A négynapos matrica tényleg megszűnik, a többi drágul
Január 1-jétől drágulnak a pályamatricák
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Január 1-jétől a négynapos e-matrica megszűnik, az összes többi pedig drágul - jelentette be e Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
[kepallobal=421070]Lőttek az egy hétvégére jó négynapos matricának, de azok is szívhatják a fogukat, akik rendszeresen használták az autópályákat, hiszen az éves díj nem hogy csökkent volna, de emelkedik[/kepallobal]
A díjstruktúra legfontosabb újdonsága, hogy a heti (10 napos) termék fenntartása mellett megszűnik a 4 napos jogosultság a D1 kategóriában. Így a személygépkocsira váltható legolcsóbb e-matrica a két hétvégét magába foglaló heti (10 napos) lesz. Az új konstrukció igazodik a környező országok, elsősorban Ausztria útdíj-rendszeréhez - de nem az áraihoz, az osztrák matrica ugyanis (pláne kilométerre vetítve) olcsóbb! A módosítások az úthálózatok üzemeltetésével, karbantartásával járó feladatok fenntartható finanszírozása érdekében szükségesek - tudatta szerdai közleményében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
A korábbi híradások szerint arra számíthattunk, hogy a négynapos e-matrica megszűnik, de arról is volt szó, hogy az éves pályahasználati díj a felére csökkenne. Nem így lesz. A személyautók heti e-matricájának ára 2750-ről 2975 forintra, a havié 4500-ról 4780-ra, az évesé 40 ezerről 42 980 forintra drágul. Azokról a tervekről, amelyek egyike a gyorsforgalmi hálózaton kívül az összes főutat is - minden kategóriában - fizetőssé tenné, másika pedig az eddig ingyenes sztrádaszakaszok igénybevételéért is pénzt kérne, még tart az egyeztetés. Az uniós szabályozás a matricák árait a közösségi valutában határozza meg, a változással ehhez igazodnak a forintban megszabott árak. A döntő részben külföldi teherautósok által vásárolt 1 napos jogosultság esetében az irányelv adta tűréshatár kihasználásával 12 százalék feletti mértékben emelkednek a díjtételek. A még matricás útdíjfizetési rendszert használó európai országokban a legrövidebb érvényességű, teljes hálózaton használható matrica a heti jogosultságot adó. A környező országokban megvásárolható legrövidebb jogosultság Ausztriában 10 nap, Szlovákiában és Szlovéniában pedig 7 nap. Így az átutazók lényegesen kedvezőbb feltételek mellett vehetik igénybe Magyarország gyorsforgalmi útjait, mint ahogyan a magyar autósok közlekedhetnek a külföldi utakon - hangsúlyozza a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye. Az autópályákon közlekedő kamionokat elnézve azonban joggal tehető fel a kérdés: jó ez nekünk? Pláne, hogy a hazai személyautósokkal szemben nem ilyen nagyvonalú az állam, jövő évtől egyetlen felhajtásért is 10 nap fizetendő, hiszen nem lesz többé egy hosszú hétvégére is jó 4 napos. Utóbbiból a motorkerékpárosok kedvezményes, félárú jegyet is vásárolhattak (eddig), mely kedvezmény most legalább áttevődik a heti matricára.
A tervezett jogszabályi változásokkal szűkül az állami szektor díjmentesített járműveinek köre. Szigorodik a díjellenőrzés, több szervezet, így pl. a rendőrség is jogosult lesz rá. A jövőben lehetőség nyílik az elővásárolt e-matricák visszaadására. A díjköteles útszakaszt jóhiszeműen sorozatosan díjfizetés nélkül használó autósok mentesülhetnek a többszörös büntetések egy része alól. Az évente egy alkalommal benyújtható kérelem alapján a kettőnél több pótdíjfizetési kötelezettség két esetre mérsékelhető - közölte az NFM.
