Nem fogyaszt, de nagyon megy a VW Polo Blue GT

Két hengerrel pöföghet a Volkswagen Polo BlueGT

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akinek kevés a Polo 1.2 TSI, de sok a GTI, az mostantól választhatja a BlueGT-t, amely ugyanolyan takarékos, mint az 1,2-es turbós.


Az Audinál már jelen van a Volkswagen MQB padlólemeze, de a Volkswagennél még a Polo BlueGT-vel debütál a hengerlekapcsolós négyhengeres turbómotor, mely majd a hetes Golf szenzációja lehet.
Az utóbbival szerelt Polo BlueGT eredetileg arra hivatott, hogy a 105 lóerős 1,2 TSI és a 180 lóerős GTI közötti űrt kitöltse, valójában mégis az 1,4-es, hengereiből kettőt nyugodt vezetésnél lekapcsoló turbómotor a legnagyobb különlegesség benne. A gyári fogyasztási ciklust pontosan arra az értékre, 4,5 l/100 km-re apasztja a hármas és a négyes henger kikapcsolása, amit az 1,2-es TSI hozna.
Hirdetés
Ha azonban valaki gyorsulni szeretne, 100 km/órára az 1,2-esnél 2 másodperccel hamarabb érhet, 7,9 s a menetidő. A hatfokozatú manuális váltós, változó szelepvezérlésű 1,4-essel a csúcstempó sem holmi 188, hanem 210 km/óra, azaz ezzel a turbóval nyugodtan ki lehet merészkedni a sebességkorlátozás nélküli német autópálya-szakaszok belső sávjába is.
A Polo BlueGT különlegessége, hogy karosszériája egyszerre hordoz BlueMotion, GTI és R-line jegyeket is magán. Kerekei 17 colos aluk, futóműve 15 mm-rel ültetett, hűtőmaszkja fekete. Utasterében a műszerek a GTI-t idézik, van tempomat, a lapított aljú bőrkormányon pedig természetesen BlueGT felirat. Az ülések sportosan vállasak, és persze a króm kiegészítők sem maradtak ki a beltérből.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 02:49
    Permalink

    “Nem fogyaszt, de nagyon megy a VW Polo Blue GT”

    Az egész cikk egy naiv mese!
    Úgy kellett volna leírni, hogy ne vezessük félre a hozzá nemértő embereket! Vagyis keveset fogyaszt de akkor nem megy, ÉS, nagyon is tud menni de akkor sokat fogyaszt!
    A 4,5/100km eleve hülyeség, de így lehet eladni manapság autókat! Ismét feltalálták a spanyol viaszt, köszönjük szépen VW-nek!

  • 2017.10.31. at 02:49
    Permalink

    érdekes nekem ez a henger lekapcsolás…ha mondjuk épp szúrni akarok 60-nál egy kettest, olyankor mit csinál?Meg használ a hengereknek, ha mondjuk 3000es foldulatra kell bekapcsolódniuk?Mert ugye…ha már 140-ló, akkor azt néha ki akarom használni, nyilván nem ötödiket szúrok akkor be…viszont mindenképp jó ötlet, ha öregurasan vezetek, h nem megy mindegyik fölöslegesen.Dízellel egyébként mi a baj?1.7-esekből szerintem ott is ki lehet hozni 140 lovat, és ha ott is lenne lekapcsolás 3-3.5 literrel tuti beérni..ha még esetleg valami kis akksi is lenne a klímának meg pici fékenergia visszatápláló…

Vélemény, hozzászólás?