Végre testet öltött a mozgás lelke
Jön a Mazda CX-5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem meglepetés, hogy a Minagi koncepció alapján született meg a Mazda CX-5, azaz a japán márka kompakt SUV modellje. A frankfurti premier után azonban csak 2012-ben veszi kezdetét a típus globális piaci bevezetése.
Valósággal az eget ostromolja a Mazda a beharangozott SkyActiv technológiával, amely elsőként a CX-5 szabadidőjármű koncepciójában ölt testet teljes valóságban. A japánok ezt az irányvonalat tartják követendőnek a jövőre nézve, és ehhez új megjelenést is alkottak a lemezszobrászok: a Kodo, a Shinari és Minagi tanulmányokkal már előkészített formanyelv mozgás lelke kifejezést igyekszik megtestesíteni. A Mazda szerint a CX-5 precízen irányítható, sportos jármű lesz, amely hozza majd az elvárható maximális biztonságot, és követendő példát mutat a csekély környezetterhelés terén.
Genfben még csak a Minagi állt a standon, de már tudható volt, hogy a szériagyártáshoz közeli állapotot mutatja a karosszéria. Az első hivatalos kép ezt megerősíti, a CX-5 csak apró részleteiben finomodott, de már nem titok, hogy az európai kivitelek gépházában 2,0 literes benzines, és 2,2 literes dízel erőforrások fognak dolgozni. Előbbi a SkyActiv-G, utóbbi a SkyActiv-D családba tartozik, normál és nagy teljesítményű változatokban egyaránt érkeznek, és közös jellemző, hogy az összes motor sűrítési aránya 14,0:1. A dízelnél határozott célkitűzésként szerepelt a 120 g/km alatti szén-dioxid kibocsátás, amely értéket a fronthajtásos, SkyActiv-MT manuális váltós, i-Stop rendszerrel ellátott CX-5 képes is hozni. A Mazda előrejelzése szerint a kézi mellett automataváltó szintén bemutatásra kerül, ennek jelzése SkyActiv-Drive.