24 órás versenyen tesztelték a hot hatch Hyundai-t
Jövőre érkezhet a Hyundai i30 N
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Hyundai bejelentette, hogy 2017-ben érkezhet legelső N-es hot hatch modelljük. Már a Nürburgring 24 óráson tesztelték az i30 N-t.
Noha nem az i30 N lesz az első Hyundai modell, ami N betűt visel, mégis minden figyelem rá vetül, hiszen ez lesz a gyár utóbbi éveinek legkomolyabb sportautója. Ezt Albert Biermann, a Hyundai tesztelésekért és nagyteljesítményű autóinak fejlesztéséért felelős vezetőjétől tudhattuk meg, aki teljesítményadatairól is mesélt az újságíróknak.
A 2017-ben érkező modell a harmadik generációs i30-ra épül, erejét pedig egy 2,0 literes turbós, négyhengeres motor szolgáltja majd. Végsebessége 250 km/h körül várható, az új fejlesztésű motor pedig egy kézi váltóhoz csatlakozik majd – 2018-tól automata is várható. Érdekesség, hogy Biermann nem említett egy esetleges összkerékhajtást, de ez nem is olyan meglepő, ha azt nézzük, hogy az előző generációs Focus RS 300 lóerejéhez is elégnek találták az elsőkerékhajtást.
Úgy tűnik, a múltkori álcázott ringezés után nem állt meg a koreai gyár. Benevezték autójukat a 24 órás futamra is, ahol 2309 kilométert és 91 kört tettek meg a Nordschleifén, 90-edik helyen végeztek, legjobb idejük pedig 9:55.636 volt. Nem véletlen a sok pályázás, hiszen az i30 N-hez opcionális lesz egy pályára hangolt teljesítménycsomag, ami tovább növeli a motor képességeit. Az alap i30-hoz képest változás lesz az elektronikusan állítható, önzáró differenciálmű, a továbbfejlesztett kipufogó, az optimalizált sebességváltó és az erősebb fékrendszer is.
Árát a megfizethető kategóriába ígéri Biermann, szóval reménykedjünk, hogy a Ford Focus ST és a VW Golf GTI árai alá viszik az i30 N-t. A fejlesztő úr azt is hozzátette, hogy a Hyundai prémiumnak szánt márkája, a Genesis szintén kaphat néhány N divíziós modellt a későbbiekben.
A Genesis modelljeinél is várhatók N-divíziós változatok? Ez a nap híre. Nyilván apait-anyit bele kell adni egy prémiummárka piaci bevezetésébe, ahol nagy múltú riválisoktól kell vevők tömegét elhalászni – ezért a sportrészleg is elengedhetetlen. Egy G90N-et már így, látatlanban is szívesen meghajtanék:)