Fotón és videón egyaránt látványos a V8-as motorral hajtott, hátsókerék hajtású B-osztály gumifüstölése
A képek láttán könnyű lenne azt hinni, hogy a Mercedes a B-osztály AMG verzióját teszteli, ám a hamarosan kifutó szériából aligha készül ilyen kivitel. Valójában másod és harmad éves német egyetemisták építhettek gyári elemekből egy izomautót a Mercedes rastatti gyárában, a telepet vezető Peter Wesp irányításával. Az elemek összeépítéséhez szükséges méréseket természetesen gyári szakember, Andreas Würz végezte és az összeszerelést végző tucatnyi egyetemistának több tapasztalt mérnök is segített.
Nem csak motorból, fékrendszerből és futóműből is a sorozatmodelleknél erősebbet kapott a V8-as B-osztály
Az ötlet kipattanása után egy „elfekvő” B 200 CDI lett az alap, ebből motorját és teljes hajtásláncát is kibontották, majd megdöbbentő módon, egészen könnyen tolták helyére a márka jól ismert 5,5 literes, 388 lóerős, 550 Newtonméter nyomatékú V8-asát. Az óriás-blokkal jött az ahhoz megszokott 7 G-Tronic, 7 fokozatú automata váltó és a srácok azt is jól tudták, hogy ilyen erőt kár lenne a B-osztálytól megszokott módon, az első kerekekre küldeni. Ezért aztán kikapták a teljes hátsó futóművet s helyére a klasszikus pápaszemes (W 210) hátsó futóművét, diffijét és féltengelyeit építették be. Így készült el a 100 km/órára 5,2 másodperc alatt gyorsuló aszfaltszaggató, melynek végsebességét már elektronikával kell 250 km/órára korlátozni.
B55 AMG néven akár meg is jelenhetne a tanulmányautó, de a gyáriak szerint a komoly átépítés miatt aligha lehetne olcsóbban kihozni, mint az erősebb és komolyabb C63 AMG-t
V8 a B-ben. Elmebeteg, de érdekes tanulmány
Az alapesetben meglehetősen szürke megjelenésű B-osztály kiállását az építők a gyári katalógusokból rendelt alkatrészekkel dögösítették a motorerőhöz illően. Így kerültek 18 colos, extrém méretű, elöl 235/40 ZR18, hátul 255/35 ZR 18 abroncsokat hordó könnyűfém felnik a B-re, melyekbe a valahai C 32 AMG hűtött féktárcsáit szerelték. A V8-as motorral együtt döbbenetes hangú kipufogórendszer valójában bármelyik B-hez megrendelhető. Hogy a B55 valójában sorozatgyártásra kész, utcai AMG modellnek tűnjön, utastere is bőven kapott átalakítást. Sebességmérőjét például 300 km/óráig skálázták, kormánykerekét sportos, vágott aljúra cserélték, az ülések bőr/Alcantara borítást kaptak s a tetőt, valamint a tetőoszlopokat is az utóbbi nemes anyaggal kárpitozták. Kétségtelenül érdekes, de minden bizonnyal csak egy példányos stílusgyakorlat, ha másért nem, csak azért, hogy a
kínaiak B-osztálya sose legyen ilyen kívánatos.