Nem csak háromajtósként lesz sportos a Kia cee’d
Jövőre érkezik a Kia pro_cee’d GT és a cee’d GT
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jövőre önálló, három- és ötajtós modellpárosként lép piacra a Kia első nagyteljesítményű kompaktja, a pro_cee’d GT és a cee’d GT.
Mindkét GT-t a Kia 1,6 literes közvetlen befecskendezéses (GDI), kettős beömlésű turbóval felszerelt benzinmotorja hajtja majd. A 204 lóerő csúcsteljesítményű turbómotor 51 százalékkal erősebb az alapjait adó, szintén közvetlen befecskendezéses, de turbó nélküli 1,6-osnál, 265 Newtonméter nyomatéka pedig 61 százalékkal múlja felül a szívómotorét. A GT-k váltói 6 fokozatú kézik lesznek, menetdinamikai értékeik közül egyelőre a 100 km/órás sprint 7,9 másodperces - tisztességes - ideje ismert.
Méretek
A sportmodellek természetesen némi átalakítással kapják a cee'd MacPherson első és multilink hátsó futóművét, a kormánymű az alapmodellből ismert, a volán végállásai között 2,85 fordulatos, elektromos (az alapmodellben opcióként hangolható) rásegítése vélhetően visszafogottabb. A fékek elöl hűtött, hátul tömör tárcsák, a gyári alufelnik 18 colosak, az abroncsok pedig 225/40 R18 méretűek.
Kia pro_cee’d GT | Kia cee’d GT | |
Hosszúság | 4310 mm | 4310 mm |
Szélesség | 1780 mm | 1780 mm |
Magasság | 1430 mm | 1470 mm |
Tengelytáv | 2650 mm | 2650 mm |
Első nyomtáv | 1545 mm | 1545 mm |
Hátsó nyomtáv | 1553 mm | 1553 mm |
Első túlnyúlás | 900 mm | 900 mm |
Hátsó túlnyúlás | 760 mm | 760 mm |
Hasmagasság | 140 mm | 140 mm |
Légellenállási tényező | Cd=0,33 | Cd=0,32 |
Ha már a műszaki részletekben is van eltérés, a gyáriak szívesen különböztetik meg megjelenésében is a cee'd sportvonalát, a többi cee’détől eltérő a hűtőmaszk, mások a fényszórók, a lökhárítók, és egyediek a 18 collos alukerekek is. A féknyergek pirosak, és a fényezések is GT-exkluzívak lesznek a gyári ígéretek szerint, alapáras lehet a LED-es menetfény, mely nem csak a megjelenésnek tesz jót, hanem a biztonságot is növeli. Belül alumínium pedáltaposók, egyedi felületek és legfontosabb extraként Recaro sportülések járnak majd a GT modellekhez, melyek sorozatgyártása 2013 májusában indul a Kia zsolnai üzemében. Az első autók nyár elején érkeznek majd a kereskedőkhöz.