A korábbi híradások szerint arra számíthattunk, hogy a négynapos e-matrica megszűnik, de arról is volt szó, hogy az éves pályahasználati díj a felére csökkenne. Nem így lesz. A személyautók heti e-matricájának ára 2750-ről 2975 forintra, a havié 4500-ról 4780-ra, az évesé 40 ezerről 42 980 forintra drágul. Azokról a tervekről, amelyek egyike a gyorsforgalmi hálózaton kívül az összes főutat is - minden kategóriában - fizetőssé tenné, másika pedig az eddig ingyenes sztrádaszakaszok igénybevételéért is pénzt kérne, még tart az egyeztetés. Az uniós szabályozás a matricák árait a közösségi valutában határozza meg, a változással ehhez igazodnak a forintban megszabott árak. A döntő részben külföldi teherautósok által vásárolt 1 napos jogosultság esetében az irányelv adta tűréshatár kihasználásával 12 százalék feletti mértékben emelkednek a díjtételek. A még matricás útdíjfizetési rendszert használó európai országokban a legrövidebb érvényességű, teljes hálózaton használható matrica a heti jogosultságot adó. A környező országokban megvásárolható legrövidebb jogosultság Ausztriában 10 nap, Szlovákiában és Szlovéniában pedig 7 nap. Így az átutazók lényegesen kedvezőbb feltételek mellett vehetik igénybe Magyarország gyorsforgalmi útjait, mint ahogyan a magyar autósok közlekedhetnek a külföldi utakon - hangsúlyozza a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye. Az autópályákon közlekedő kamionokat elnézve azonban joggal tehető fel a kérdés: jó ez nekünk? Pláne, hogy a hazai személyautósokkal szemben nem ilyen nagyvonalú az állam, jövő évtől egyetlen felhajtásért is 10 nap fizetendő, hiszen nem lesz többé egy hosszú hétvégére is jó 4 napos. Utóbbiból a motorkerékpárosok kedvezményes, félárú jegyet is vásárolhattak (eddig), mely kedvezmény most legalább áttevődik a heti matricára.
2012. január 1-jétől érvényes bruttó díjtételek forintban
Díjkategória | 1 napos | Heti | Havi | Éves |
D1 | - | 2 975 | 4 780 | 42 980 |
D2 | 3 375 | 8 255 | 13 970 | 123 975 |
D3 | 3 375 | 12 600 | 20 370 | 184 985 |
D4 | 3 375 | 15 875 | 25 785 | 234 950 |
A tervezett jogszabályi változásokkal szűkül az állami szektor díjmentesített járműveinek köre. Szigorodik a díjellenőrzés, több szervezet, így pl. a rendőrség is jogosult lesz rá. A jövőben lehetőség nyílik az elővásárolt e-matricák visszaadására. A díjköteles útszakaszt jóhiszeműen sorozatosan díjfizetés nélkül használó autósok mentesülhetnek a többszörös büntetések egy része alól. Az évente egy alkalommal benyújtható kérelem alapján a kettőnél több pótdíjfizetési kötelezettség két esetre mérsékelhető - közölte az NFM.
Ja, és autópálya díjak nincsenek.
Ez egy jó gondolat:
[i]“Amiért fizetni kell, fizessünk.
Nem ezzel van a baj.
Hanem azzal, hogy nem kapjuk meg a pénzünkért a megfelelő szolgáltatást.”[/i]
Csak összehasonlításként. Ott ahol a fiam lakik, van ingatlanadó, nem is kevés, 1000$ évente.
Viszont: Cserében ingyen használhatja a város összes könyvtárát, ingyen kölcsönözhet ki könyveket, CD és DVD lemezeket egész éven át. Napi 5 órai időtartamra ingyen használhatja a város központjában lévő mélygarázst. 12$-ért az egész családnak az év minden napjára érvényes strandbelépője van. 50% kedvezmény a botanikus kertbe, állatkertbe és lehetne tovább sorolni…
Amiért fizetni kell, fizessünk.
Nem ezzel van a baj.
Hanem azzal, hogy nem kapjuk meg a pénzünkért a megfelelő szolgáltatást.
Vagy nem ott ahol éppen közlekednénk.
Ha pedig a főútvonalak fizetősek lesznek, akkor egy kátyút sem szeretnék látni…!
Mert a szerelő számláját továbbítani fogom…!
😉
Kell a pénz kalácsra, vagy mi? Folytatódik az emberek állami lehúzása. Kedvencem a 2,5%-ra emelkedő budapesti iparűzési adó. BKV-s ismerősöm szerint továbbra is talicskával tolják ki a zsetont a BKV-tól. Szerintem ha elgáncsolnák azokat, akik tolják, máris nem lenne szükség adóemelésre. De akkor miből telne kalácsra a kedves általunk választott kifosztó rétegnek?
