Nem csak háromajtósként lesz sportos a Kia cee’d

Jövőre érkezik a Kia pro_cee’d GT és a cee’d GT

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre önálló, három- és ötajtós modellpárosként lép piacra a Kia első nagyteljesítményű kompaktja, a pro_cee’d GT és a cee’d GT.

Ötajtósként már tavasszal kipróbálhattuk, majd a nyáron itthon is tesztelhettük a második generációs Kia cee'd sorozatot, őszre pedig befutott a háromajtós pro_cee'd is, illetve most már kombiként is kapható a koreai sorozat. Jövőre pedig önálló sportvonalként is színre lép, pro_cee'd GT lesz a háromajtós, cee'd GT az ötajtós Kia sportkompakt neve.
Mindkét GT-t a Kia 1,6 literes közvetlen befecskendezéses (GDI), kettős beömlésű turbóval felszerelt benzinmotorja hajtja majd. A 204 lóerő csúcsteljesítményű turbómotor 51 százalékkal erősebb az alapjait adó, szintén közvetlen befecskendezéses, de turbó nélküli 1,6-osnál, 265 Newtonméter nyomatéka pedig 61 százalékkal múlja felül a szívómotorét. A GT-k váltói 6 fokozatú kézik lesznek, menetdinamikai értékeik közül egyelőre a 100 km/órás sprint 7,9 másodperces - tisztességes - ideje ismert.
Méretek
Kia pro_cee’d GT Kia cee’d GT
Hosszúság 4310 mm 4310 mm
Szélesség 1780 mm 1780 mm
Magasság 1430 mm 1470 mm
Tengelytáv 2650 mm 2650 mm
Első nyomtáv 1545 mm 1545 mm
Hátsó nyomtáv 1553 mm 1553 mm
Első túlnyúlás 900 mm 900 mm
Hátsó túlnyúlás 760 mm 760 mm
Hasmagasság 140 mm 140 mm
Légellenállási tényező Cd=0,33 Cd=0,32

A sportmodellek természetesen némi átalakítással kapják a cee'd MacPherson első és multilink hátsó futóművét, a kormánymű az alapmodellből ismert, a volán végállásai között 2,85 fordulatos, elektromos (az alapmodellben opcióként hangolható) rásegítése vélhetően visszafogottabb. A fékek elöl hűtött, hátul tömör tárcsák, a gyári alufelnik 18 colosak, az abroncsok pedig 225/40 R18 méretűek.
Hirdetés

Ha már a műszaki részletekben is van eltérés, a gyáriak szívesen különböztetik meg megjelenésében is a cee'd sportvonalát, a többi cee’détől eltérő a hűtőmaszk, mások a fényszórók, a lökhárítók, és egyediek a 18 collos alukerekek is. A féknyergek pirosak, és a fényezések is GT-exkluzívak lesznek a gyári ígéretek szerint, alapáras lehet a LED-es menetfény, mely nem csak a megjelenésnek tesz jót, hanem a biztonságot is növeli. Belül alumínium pedáltaposók, egyedi felületek és legfontosabb extraként Recaro sportülések járnak majd a GT modellekhez, melyek sorozatgyártása 2013 májusában indul a Kia zsolnai üzemében. Az első autók nyár elején érkeznek majd a kereskedőkhöz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?