Menet közben veti le tetejét az Opel Cascada
Jövőre érkezik, távolról is nyílhat: Opel Cascada
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Cascada néven középkategóriás kabrióval jelentkezik az Opel. Az Astránál nagyobb, magasabbra is pozicionált négyüléses vászontetős akár menet közben is nyílhat.
A 2006-ban piacra lépett Astra TwinTop nyugdíjazásával az Opel valódi négyüléses, négyévszakos, középkategóriás kabriót ad ki.
A négyajtós Astránál 39 milliméterrel hosszabb vászontetőssel a gyáriak az ötvenes és hatvanas évek nagy presztízsű és ritka, négyüléses, középkategóriájú kabrióinak (Kapitän és Rekord) sorát kívánja folytatni. Mindegyik verzióhoz alapáras lesz az elektromos, távirányítással, de menet közben 50 km/óráig is indítható tetőmozgatás, amellyel a Cascada mindössze 17 másodperc alatt nyílhat meg. A teljes értékű négyülésesnek ígért vászontetős csomagtere zárt tetővel 350, nyitottal 280 literes, elektromosan síkba fektethető hátsó üléstámlákkal bővíthető.
Bár a Cascadát egyértelműen az Astránál feljebb pozicionált kabriónak mondja az Opel, túlzottan távol biztosan nem áll tőle, első futóműve az eredetileg az Insignia OPC számára fejlesztett, de az Astra GTC-be is beépített függőcsapszeges HiPer Strut rendszerű, opcionálisan elektromosan vezérelt, adaptív és hangolható FlexRide lengéscsillapítókkal.
Motorpalettáján az Astrából (is) ismert 1,4 literes turbós 120, illetve 140 lóerős benzinesek szerepelnek, itt debütálhat az 1,6 literes SIDI turbó 170 lóerővel és 280 Newtonméter nyomatékkal. Dízelből kezdetben a 165 lóerős 2.0 CDTI szerepel majd, mindegyik motor 6 fokozatú kézi, illetve kézzel is kapcsolható automata váltókkal érkezik majd. A piacra 2013-ban lépő Cascada kínálata idővel erősebb benzines és dízelmotorokkal is kiegészül, várható a 2,0 literes, az Astra OPC-ben 280 lóerős benzines, illetve a biturbó, 2,0 literes, 195 lóerős dízel is.
A Cascada felszereltségében mindaz megtalálható lesz, amit az Opel ma kínál, adaptív, 11 funkciós AFL+ fényszóró, kibővített funkciókörű, második generációs Opel Eye frontkamera (melynek arzenáljában fejlett jelzőtábla-felismerés, sávelhagyási figyelmeztetés, követésitávolság-kijelzés és ütközésveszélyre figyelmeztetés szerepel), tolatókamera, parkolássegítő, ultrahangos holttérfigyelő, ergonomikus első ülés opcióként szerepelhet, elektromos, visszagurulás-gátlós és helytakarékos rögzítőfék alapáron jár majd hozzá. Biztonságát az edzett acélból készített szélvédőkeret, valamint a boruláskor és a légzsáknyitással járó ütközéskor a hátsó ülések mögül nyíló bukócsövek, elöl aktív fejtámlák, elöl-hátul övfeszítők szolgálják, légzsákszámáról egyelőre nem ír az Opel, az elöl utazókat vélhetően a fejet is óvó oldallégzsákok óvhatják oldalról.
Csodálatos!
Hű, ezt nagyon eltalálták. Az opelnél nagyon ráfeküdtek a formatervre az utóbbi időben. Az Insigniát is szépnek tartom, de szerintem ez az egyik legszebb modern kabrió, ami most kapható.