Porsche Macan sornégyes benzinmotorral
Jön-jön-jön: Porsche Macan 2.0 Turbo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
"Kis" szabadidő-autóját a Porsche kezdetben csak V6-os motorokkal kínálta, de rövidesen négyhengeres benzines Macan is lesz a palettán.
Közel 20 éve volt utoljára négyhengeres utcai Porsche (akkor egy 3,0 literes egység a 968 orrában dolgozott szívó és turbó változatban), de a downsizing szele Zuffenhausenben is fúj, így a hathengeresek mellett/alatt valamivel olcsóbb, de főleg tisztább négyhengeres motort szintén muszáj kínálni a Cayenne-kisöccs Macan szabadidő-autóhoz. Is. Mert hallottunk már olyan híreket, hogy a Boxster/Cayman duót, sőt, akár a 911-et sem kerüli el a leméretezési vihar.
Így vagy úgy, elsőként a Macannal kapcsolatban került nyilvánosságra pár adat, miszerint a VW-konszern 400 lovasra is húzható EA888-asát idéző 2,0 literes, 1984 köbcentis turbómotort 237 lóerősen és 350 Nm nyomatékkal csavarozzák a terepes orrba. A tehát nem boxer, hanem sornégyes erőforrás maximális teljesítményét percenkénti 5000-től 6800-as fordulatig, nyomatékcsúcsát 1500-tól 4500-ig nyújtja. Kizárólag PDK kettős tengelykapcsolású váltóval - és összkerekesen - 100 km/órára 6,9 másodpercig tart a gyorsulás, a végsebesség 223 km/óra. A vegyes fogyasztási ígéret 7,5 l/100 km.
Az alap-Macan szériában holmi 18 colos kerekeken gördül ballonos gumikkal, és csupán két kipufogóvégen át távozik belőle a minél szerényebb mennyiségű károsanyag.