Holics Gábor
Valami hasomlót tudnék elképzelni, én is.
A fizetőkapus módszer is jó lenne, értelmes árakkal, nem lehúzással. Az egynapos matrica is jó lenne, de szintén csak értelmes áron.
Amíg ilyen pofátlan lehúzás megy az autópályákon, engem ugyan senki nem fog látni rajtuk. Eddig sem sokat közlekedtem rajtuk, ezentúl ennyit sem fogok és nem vagyok ebben egyedül.
Ebben mindben igazad van. Viszont ez nem magyar, hanem világjelenség, van ahol hasonló mértékben, van ahol szerényebben jelenik meg, de ez a trend a meghatározó legalábbis a világ “jobbik” oldalán, ezen kívül szorulva meg még ennél is rosszabb a helyzet.
az a gáz jelenleg pénzbehajtás van folyamatban a kormány részéről.És az a legszebb a dologban hogy a tapasztalatok azt mutatják hogy hiába ígéri valaki a választások előtt hogy mindent visszacsinálnak amit az elődök bevezettek, semmi nem lesz belőle.Ergo erre apellál a Fityesz is.Hiába ígér majd fűt fát egy másik párt hogy mindent visszacsinálnak, az már akkor hazugság amikor kimondják.
Forradalom kell, belelőni a jelenlegi komplett Országgyűlést a Dunába, aztán legközelebb meggondolják kinek tesznek keresztbe.Mart ők valahogy mindig kibújnak a megszorítások alól.
Nekünk megszorítás, nekik béremelés, és állítólag erre a NÉP hatalmazta fel őket.Hát egy nagy büdös lóf..szt!
[i]“Akkor most tulajdonképpen jót tettek velünk? Köszönjük!”[/i]
Akkor amikor megszüntették a fizető kapukat, és egy oda-vissza út árán 10 napos matricát lehetett venni, igen, akkor azt éreztük jót tettek velünk, mindenki örült ennek a megoldásnak. Európa legdrágább autópálya díját mi fizettük km-re vetítve. Persze, egyetértek, jó lenne az 1 napos matrica, csak hát azt nem csinálják sehol.
[i]Amikor fizetőkapus rendszer volt, akkor 1 oda-vissza útért ki kellett fizetni annyit, mint most a 10 naposért, úgy hogy nem kell bosszankodni.[/i]
Akkor most tulajdonképpen jót tettek velünk? Köszönjük!
Eleve a 4 napos is hülyeség volt, az is csak arra volt jó hogy a Budapestieknek ne kelljen megvenni a 10 naposat ha egy hétvégére leugrottak a nyaralóba.
Én a 24 órás mellett voksolék, ami a megvételtől számított 24 óráig érvényes, ugyanis akkor azok akik csak egy oda-vissza útra mennek (rokonlátogatóba, hivatalos ügyet intézni stb..) inkább választják ezt mint a 10 , vagy a régi 4 naposat…Bár akkor így nem fogyna a 10 napos….
Amikor fizetőkapus rendszer volt, akkor 1 oda-vissza útért ki kellett fizetni annyit, mint most a 10 naposért, úgy hogy nem kell bosszankodni.
Ha én egy nap alatt elintézem a dolgom minek fizessek még kilenc napot? hát ez az a rablás magas iskolája nyúzás addig míg ilyen birkák vagyunk !!!!!!!!!!!!!!!!!
Békéscsabai vagyok. Eddig, akkor mentem autópályán, ha valami dolgom volt Pesten. Ezután, marad a jó, öreg 5-ös út, (M nélkül.)
Figyelitek a cikket?Arról,hogy az összes főút fizetős legyen-e,még folyik az egyeztetés.Elhihetitek,hamarosan bevezetik.Arról már nem egyeztetnek a tetvek,hogy felezzék az éves díjat.Ezek a görények azt hiszik,bármit megtehetnek.És tényleg.!Tényleg?
eddig sem nagyon mentem autópályán ezután meg egyáltalán nem fogok .Csak azt nem értem hogy a benzinben lévő útadó hol van?Ja és nincsenek is utak mert amin közlekedünk az jóindulattal sem nevezhető annak.
