundai I30N-re fizettem be, amit most hoztak ki. Mivel ez az első komoly sport kompaktjuk, így beleadtak apait anyait. Nagyon dicsérik és Angliában az év “hot hatch”-ének választották. Lesz rá 5 év km korlátozás nélküli garancia.
Ha nem is japán, de maradtam a távol-keletieknél. Bennük jobban bízom, mint az európaiakban.
Én meg azon gondolkodtam, hogy eladó Michelisz Norbi Honda type-R-je. Csak nincs 11 millám… De nagyon dögös a kocsi, csak nem tudom mit kezdenék 320 lóval és 400 nm-rel ezeken az utakon.😃
“nem tudom mit kezdenék 320 lóval és 400 nm-rel ezeken az utakon.😃”
semmit, gyorsan megszoknád, ha szereted a sebességet és erőt. nekem is kb ennyi van, nem kell mindig 6000-ig pörgetni a kocsit, szóval a 300 lovat nem mindig használod ki (de attól még kilehet… 😀 😀 😀 ) a 400nm általában 2000nél ott van, és azzal magasabb fordulatról is kényelmesen lehet autózni.
előzni bármit megelőzöl azonnal vele, főleg, ha visszaváltasz 1-et, már elég. Az alacsony fordulatszámról (1500-1800rpm) magas fokozatból való nyélgázt nem ajánlom viszont, hiába indul meg onnan is, nem tesz jót a motornak.
Milyen kocsiról is beszélünk Bezzenev? Már mint úgy értem, milyen autód van?
Hát igen, Norbi is lecserélte a Hondát egy Hyundai I30N-re…a versenypályán. 🙂
Egyébként a Honda Type R a hétköznapokban szerintem kiautózhatatlan. Magyarországon a 20″ felni katasztrofális a kemény futóműről nem is beszélve. Több tesztelő is az összehasonlítás során az I30N-t választaná a hétköznapokra.
A gyorsaság nem minden, arról nem is beszélve, hogy a sofőr vezet, nem az autó, ott pedig nagyon komoly különbségek vannak.
Nem hinném, hogy ez úgy működik, hogy Norbi gondolt egyet és ráeszmélt, hogy – ááá ez a Honda nekem nem jött be, hmmm mi is lenne jó, hmm egy Hyundai, na azzal majd világbajnok leszek, illetve már nem VB lesz, de ez már más tészta. Szóval ez nem hiszem, hogy így működik. Tudom a véleményed, hogy te inkább Hyundai, de ez nem baj. Én meg inkább Honda. Ha vezethetőségről van szó, váltóról, kormányról (a futóművet nyilván tesztelnem kellene), akkor a Honda az etalon. Erről tesztekben egyfolytában olvasok és tapasztalom is.
De nincs ezzel gond, a Hyundai is megbízható, jó márka, de nekem a Honda az etalon, imádom is. Ezért is tetszett meg ez a fekete csoda. 🙂
Ár-érték arányban megkérdőjelezhetetlen a Hyundai győzelme.
A Honda nagyon jó autó, de a Type R nagyon elszállt az árral és túlzásba vitték a versenygéneket. A hétköznapokban ez inkább hátrány mint előny, hiszen az ember nem versenypályán, hanem az egyre szarabb magyar utakon autózik. A gyorsaságát meg mint írtam a sofőrök 90%-a nem tudja kiautózni. Még a gyorsulásban (nem egy fontos adat, de mindenki ezt nézi) sincs 1 mp 100-ig a két autó között, holott 70 lóerő ( a nem performance változat 250 lovas) a különbség!
http://www.zeperfs.com/en/duel7129-6700.htm
Norbi azért hagyta ott a Hondát, mert több potenciált lát Hyundaiban. Ők akarnak is nyerni a Hondával ellentétben.
Tehát elvben több esélye van velük a győzelemre, de természetesen az majd kiderül, hogy jól választott e.
Azért 130-160-200-nál ott van a különbség gyorsulásban. De ahogy írtad a gyorsulás nem releváns annyira.
Azt nem tudom hol olvastad, hogy a Hyundai nyerni akar, a Honda meg nem. Kicsit sántít. Biztos oka volt, hogy átment a koreaiakhoz, de azt kizárnám, hogy azért, mert a Hondások nem akartak nyerni. Szerintem bármelyik márka vagy csapat indul el egy ilyen sorozatban, mint pl a WTCC vagy most a WTCR, azért teszi, mert nyerni akar.
A nem akarnak nyerni jelképes volt, hiszen nem sűrűn fordul elő, hogy maga a gyári csapat “intézi el”, hogy a versenyzőjük ne legyen világbajnok.
Kizárták őket a kínai versenyből a szabálytalan injektorok miatt, így 27,5 pontot vesztett Norbi, ami a világbajnoki cím végét jelentette.
Szerintem ezt nem tudta megbocsátani. Valahol érthető. Dilettánsokkal nem szívesen dolgozik együtt az ember.
“rothfbb
Milyen kocsiról is beszélünk Bezzenev? Már mint úgy értem, milyen autód van?”
Seat Leonról, 1P-ről. Ha normálisan használod, akkor semmi különös nincs benne, inkább nehéz megállni, hogy ne nyomjad jobban meg a gázpedált. esőben,ködben,hidegben meg könnyen agyvérzést kaphat az ember, mert hiába nyomod a pedált, csak pörög a kerék elől, de nem haladsz 😀 ennyiből talán jobb már egy primkóbb awd is, vagyis inkább okos, hogy ne állandó awd legyen a fogyasztás és a rohadt nagy erőveszteség miatt. De ha okosan használod az elsőkerekest, akkor annyira az sem zavaró.
Az utak minősége hagy kívánnivalót maga után, ahol nem ismered az utat, ott nem kell rúgni neki, illetve ballonosabb kereket (17 coll) végülis ettől még feltehetsz, és akkor a kátyúk miatt sem kell annyira idegeskedned.
valóban tulzás izomnak hívni azért egy 178 lovas gépet, de egyébként egyáltalán csodálkozom, hogy a toyota csinálni fog ilyet. nagyon elszoktak a sportos kompaktoktól (grmn yaris ide,grmn yaris oda).
de örvendetes, hogy a hibrid hajtással oldják meg, tehát jobb lesz a tapadás, mivel “awd” lesz gondolom a hajtáslánc.
külsőre kár, hogy nem a chr vonalat követik, az új mazda kai-al szemben annak lett volna csak esélye, h betörjön jobban ide, bár én azt mondom, hogy ez sem rossz, ha a fél csirkeólnyi rácsot leszámítom az orráról meg a 2 színű festést a tetejéről, korrektnek mondható, habár az előző auris karakteresebb volt.
Túlzás vagy nem, ez a motor végre használható az európain piacon.
Lehet itt pampogni a dízelekre, főleg az elmúlt hetekben a magyar oldalakon olvasott hűlyítések nyomán, de az a helyzet, hogy jelenleg nincs alkalmas alternatívája a dízeleknek, nem csak tényleges tudásban, de az adószempontból szabványos adatokban sem.
Na itt az első fecske, 2 lityit nem haladja meg, 180LE (remélhetőleg felfogják a Toyotánál hogy ezt a motort majd különböző piacokra kell majd optimalizálni, 163 és 177LE-vel is), vélhetően alacsony szabványos adatok.
Mondjuk ez a motor a legkevésbé az Aurishoz kell, de ha Rav4-be és az NX-be bele gyorsan tudják tenni, a sok elbizonytalanodott dízelvevőt elcsábítva kész is a pénznyomda 🙂