Elfogyott az M4 GTS? Itt a 460 lovas M4 CS
Jönnek a CS modellek: a BMW M4 CS az első
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Erősebb a versenycsomagos M4-nél, de gyengébb az M4 GTS-nél. Így is 3,9 másodperc alatt futja a 100-at, és csak automatával érkezik az M4 CS.
A BMW mostanában többször visszahozta a legendás CS és CSL modelljelölést. Nem véletlen, a bajorok szeretnék CS jelzővel illetni mostantól az alapmodellek (ide tartoznak a Competition Package csomaggal felszerelt darabok is) fölé érkező sportmodelleket. Először a 4-es sorozat jelenlegi legerősebbje kapta meg a kétbetűs utónevet, a most debütáló M4 CS 3,0 literes sorhatosa 10 lóerővel lett erősebb az M4 Competition Package-nél, ám így is 40 lóerővel gyengébb a csúcstartó és pályára optimalizált vízbefecskendezéses M4 GTS-nél. Mivel utóbbi nemrég kifutott a gyártósorokról, a legerősebb 4-es BMW cím a CS-re száll. Az így már 460 lóerős és 600 Nm nyomatékú M4 CS mindössze 3,9 másodperc alatt futja a 0-100-at, végsebességét 280 km/h-ban korlátozták, hogy ne vesszen el a német autópályákon sem.
Az M-es váltót is e szerint hangolták, a hosszabb áttételezésnek köszönhetően autópályán sem lesz vészesen nagy a fogyasztása, már amennyire ez szempont lehet egy ilyen autónál. Rossz hír lehet viszont, hogy csak és kizárólag a 7 sebességes duplakuplungossal készül majd, kézi váltós nem lesz. Az M4 CS fejlesztésénél nagy gondot fordítottak a súlycsökkentésre is, 32 kilóval lett könnyebb a hagyományos M DCT-vel szerelt modellnél. 6 kilóval lett könnyebb a tetőrész, míg a motorháztető 25%-kal könnyebb az M4 kupénál a szénszálas erősítésű műanyagoknak köszönhetően.
A pilótafülkében uralkodó elem az alcantara, a műszerfal finom CS feliratot is kapott, míg az ajtópanelek kendőzetlenül mutogatják puritán könnyített műanyagozásukat. A GTS-ből ismert ajtóbehúzók sem maradtak el, a súlycsökkentés érdekében pedig csak egyzónás klíma és egyszerűsített hangrendszer került bele. Újak a 19 colos első és 20 colos hátsó felnik, ahogy az első kötény és a hátsó diffúzor is. A rugókon és a lengéscsillapítón is finomítottak a mérnökök, mindezeknek köszönhetően 7 perc és 38 másodperces időt futott a Nordschleifén. Ez 10 másodperccel lassabb a GTS-nél, így 14 másodperccel gyorsabb a DCT-s M4-nél. Hazai áraira még egyelőre várni kell, de ha minden jól megy, 2018 közepéig tervezik listán tartani.