Voltak fizető kapuk Mo-on. 300%-al többet kértek egy autópálya kilométerért mint Olaszországban, ahol szintén fizetőkapuk vannak. Az olasz autópályákat viszont meg lehet nézni (Észak-Olaszország), jobbak mint a német autópályák.
Ezt is csak a magyarral lehet megcsinálni. Szerintem komoly jogi aggájai vannak ennek. Mert nem kényszerithetnek olyan szolgáltatás megfizetésére amit nem veszek igénybe. Ha én egy nap alatt elintézem a dolgom minek fizessek még kilenc napot? Akkor legyen egy napos jegy is vagy vezessékbe a fizető kaput. Amúgy meg mindannyian fizetünk ilyen-olyan adót és az autópálya az adó fizetők pénzéből épült ergo már megfizettünk érte. Tudom itt ludas matyi szindroma van, itt az állam 3-szorosan sulyt le az emberre.
Ez tényleg egy szociális gondolkodású, családbarát kormány! Gratulálok a szavazótáboruknak. Ilyenkor miért kussol mindegyik?! Mostanában kellene randalírozni a Parlament előtt és provokálni a demokrata érzelmű rendőrséget. Ha a szép új TV és MTI romokban heverne talán észbe kapnának elvtársaik és önként elhúznának valahová, jó messzire. Ja, hogy a kisebbséghez nem tartoznak randalírozó bandák? Hát ez baj….
Ezt a szarházi mocskos,csürhét mindet egytől-egyig fölakasztani és az eddig szerzett vagyonukat(asszony gyerek ,sógor,koma)visszaállamosítani.Utána lehet a leggazdagabb ország lennénk európa szivében!
na most eltaláltad a szarva közt a tőgyit 🙂
Szólni kellene nekik hogy rosszul számolnak és ne most tárgyaljanak az IMF-vel…
Az elmúlt időszak volt a hazudunk (MSZP), most jön a nem tudunk számolni, de megmagyarázzuk időszak..Nekünk ez nem jó, de nekik se lesz jó, az biztos…
Azért írtam 1200-t hogy ne vádoljanak itt a nagy számokkal, de igazad van egy jó szakmeber jobban keres. angyon szakadunk el a nyugattól minden tekintetben…sajnos
na, gratulálok…
Elöször is mi köze a forint/euro árfolyamnak ezekhez?
Az autópályások tán euróban kapják a fizujukat?
Vagy az e matrica banki költségei euroban keletkeznek?
Inkább mondják azt hogy drágul, mert kell és kész.De ne halandzsázzanak össze minden sz@rt.
Amióta fizetős a pálya, azóta ha 20-30-szor használtam, de ezek után még kevesebben fogják használni.
Ausztriában kétkezi munkával nettó 2700 eurót is lehet keresni (öcsém hegesztő, hivatalos, bejelentett munkahellyel, és minden péntek du 4-kor már itthon van), az a 1000-1200 épp a minimálbérük felett van kicsivel.
Az még oké, hogy ausztriában is 10 napos a minimum, meg még az is hogy ott is 10 eruo(3000Ft). DE itt tényleg az arányokkal an baj. Ausztriában 2 kezű becsületes munkával egy ember 1000-1200 nettót meg tud keresni. (nem menjünk bele alakás és a többi dologba). Mint sokan írtátok ebből könnyebb kicsengetni ezeket a díjakat. Mo-n minimum a díjak harmadának kéne lennie, akkor lenne széles körben elérhető. Még azzal is egyet értenék, hogy legyen éves díj, de az maximum 15e Ft lenne. Akkor nem csak az osztrák évest venném meg 74eurorért hanem a magyart is. És szerintem sokan így lennének vele.
még mindig nagyon orsszul gondolkodnak odafent.
” a kevesebb néha több” elvet kéne erőltetni mert a végén az lesz hogy kiviszik az emberek a kocsijukat az utakra és felgyújtják, ha már nem tudják használni… monjduk ez egy elég durva utópia
Ha ez mellé még behozzák az autóutakra is kötelező matricát, az kemény lesz. Nincs pofátlanabb rablás, mint mikor az orrod előtt fosztanak ki…
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hány vezető munka társának kellet 14 naponta Siófok és Budapest Kék-golyó u.közötti távolságot meg tenni úgy kb. 100-szor. Csókoltatom a kitalálot.