A hírt, miszerint a Maserati a Quattroporte limuzinnál kisebb modell kihozatalára készül, úgy tálalja az egyik mérvadó brit autósmagazin, hogy az olaszok egyenesen a BMW M5, a Jaguar XFR és a Mercedes-Benz E 63 AMG babérjaira törnek. A dologban kétségtelenül van logika, hiszen a Maserati eleve sportosan előkelő márka. Állítólag 2012-ben mutatkozhat be legkorábban az újdonság, és arról is hallani, hogy az Alfa Romeo 166 utóda sok mindenben, például a padlólemezt tekintve közös lenne a szigonyos típussal, ami a milánói autó előnyére válhatna - mennyivel jobban hangzik a Maserati motoros Alfa, mint a Volkswagen motoros Bentley, nem? A formát állítólag a FIAT Centro Stile berkein belül alkotják meg, de a pazar végeredményre garancia az egykori Pininfarina dizájnfőnök, Lorenzo Ramaciotti személye, aki a munkálatokat vezeti. Konkrét műszaki adatokra még korai vadászni, de V6-os és V8-as erőforrásokra, valamint nyolcfokozatú ZF automataváltóra lehet számítani.