Még a sportkocsigyártók sem maradhatnak ki a takarékossági csatából, start-stop elektronika, négyhengeres motor szerepel a tervekben
A brit Autocar szemfüles fotósai készítették ezt a sorozatot a Nürburgringen tesztelés alatt álló második generációs Porsche Caymanről. A jövőre piacra kerülő modell hathengeres motorjait némileg átdolgozzák, a 2,9 literes várhatóan 280, a 3,4 literes pedig 330 lóerő közeli teljesítménnyel kerül majd az autóba. Ahogy azt pár napja a szintén készülőfélben levő 911-esnél is
megírtuk, a Cayman is új elektromechanikus szervokormányt kap, a stop-start rendszer bevezetése pedig a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást hivatott csökkenteni.
Immár 4,4 méter körül alakul a modell hossza, de még mindig nagyon kompakt
A Porsche hosszabb távú tervei között egy új négyhengeres turbós boxermotor kifejlesztése is szerepel, ezt a 2014 környékén megjelenő, Boxsternél kisebb roadsterükbe szánják, de feltehetően a Cayman is megvásárolható lesz ezzel a motorral. A Cayman a harmadik generációs Boxsterrel egy időben fog piacra kerülni, azt pedig kihangsúlyozta a gyártó, hogy mindkét modellhez teljesen új, könnyebb karosszéria-elemeket terveztek, a roadsternek a vászontetejét is áttervezték.
A fekete takaróelemek miatt nem egyértelmű, de remélhetőleg nem egyelték ki a Cayman szexi kis púpját a hátsó szélvédő alatt
A tengelytávot és a teljes hosszt tekintve mindkét autót megnyújtják kissé, ennek köszönhetően az utas- és a poggyásztér is valamivel tágasabb lesz. A Porsche ezzel a növekedéssel próbál helyet csinálni kínálatában a már említett kisebb roadsternek. Az újdonságok időben egybeesnek a Porsche és a szóban forgó két típust gyártó finn Valmet Automotive között fennálló szerződés lejártával, és már azt is tudni lehet, hogy a következő generációkat immár házon belül, Stuttgartban fogja építeni a német gyártó.